Łączy nas napięcie – platforma społecznościowa nie tylko dla elektrotechników

Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Pod koniec września z inicjatywy TIM SA został uruchomiony portal „Łączy nas napięcie”. To miejsce, w którym każdy, kto ma styczność z branżą elektryczną, może dzielić się swoją wiedzą oraz zadawać pytania na wszelkie tematy związane z szeroko pojętą elektrotechniką.
„Łączy nas napięcie” jest portalem działającym na zasadzie Q&A (pytania i odpowiedzi). Jest on ogólnodostępny – każdy użytkownik Internetu może założyć w nim konto, a następnie zadawać i odpowiadać na pytania. Dostępnych jest sześć kategorii tematycznych: elektryka, oświetlenie, dom i ogród, elektronika, budownictwo oraz mechanika.
Pytania, odpowiedzi i… nagrody
– Powstawaniu portalu przyświecała myśl „nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi” – tłumaczy Piotr Bibik, koordynator projektu „Łączy nas napięcie” i menadżer produktu w TIM SA. – Powstał on z myślą o osobach, które poszukują rozwiązań wyzwań związanych z branżą elektrotechniczną. Jest to zatem idealne miejsce do zadawania pytań przez elektryków, majsterkowiczów, osoby przeprowadzające remont mieszkania czy uczniów szkół technicznych. W skrócie: jest to portal dla każdego, kto ma do czynienia z elektrotechniką. Zachęcam wszystkie te osoby do odwiedzenia laczynasnapiecie.pl i aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności – mówi Piotr Bibik.
Każdy zarejestrowany użytkownik może zadawać własne pytania, jak i pomagać innym poprzez proponowanie im swoich rozwiązań. Motywacją do angażowania się w życie społeczności jest system punktacji i nagradzania najaktywniejszych użytkowników. Każde zadane pytanie oraz udzielona odpowiedź wiążą się z przypisaniem do konta danego użytkownika odpowiedniej liczby punktów. Na tej podstawie ustalany jest ranking najbardziej zaangażowanych osób, które w zamian za aktywność otrzymują atrakcyjne nagrody – zarówno rzeczowe, jak i w postaci kodów rabatowych do wykorzystania na platformie TIM.pl.
Eksperci i ich porady
Oprócz części, gdzie udzielać może się cała społeczność, na platformie znajduje się również blog ekspercki – miejsce, w którym publikowane są artykuły przygotowywane przez praktyków posiadających merytoryczną wiedzę z danej dziedziny.
– Blog ekspercki jest pewnego rodzaju bazą wiedzy, w której można znaleźć konkretne przykłady i porady, opisane przez profesjonalistów – mówi Piotr Bibik. – Stale wzbogacamy to miejsce kolejnymi artykułami i pozyskujemy do współpracy następnych branżowych specjalistów. Dążymy do tego, aby cała platforma była zasilona jak najrzetelniejszymi i jak najwartościowszymi treściami. Poruszamy także często pomijane aspekty prawne – dodaje.
Odpowiedzialny biznes
TIM już od kilku lat utrzymuje się na pozycji lidera dystrybucji branży elektrotechnicznej w Polsce. Dbanie o integrację branżowej społeczności i edukację w zakresie elektrotechniki jest swoistą powinnością spółki.
– Naszą ambicją jest utrzymywanie pozycji lidera, co wiąże się z ciągłym rozwojem na wielu polach – mówi Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Projekt „Łączy nas napięcie” wpisuje się w naszą strategię odpowiedzialnego biznesu, którą realizujemy między innymi poprzez profesjonalizację działań, rozwój wspólnie z naszym otoczeniem i wymienianie się wiedzą – dodaje.
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur
i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.