Komunikaty PR

Columbus wśród spółek świadomych klimatycznie

2024-11-14  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Bilonowicz
Columbus Energy

9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/

Columbus Energy znalazł się na liście najbardziej świadomych klimatycznie spółek w 2023 r., według badania przeprowadzonego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych oraz Bureau Veritas Polska.

Zgodnie z wynikami 6. edycji Badania Spółek Świadomych Klimatycznie, spółka Columbus Energy uzyskała 8,66 punktów w raportowaniu klimatycznym polskich spółek giełdowych i tym samym znalazła się w czołówce 46 firm (spośród 163 ocenionych), które osiągnęły wynik powyżej 7 punktów na 10 możliwych. Podstawą badania były dane pochodzące z raportów rocznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jego zakres obejmował dane niefinansowe z lat 2017-23. Zawartość raportów została przeanalizowana względem 10 kryteriów.

Jak podkreślają organizatorzy badania - Fundacja Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG) i Bureau Veritas Polska, spółki giełdowe poświęcają coraz więcej uwagi kwestiom ESG, a niektóre uwzględniają nawet nowe wytyczne standardów ESRS (European Sustainability Reporting Standards). “Jest to związane z rosnącym wpływem unijnych regulacji na obszar zrównoważonego rozwoju” - czytamy w komunikacie na stronie SEG.

- Core business Grupy Columbus jest wprost o ESG. Bo wspiera polską i europejską gospodarkę, przemysł, samorządy i gospodarstwa domowe w dekarbonizacji, czyli bezpośrednio przyczynia się do realizacji polityk klimatycznych, osiągając bardzo konkretne efekty rzeczowe i ekologiczne. Z kolei dzięki współpracy Columbus z Carbon Footprint Foundation i partnerskiej relacji możemy się wzajemnie uzupełniać, a przede wszystkim polegać na szerokich kompetencjach zespołu Fundacji w obszarach związanych z ochroną środowiska, kontrolą emisji, zieloną transformacją oraz zrównoważonym rozwojem - komentuje Agnieszka Rozwadowska, prezeska Fundacji Carbon Footprint, odpowiedzialnej za przygotowanie Raportu Zrównoważonego Rozwoju Columbus.

Patrząc z perspektywy branży OZE, w której działa Columbus, warto podkreślić jeden z wniosków  badania, iż spółki poprawiły wyniki w kategorii emisji gazów cieplarnianych (GHG). Jak czytamy w opracowaniu, “w wielu raportach można znaleźć konkretne działania mające na celu redukcję lub neutralizację śladu węglowego, w tym inwestycje w OZE czy fotowoltaikę – obszary, które bezpośrednio zmniejszają emisje w zakresie 1 oraz 2. Co istotne, i stosunkowo nowe, pojawiają się również informacje o niskoemisyjnych łańcuchach dostaw”.

Szczegóły badania wraz z analizą są dostępne na stronie SEG.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Columbus Energy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Jak samorządy mogą skorzystać z technologii wodorowych? Konferencja H2MIXER Biuro prasowe
2024-11-13 | 13:30

Jak samorządy mogą skorzystać z technologii wodorowych? Konferencja H2MIXER

Wodór to bezemisyjne źródło energii i fundament gospodarki przyszłości. Pozwala on efektywnie łączyć sektory takie jak rozproszona energetyka odnawialna, lokalne
Energetyka Local content w energetyce jądrowej
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów

W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych​. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.

Infrastruktura

Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna

Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.

Edukacja

Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć

Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.