Łączy nas napięcie – platforma społecznościowa nie tylko dla elektrotechników

Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Pod koniec września z inicjatywy TIM SA został uruchomiony portal „Łączy nas napięcie”. To miejsce, w którym każdy, kto ma styczność z branżą elektryczną, może dzielić się swoją wiedzą oraz zadawać pytania na wszelkie tematy związane z szeroko pojętą elektrotechniką.
„Łączy nas napięcie” jest portalem działającym na zasadzie Q&A (pytania i odpowiedzi). Jest on ogólnodostępny – każdy użytkownik Internetu może założyć w nim konto, a następnie zadawać i odpowiadać na pytania. Dostępnych jest sześć kategorii tematycznych: elektryka, oświetlenie, dom i ogród, elektronika, budownictwo oraz mechanika.
Pytania, odpowiedzi i… nagrody
– Powstawaniu portalu przyświecała myśl „nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi” – tłumaczy Piotr Bibik, koordynator projektu „Łączy nas napięcie” i menadżer produktu w TIM SA. – Powstał on z myślą o osobach, które poszukują rozwiązań wyzwań związanych z branżą elektrotechniczną. Jest to zatem idealne miejsce do zadawania pytań przez elektryków, majsterkowiczów, osoby przeprowadzające remont mieszkania czy uczniów szkół technicznych. W skrócie: jest to portal dla każdego, kto ma do czynienia z elektrotechniką. Zachęcam wszystkie te osoby do odwiedzenia laczynasnapiecie.pl i aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności – mówi Piotr Bibik.
Każdy zarejestrowany użytkownik może zadawać własne pytania, jak i pomagać innym poprzez proponowanie im swoich rozwiązań. Motywacją do angażowania się w życie społeczności jest system punktacji i nagradzania najaktywniejszych użytkowników. Każde zadane pytanie oraz udzielona odpowiedź wiążą się z przypisaniem do konta danego użytkownika odpowiedniej liczby punktów. Na tej podstawie ustalany jest ranking najbardziej zaangażowanych osób, które w zamian za aktywność otrzymują atrakcyjne nagrody – zarówno rzeczowe, jak i w postaci kodów rabatowych do wykorzystania na platformie TIM.pl.
Eksperci i ich porady
Oprócz części, gdzie udzielać może się cała społeczność, na platformie znajduje się również blog ekspercki – miejsce, w którym publikowane są artykuły przygotowywane przez praktyków posiadających merytoryczną wiedzę z danej dziedziny.
– Blog ekspercki jest pewnego rodzaju bazą wiedzy, w której można znaleźć konkretne przykłady i porady, opisane przez profesjonalistów – mówi Piotr Bibik. – Stale wzbogacamy to miejsce kolejnymi artykułami i pozyskujemy do współpracy następnych branżowych specjalistów. Dążymy do tego, aby cała platforma była zasilona jak najrzetelniejszymi i jak najwartościowszymi treściami. Poruszamy także często pomijane aspekty prawne – dodaje.
Odpowiedzialny biznes
TIM już od kilku lat utrzymuje się na pozycji lidera dystrybucji branży elektrotechnicznej w Polsce. Dbanie o integrację branżowej społeczności i edukację w zakresie elektrotechniki jest swoistą powinnością spółki.
– Naszą ambicją jest utrzymywanie pozycji lidera, co wiąże się z ciągłym rozwojem na wielu polach – mówi Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Projekt „Łączy nas napięcie” wpisuje się w naszą strategię odpowiedzialnego biznesu, którą realizujemy między innymi poprzez profesjonalizację działań, rozwój wspólnie z naszym otoczeniem i wymienianie się wiedzą – dodaje.
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur
i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.