Alians OZE zawarł umowę na 2 dwie farmy fotowoltaiczne każda o mocy 30-35 MWp
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Alians OZE i AnywhereTo to dwie firmy wspierające polski sektor energii elektrycznej w transformacji energetycznej. Dzisiaj partnerzy biznesowi podpisali umowę na rozpoczęcie kolejnego wspólnego projektu, jakim są dwie wielkoskalowe farmy PV na Mazowszu.
Alians OZE współpracuje z AnywhereTo blisko 2 lata w zakresie sprzedaży instalacji PV na potrzeby własne klientów B2C i B2B. W ostatnich miesiącach partnerzy rozszerzyli zakres wspólnych działań o współpracę koncepcyjną przy projektach niezależnych farm PV. Oba podmioty edukują również rynek jak dbać o środowisko naturalne oraz realnie czerpać korzyści jakie daje inwestycja w fotowoltaikę. Do tej pory zrealizowane zostały dwa projekty po 1 MWp, dzisiaj z kolei kooperatywa skupia się na obecnie największych projektach farm w województwie mazowieckim. – Już na samym początku naszej relacji biznesowej dostrzegaliśmy profesjonalizm i kompleksowość podejścia Alians OZE. Dlatego też dzisiaj z zaufaniem weszliśmy w nową kooperatywę ze świadomością, że przyczyni się ona do rozwoju całego obszaru związanego z energią elektryczną w Polsce – tłumaczy Marcin Zubrycki, Prezes Zarządu AnywhereTo.
Projekt rozpoczął się z początkiem 2021 roku. W ostatnich miesiącach Eksperci analizowali dokładne położenie działek, weryfikowali najbardziej optymalny model biznesowy a także realizowali zadania due diligence. Obecnie przedsięwzięcie jest w fazie wnioskowania o szereg pozwoleń, w tym najważniejszy proces uzyskania pozytywnej decyzji środowiskowej przez RDOŚ. Według założeń, proces uzyskania ostatecznego pozwolenia na budowę ma zostać zamknięty do końca 2022 roku.
– Wierzymy, że dzisiejsze starania rządu w kwestii zmian parytetu produkcji energii elektrycznej, będą wspierały działania takie jak nasze – to pozwala nam patrzeć z wielkim optymizmem na tak duże inwestycje w OZE – mówi Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.
Projekt zakłada, iż farmy wybudowane mają być w oparciu o panele bifacjal i mocy powyżej 450 kW. Jakub Jadziewicz mówi - Do tej pory nasze działania opierały się głównie na wdrażaniu mikroinstalacji bądź większych założeń na użytek przedsiębiorstw. Przez ostatnie 3 lata udało nam się wypracować znaczący udział w całym rynku instalacji PV. Obecnie widzimy ogromny potencjał w segmencie niezależnych elektrowni słonecznych. Zdobyte doświadczenie pozwala nam na zrobienie kolejnego, milowego kroku dla rozwoju firmy. Projekt na 35 MWp stawia nas w czołówce inwestorów w Polsce. Bez wątpienia jest to ambitne założenie, ale zdecydowanie realne i adekwatne do naszych możliwości.
Alians OZE to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm fotowoltaicznych w Polsce. Tylko w 2020 roku firma przyłączyła ponad 1,5 tys. instalacji do sieci. Partnerstwo z AnywhereTo w tak poważnym jak na polskie warunki projekcie, umożliwia wejście do czołówki firm zajmujących się deweloperką wielkoskalowych projektów farm PV.
– Dla AnywhereTo jest to zdecydowanie największe wyzwanie logistyczne z jakim do tej pory się mierzyliśmy. Jednak dzięki naszym zasobom i dużemu doświadczeniu oraz zapleczu operacyjno-technicznemu naszego partnera jesteśmy przekonani o sukcesie przedsięwzięcia – podsumowuje Marcin Zubrycki.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.