Drugi Latający Salon Ambientu – wyjątkowa powietrzna akcja charytatywna Electrum
Charytatywny balon wypełniony muzyką po raz kolejny uniesie się w powietrze nad najbardziej urokliwymi obszarami Podlasia w ramach akcji Drugi Latający Salon Ambientu. Celem projektu jest wsparcie Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza, dbającej o poprawę losu seniorów. Osoby chętne wesprzeć akcję i przeżyć wyjątkowy powietrzny lot w przestworzach przy dźwiękach Ambientu, nadal mają szansę wziąć udział w specjalnej zbiórce internetowej.
Wyjątkowa formuła akcji Latający Salon Ambientu łączy ze sobą niezapomniane wrażenia, jakie oferuje lot balonem, z artystyczną ucztą dla melomanów. Wydarzenie jest organizowane już po raz drugi. W zeszłym roku, dzięki hojności darczyńców, organizatorzy akcji zebrali ponad 20 tysięcy złotych, które zostały przekazane na Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
W tegorocznej edycji Latającego Salonu Ambientu chcemy zwrócić uwagę, na to, że troszcząc się o przyszłość naszej planety warto pamiętać o osobach, które dbały o nią w przeszłości. Z tego powodu zdecydowaliśmy, że całość kwoty, zebranej w ramach akcji, zasili konto Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza. Cieszymy się, że podobnie jak w zeszłym roku, możemy w tak szczytnym celu współpracować z Up To Date Festival, a w nasze działania zaangażował się także nietuzinkowy artysta rodzimej sceny Ambient,– mówi Agata Kalinowska, Brand Business Partner w Grupie Electrum – firmie, która jest organizatorem wydarzenia.
Drugi Latający Salon Ambientu zostanie zrealizowany przy udziale producenta i DJ’a ukrywającego się pod pseudonimem Botanica. Botanica tworzy relaksujący ambient, niekiedy przeplatany rytmicznymi utworami z pogranicza dub techno i house. Artysta jest entuzjastą nagrań terenowych, które wykorzystuje w swoich utworach i publikuje na swoim profilu Bandcamp. Jego nagrania pojawiają się w produkcjach filmowych, podczas treningów jogi, aplikacjach wspomagających relaks i medytację oraz jako tło muzyczne wystaw designu. Do tej pory produkcje Botanica ukazały się nakładem wytwórni MOST, Father And Son Records & Tapes, Dom Trojga i Neoviolence. Nagrania artysty są dostępne online na profilach https://sayyestobotanica.bandcamp.com/ oraz https://soundcloud.com/thisisbotanica.
Cieszymy się, że jako Up To Date Festival mamy szansę współtworzyć Drugi Latający Salon Ambientu. W przeszłości podejmowaliśmy różne działania na rzecz seniorów. Robiliśmy murale, organizowaliśmy dancingi międzypokoleniowe – o tym się mówi lekko, łatwo i przyjemnie, jednak niełatwo jest mówić o tych, którzy powoli odchodzą. Razem z Electrum podejmujemy to wyzwanie i zapraszamy do niesienia pomocy. Pamiętajmy o pokoleniach, które były tu przed nami i którym zawdzięczamy bardzo wiele – mówi Jędrzej Dondziło, współtwórca akcji i Dyrektor Programowy Festiwalu Up To Date
Osoby, które są zainteresowane wzięciem udziału w wizualnej i muzycznej uczcie podczas lotu balonem nad Narwią i Puszczą Knyszyńską mogą nadal brać udział zbiórce internetowej pod adresem https://zrzutka.pl/6zy4h9. Wydarzenie zaplanowano na 25, 26, 27 i 28 września, zależnie od pogody. Start przewidywany jest na ok. godz. 16:00. Akcję można wspierać także na inne sposoby nabywając atrakcyjne cegiełki np. lekcję jogi.
O Electrum
Grupa Electrum to wiodący polski biznes Climate Tech z siedzibą w Białymstoku, oferujący kompleksowe rozwiązania z zakresu najnowszych technologii rozwoju, budowy i zarządzania projektami w obszarze energii i informacji. Dojrzałość technologiczna jej ekspertów pozwala na dostarczanie produktów i usług, które są odpowiedzią na potrzeby przemysłu i biznesu zmieniające się wraz z postępującą transformacją energetyczną. Tworzy i wprowadza w życie rozwiązania oraz buduje projekty oparte o ideę indywidualnego miksu energetycznego, zachowując równowagę między odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu a aspektem ekonomicznym.
Hitachi Energy i SP Energy Networks zwiększą przepływ energii odnawialnej
Czas przyspieszenia transformacji sieci
GoldenPeaks Capital z najwyższą oceną jakości zrównoważonego rozwoju od Moody’s
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.