Eko-cegiełki od firmy Glosel
Z okazji Światowego Dnia Ziemi pracownicy firmy Glosel (w tym sklepów TaniaKsiazka.pl i Bee.pl) na kilka godzin oderwali się od rzeczywistości e-commerce, i wyruszyli na sprzątanie okolicznego lasu. W ich miniakcji wzięło udział ponad 30 osób. Ale wspólne zbieranie śmieci to tylko jedno z wielu proekologicznych działań, jakie od dłuższego czasu podejmuje spółka Glosel.
Podczas wtorkowej akcji sprzątania lasu, ekipie Glosel udało się zebrać kilkadziesiątworków śmieci. Była to dobra okazja do zadbania o rodzime tereny oraz zwrócenia uwagi na problem nadmiernego zużycia plastiku. Jeszcze przed pandemią był on niezwykle dotkliwy, jednak obecnie przez powszechne używanie jednorazowych maseczek i rękawiczek, skala zjawiska tylko przybrała na sile.
– Zmianę najlepiej zacząć od siebie, dlatego my już jakiś czas temu przyjrzeliśmy się swoim praktykom, aby rozpoznać obszary, w których możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska. W pierwszej kolejności padło na przesyłki, których miesięcznie realizujemy ponad 250 tysięcy. Znacząco ograniczyliśmy więc zużycie folii stretch, całkowicie zrezygnowaliśmy z folii bąbelkowej, a także innych plastikowych i sztucznych wypełniaczy. Zastąpiliśmy je papierem bąbelkowym i wypełnieniem, które sami robimy ze zużytych kartonów. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, przyroda z pewnością nieco odetchnęła z ulgą – mówi Łukasz Kierus, prezes Glosel i dodaje, że to nie wszystko, bowiem w inne ekologiczne aktywności włączyło się także wielu pracowników biura. Zadeklarowali oni na przykład, że na co dzień nie będą korzystać z plastikowych butelek.
– W biurze stoi kilka dystrybutorów wody z filtrem, a każdy pracownik otrzymał własną szklaną butelkę. Dzięki temu nie musimy posiłkować się jednorazówkami. To z pozoru mała rzecz, jednak gdy znowu weźmiemy pod uwagę, że takie działanie wchodzi w nawyk kilkuset osobom, zmiana zaczyna być znacząca – przekonuje Łukasz Kierus.
Na tym jednak nie koniec. Spółka Glosel ma ponadto w planach założenie łąki kwietnej na dachu swojej siedziby oraz postawienie tam kilku uli.
– Znakiem rozpoznawczym naszego sklepu z artykułami spożywczymi i kosmetykami Bee.pl jest pszczoła. To nie przypadek – bowiem wartość tych owadów dla przyrody jest nie do przecenienia. Greenpeace szacuje, że co trzecia łyżka jedzenia, które spożywamy, uzależniona jest od pracy pszczół. A musimy mieć świadomość, że zanieczyszczenie środowiska i pestycydy są dzisiaj dla nich ogromnym zagrożeniem. Naszą cegiełką w działania służące ochronie tych owadów są więc ule. Mamy nadzieję, że zainspirujemy w ten sposób inne firmy do zakładania własnych minipasiek, nawet w centrum miasta – podsumowuje Łukasz Kierus.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.