Komunikaty PR

Łączy nas napięcie – platforma społecznościowa nie tylko dla elektrotechników

2020-11-09  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Michał Kostrowicki
TIM SA

ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl

Pod koniec września z inicjatywy TIM SA został uruchomiony portal „Łączy nas napięcie”. To miejsce, w którym każdy, kto ma styczność z branżą elektryczną, może dzielić się swoją wiedzą oraz zadawać pytania na wszelkie tematy związane z szeroko pojętą elektrotechniką.

„Łączy nas napięcie” jest portalem działającym na zasadzie Q&A (pytania i odpowiedzi). Jest on ogólnodostępny – każdy użytkownik Internetu może założyć w nim konto, a następnie zadawać i odpowiadać na pytania. Dostępnych jest sześć kategorii tematycznych: elektryka, oświetlenie, dom i ogród, elektronika, budownictwo oraz mechanika.

Pytania, odpowiedzi i… nagrody

– Powstawaniu portalu przyświecała myśl „nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi” – tłumaczy Piotr Bibik, koordynator projektu „Łączy nas napięcie” i menadżer produktu w TIM SA. – Powstał on z myślą o osobach, które poszukują rozwiązań wyzwań związanych z branżą elektrotechniczną. Jest to zatem idealne miejsce do zadawania pytań przez elektryków, majsterkowiczów, osoby przeprowadzające remont mieszkania czy uczniów szkół technicznych. W skrócie: jest to portal dla każdego, kto ma do czynienia z elektrotechniką. Zachęcam wszystkie te osoby do odwiedzenia laczynasnapiecie.pl i aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności – mówi Piotr Bibik.

Każdy zarejestrowany użytkownik może zadawać własne pytania, jak i pomagać innym poprzez proponowanie im swoich rozwiązań. Motywacją do angażowania się w życie społeczności jest system punktacji i nagradzania najaktywniejszych użytkowników. Każde zadane pytanie oraz udzielona odpowiedź wiążą się z przypisaniem do konta danego użytkownika odpowiedniej liczby punktów. Na tej podstawie ustalany jest ranking najbardziej zaangażowanych osób, które w zamian za aktywność otrzymują atrakcyjne nagrody – zarówno rzeczowe, jak i w postaci kodów rabatowych do wykorzystania na platformie TIM.pl.

Eksperci i ich porady

Oprócz części, gdzie udzielać może się cała społeczność, na platformie znajduje się również blog ekspercki – miejsce, w którym publikowane są artykuły przygotowywane przez praktyków posiadających merytoryczną wiedzę z danej dziedziny.

– Blog ekspercki jest pewnego rodzaju bazą wiedzy, w której można znaleźć konkretne przykłady i porady, opisane przez profesjonalistów – mówi Piotr Bibik. – Stale wzbogacamy to miejsce kolejnymi artykułami i pozyskujemy do współpracy następnych branżowych specjalistów. Dążymy do tego, aby cała platforma była zasilona jak najrzetelniejszymi i jak najwartościowszymi treściami. Poruszamy także często pomijane aspekty prawne – dodaje.

Odpowiedzialny biznes

TIM już od kilku lat utrzymuje się na pozycji lidera dystrybucji branży elektrotechnicznej w Polsce. Dbanie o integrację branżowej społeczności i edukację w zakresie elektrotechniki jest swoistą powinnością spółki.

– Naszą ambicją jest utrzymywanie pozycji lidera, co wiąże się z ciągłym rozwojem na wielu polach – mówi Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Projekt „Łączy nas napięcie” wpisuje się w naszą strategię odpowiedzialnego biznesu, którą realizujemy między innymi poprzez profesjonalizację działań, rozwój wspólnie z naszym otoczeniem i wymienianie się wiedzą – dodaje.

 

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur
i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: TIM SA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.