Columbus Energy zwiększa udziały w rynku farm fotowoltaicznych
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Columbus Energy wielokrotnie informował o długoterminowych inwestycjach w farmy solarne, które stały się kluczowym elementem strategii rozwoju spółki. Grupa Columbus buduje silną pozycję w segmencie farm fotowoltaicznych w Polsce, szybko zwiększając swoje udziały w rynku.
Pod koniec września br. spółka zależna Columbus JV1 nabyła 100% udziałów w 11 spółkach realizujących projekty farm solarnych o łącznej mocy 21,7 MW, z możliwością uzyskania dodatkowych 2 MW, które wystartują w tegorocznej aukcji.
- Jest to pierwszy etap z transakcji zakupu ponad 186 MW farm, którą aktualnie realizujemy – komentuje Janusz Sterna, Wiceprezes Columbus Energy S.A. - Jednocześnie to kolejny krok w kierunku realizacji naszych strategicznych celów. Zamierzamy bowiem inwestować w budowę farm, które pozostawimy w majątku Columbus Energy jako długoterminowe aktywa.
Przypomnijmy, że Columbus Energy zintensyfikował swoje działania na rynku farm fotowoltaicznych w 2019 r. W bieżącym roku nabył udziały w kolejnych spółkach celowych, realizujących projekty farm fotowoltaicznych, a w lipcu br. podjął współpracę ze spółką Farmy Fotowoltaiki, należącą do Śląskie Kamienice S.A., i zawarł umowy z kolejnymi podmiotami na projekty o łącznej mocy ponad 500 MW.
Obecnie wartość wybudowanych przez Grupę farm wynosi ok. 45 mln zł. Kolejne 40 MW jest już w realizacji, a całość portfela mocy, jakie rozwija Columbus Energy, to ponad 1000 MW farm, o wartości rynkowej sięgającej blisko 4 mld zł.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.