Komunikaty PR

Centralny System Informacji Rynku Energii - korzyści dla klienta E.ON Polska.

2023-07-27  |  12:00

Digitalizacja w sektorze energetyki obejmuje coraz większe obszary. Poza wprowadzaniem własnych, nowoczesnych systemów IT, podmioty tej gałęzi gospodarki pracują nad nowym modelem wymiany informacji rynku energii – Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE). Eksperci z firmy E.ON Polska podkreślają, że system ten przyniesie korzyści wszystkim uczestnikom rynku. Konsumentom, prosumentom, sprzedawcom energii, operatorom sieci dystrybucyjnej i operatorowi sieci przesyłowej.

 

W CSIRE gromadzone będą wszystkie techniczne i handlowe informacje niezbędne do obsługi detalicznego rynku energii elektrycznej. Pozwoli to na skuteczną i bezpieczną wymianę danych, a także rozwój nowych usług dostosowanych do aktualnych potrzeb klientów.

CSIRE dla klienta, to przede wszystkim nowe standardy obsługi i wymiany informacji. To szansa na usprawnienie i przyspieszenie realizacji jego spraw i procesów na rynku energii elektrycznej w Polsce. Tu dobrym  przykładem jest chociażby możliwość zmiany sprzedawcy w ciągu zaledwie 24h. Jeszcze kilka lat temu nikt by nie uwierzył, że tego typu zmiana w tak krótkim czasie jest realna – podkreśla Ewa Midak, prezeska zarządu E.ON Polska Operations.

 

CSIRE dla klienta firmy energetycznej

Dziś niemal w każdej dziedzinie życia, w tym także w przypadku energii elektrycznej, szybki dostęp do aktualnych informacji ma niebagatelne znaczenie. Klienci przyzwyczajeni są do możliwości przeglądania ofert różnych sprzedawców i swobodnego wyboru najkorzystniejszej z nich. Dzięki CSIRE takie działania, dostępne od dawna np. w bankowości czy telekomunikacji, będą możliwe również w energetyce.

Zmiana modelu rynku energetycznego i standaryzacja wymiany danych między operatorami sieci, a sprzedawcami to początek transformacji cyfrowej energetyki na szeroką skalę. Dla każdej firmy energetycznej to wielka szansa na zwiększenie bazy klientów, dosprzedaż dodatkowych produktów i usług, automatyzację procesów i rozwój nowoczesnych produktów, połączonych z profilem zużycia. Jest to jednak i wielkie wyzwanie, bardziej konkurencyjny rynek, na którym zapewne pojawią się też nowi gracze. Dbałość o doświadczenia klienta, dobrą ofertę i wzmocnienie własnej marki firm staną się jeszcze istotniejsze niż dzisiaj – na te możliwości, ale także wyzwania zwraca uwagę Magdalena Borek–Dwojak, dyrektorka Customer Experience & Digital w E.ON Polska.

Z perspektywy klienta E.ON Polska, a także każdej innej firmy energetycznej, Centralny System Informacji Rynku Energii oznacza szereg korzyści. Wśród nich znajdą się, m.in.:

  • bezpłatny dostęp do danych dotyczących własnych punktów poboru energii, w tym do danych pomiarowych,
  • łatwiejszy oraz krótszy czas realizacji procesów rynku energii m.in. zmiany sprzedawcy (docelowo ten proces ma trwać tylko 24h),
  • weryfikacja indywidualnego poboru oraz oddania energii elektrycznej do sieci,
  • podejmowanie decyzji dot. wykorzystania energii elektrycznej i obniżenia kosztu jej użytkowania na podstawie rzetelnych danych (optymalizacja domowego budżetu dzięki danym z inteligentnych liczników czy planowanie zużycia poza szczytem, co oznacza rozwój ekoświadomości),
  • udostępnianie własnych informacji rynku energii, w tym danych pomiarowych, wybranym przez siebie podmiotom np. w celu przygotowania spersonalizowanych ofert cenowych zależnych od parametrów zużycia,
  • bezpieczeństwo informacji i ochrony danych osobowych zgodnie z wymaganiami obowiązującymi w Unii Europejskiej,
  • kontrola indywidualnego zapotrzebowania energetycznego nawet w cyklach 15 minutowych
  • dostęp do nowych produktów, które zapewne powstaną np. promocje typu „happy hours”
  • szybsza wymiana informacji (np. zapytanie/ reklamacje) na linii klient – sprzedawca – OSD.

 

Sektorowe korzyści wynikające z CSIRE

Perspektywa korzyści dla klienta to także możliwości, jakie E.ON Polska, jako sprzedawca, zyska dzięki CSIRE.  Wzrost konkurencyjności, ale także zwiększona transparentność i możliwość efektywniejszego planowania ofert to tylko kilka aspektów, na które sprzedawcy energii elektrycznej liczą po zakończeniu implementacji rozwiązania.

CSIRE z perspektywy klienta, to jasny i zrozumiały dostęp do danych o własnym zużyciu, lub produkcji np. z własnego źródła fotowoltaicznego. Z pewnością będą one miały wpływ na podejmowanie świadomych decyzji o wykorzystywaniu energii na swoje potrzeby. Docelowo, w chwili wprowadzenia inteligentnego opomiarowania i nowych dynamicznych cen w produktach, możliwy będzie wybór produktu i dostawcy energii elektrycznej odpowiadający indywidualnemu schematowi zużycia energii. Takie podejście będzie generowało impulsy do optymalnego wykorzystania energii na swoje potrzeby na zasadzie „płacę za to, ile i kiedy zużywam” – wskazuje Małgorzata Eull, dyrektorka pionu klienta biznesowego w E.ON Polska.

CSIRE da nowe możliwości wykorzystania danych pozyskiwanych z rynku energii. System pozwoli na dostęp do wybranych informacji zagregowanych na potrzeby rozwoju nowych usług, prowadzenia prac analityczno-badawczych oraz opracowań dziennikarskich. Praca na tak dużej ilości danych pozwoli szybciej, skuteczniej planować i wdrażać nowe, ciekawsze rozwiązania oraz wyciągać wnioski na przyszłość.

Automatyzacja procesów i pewność danych, które ma zapewnić nam CSIRE, to oszczędność czasu, łatwiejsze zarządzanie oraz lepsza, bardziej efektywna koordynacja zadań. Biorąc pod uwagę liczbę danych, którymi się posługujemy, proces centralnej wymiany danych będzie rewolucją w naszej branży – zaznacza Filip Jagodziński z zespołu Customer Experience E.ON Polska.

Patrząc z perspektywy celów Grupy E.ON, a także z punktu widzenia całego sektora, CSIRE to dziś fundament digitalizacji energetyki w Polsce.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój. Biuro prasowe
2024-08-21 | 11:00

Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój.

Neo Energy Group (NEG) rozbudowuje portfolio i zwiększa obecność swoich zielonych projektów na energetycznej mapie Polski. Będąca częścią Grupy spółka Neo Bio Energy (NBE)
Energetyka SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo
2024-08-20 | 16:00

SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo

Firmy połączą swoje siły w automatyce procesów na przełomie roku i utworzą wspólną spółkę. Niemiecka firma SICK, ceniony dostawca zaawansowanych systemów
Energetyka Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300
2024-08-19 | 14:17

Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300

Test obejmuje 300 kWh/m² promieniowania UV frontalnego i jest 20 razy bardziej rygorystyczny niż podstawowy standard UV IEC.  Trinasolar, globalny lider sektora inteligentnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.