Komunikaty PR

Ekologia w biurze

2021-01-13  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Coraz częściej zauważamy, jak ważne jest dbanie o środowisko. Staramy się ograniczać plastik, jeść mniej mięsa, jak również chodzimy z własną bawełnianą torbą na zakupy – to wszystko jedynie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę kondycji Ziemi. Aby mieć realny wpływ na ekologię, musimy te działania przenieść na każdy aspekt naszego życia, również na pracę, w której spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo. Według danych z raportu Green Generation aż 76% firm uwzględnia ekologię w swoich strategiach działania, jednak nadal pozostaje odsetek tych postępujących wbrew środowisku i niedbających przy tym o jego dobro.[1] Przedstawiamy kilka praktyk, które można wdrożyć w firmie w celu poprawy sytuacji środowiska naturalnego.

Chroń drzewa – oszczędzaj papier

Przede wszystkim powinniśmy zredukować ilość wykorzystywanego przez firmę papieru. Pamiętajmy, że nie musimy drukować wszystkich dokumentów. W dobie cyfryzacji możemy z nich korzystać w formie elektronicznej. Kolejnym nawykiem, który warto wprowadzić w miejscu pracy, jest drukowanie dwustronne, a także ponowne wykorzystanie kartek, które mają zadrukowaną tylko jedną stronę. Według danych Greenpeace rocznie, na całym świecie produkuje się aż 367 mln ton papieru. Część jest wytwarzana z makulatury, jednak gdyby tak nie było, musielibyśmy wyciąć aż 6 miliardów drzew i zużyć 10 milionów ton wody[2].

Stosuj 3R (Reduce – Reuse – Recycle)

Pierwszym krokiem do wprowadzenia zasad recyclingu w przedsiębiorstwie jest postawienie koszy na śmieci, które umożliwią ich sortowanie. Dzięki temu wyrzucone przez nas odpady mogą dostać nowe życie, ponieważ zostaną przetworzone i wykorzystane ponownie. To samo dotyczy urządzeń elektrycznych.

Brother stara się minimalizować wpływ na środowisko poprzez powtórne wykorzystanie surowców przy produkcji nowych produktów. – W ramach gospodarki okrężnej, którą wspieramy, oferujemy możliwość utylizacji zużytych tonerów i tuszy. Nasi klienci w bardzo szybki i prosty sposób mają możliwość darmowego zwrotu wyeksploatowanych artykułów, które następnie są utylizowane w centrach specjalnie do tego przeznaczonych. W ten sposób nie tylko przyczyniają się do poprawy środowiska, ale również wspierają organizację charytatywną Cool Earth, która ratuje lasy deszczowe – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Oszczędzaj zasoby

Nadmierne zużywanie energii to zjawisko, z którym boryka się wiele biur. Codzienne korzystanie z wielu urządzeń w tym samym czasie wymaga zasilenia praktycznie przez cały dzień. Sposobem na zminimalizowanie tego problemu jest wyposażenie biura w urządzenia i narzędzia energooszczędne. Warto również zadbać o to, aby w ciągu dnia pracownicy jak najwięcej korzystali ze światła dziennego – wpłynie to nie tylko na ich samopoczucie i komfort pracy, ale również na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej. Jak jeszcze możemy ograniczyć zużywanie energii? Przede wszystkim wyłączajmy urządzenia z sieci zawsze wtedy, kiedy z nich nie korzystamy. Oszczędzanie rzeczywiście może się opłacić – również koszty utrzymania biura mogą znacznie się obniżyć.

Zmiana nawyków w miejscu pracy to klucz nie tylko do budowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnej społecznie, ale również wpłynięcie na zmianę postawy u pracowników.

Firma Brother od początku istnienia propaguje idee środowiskowe. Wśród jej działań wyróżnić możemy akcję Click for the Earth (https://www.brotherearth.com/en/top.html), w ramach której przekazywane są dotacje na między innymi: ochronę lasów, redukcję emisji C02, czy też powstrzymywanie globalnego ocieplenia. Click for the Earth to część szerszych działań – Brother Earth, które rozwiązują problemy środowiska na całym świecie.

Działania na rzecz ochrony środowiska powinny być wpisane w strategię każdej firmy. Jako marka świadoma tych potrzeb, pragniemy kreować zachowania proekologiczne wśród naszych konsumentów. Jak dotąd udało nam się przeprowadzić między innymi akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych na Polesiu, w Chojnowie, w Górach Stołowych, jednak na tym nie poprzestajemy. Pragniemy dalej realizować strategie proekologiczne, wzmacniając markę odpowiedzialną za zmiany społeczne – oznajmia Katarzyna Idzkiewicz.

Nasza planeta znalazła się w momencie, w którym szczególnie potrzebuje pomocy. Jeśli firmy będą podejmowały świadome działania na rzecz ochrony środowiska, będziemy dalej mogli cieszyć się pięknem natury. – Praca to idealne miejsce do promowania zachowań proekologicznych i inspirowania naszych pracowników do dalszych, samodzielnych aktywności w tym kierunku – dodaje ekspert marki Brother.


[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/01/GreenGeneration_WspolnieNaRzeczZiemi.pdf

[2] https://www.ekonsument.pl/a66466_czy_polskie_biura_sa_ekologiczne.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.