Drugi Latający Salon Ambientu – wyjątkowa powietrzna akcja charytatywna Electrum
Charytatywny balon wypełniony muzyką po raz kolejny uniesie się w powietrze nad najbardziej urokliwymi obszarami Podlasia w ramach akcji Drugi Latający Salon Ambientu. Celem projektu jest wsparcie Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza, dbającej o poprawę losu seniorów. Osoby chętne wesprzeć akcję i przeżyć wyjątkowy powietrzny lot w przestworzach przy dźwiękach Ambientu, nadal mają szansę wziąć udział w specjalnej zbiórce internetowej.
Wyjątkowa formuła akcji Latający Salon Ambientu łączy ze sobą niezapomniane wrażenia, jakie oferuje lot balonem, z artystyczną ucztą dla melomanów. Wydarzenie jest organizowane już po raz drugi. W zeszłym roku, dzięki hojności darczyńców, organizatorzy akcji zebrali ponad 20 tysięcy złotych, które zostały przekazane na Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
W tegorocznej edycji Latającego Salonu Ambientu chcemy zwrócić uwagę, na to, że troszcząc się o przyszłość naszej planety warto pamiętać o osobach, które dbały o nią w przeszłości. Z tego powodu zdecydowaliśmy, że całość kwoty, zebranej w ramach akcji, zasili konto Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza. Cieszymy się, że podobnie jak w zeszłym roku, możemy w tak szczytnym celu współpracować z Up To Date Festival, a w nasze działania zaangażował się także nietuzinkowy artysta rodzimej sceny Ambient,– mówi Agata Kalinowska, Brand Business Partner w Grupie Electrum – firmie, która jest organizatorem wydarzenia.
Drugi Latający Salon Ambientu zostanie zrealizowany przy udziale producenta i DJ’a ukrywającego się pod pseudonimem Botanica. Botanica tworzy relaksujący ambient, niekiedy przeplatany rytmicznymi utworami z pogranicza dub techno i house. Artysta jest entuzjastą nagrań terenowych, które wykorzystuje w swoich utworach i publikuje na swoim profilu Bandcamp. Jego nagrania pojawiają się w produkcjach filmowych, podczas treningów jogi, aplikacjach wspomagających relaks i medytację oraz jako tło muzyczne wystaw designu. Do tej pory produkcje Botanica ukazały się nakładem wytwórni MOST, Father And Son Records & Tapes, Dom Trojga i Neoviolence. Nagrania artysty są dostępne online na profilach https://sayyestobotanica.bandcamp.com/ oraz https://soundcloud.com/thisisbotanica.
Cieszymy się, że jako Up To Date Festival mamy szansę współtworzyć Drugi Latający Salon Ambientu. W przeszłości podejmowaliśmy różne działania na rzecz seniorów. Robiliśmy murale, organizowaliśmy dancingi międzypokoleniowe – o tym się mówi lekko, łatwo i przyjemnie, jednak niełatwo jest mówić o tych, którzy powoli odchodzą. Razem z Electrum podejmujemy to wyzwanie i zapraszamy do niesienia pomocy. Pamiętajmy o pokoleniach, które były tu przed nami i którym zawdzięczamy bardzo wiele – mówi Jędrzej Dondziło, współtwórca akcji i Dyrektor Programowy Festiwalu Up To Date
Osoby, które są zainteresowane wzięciem udziału w wizualnej i muzycznej uczcie podczas lotu balonem nad Narwią i Puszczą Knyszyńską mogą nadal brać udział zbiórce internetowej pod adresem https://zrzutka.pl/6zy4h9. Wydarzenie zaplanowano na 25, 26, 27 i 28 września, zależnie od pogody. Start przewidywany jest na ok. godz. 16:00. Akcję można wspierać także na inne sposoby nabywając atrakcyjne cegiełki np. lekcję jogi.
O Electrum
Grupa Electrum to wiodący polski biznes Climate Tech z siedzibą w Białymstoku, oferujący kompleksowe rozwiązania z zakresu najnowszych technologii rozwoju, budowy i zarządzania projektami w obszarze energii i informacji. Dojrzałość technologiczna jej ekspertów pozwala na dostarczanie produktów i usług, które są odpowiedzią na potrzeby przemysłu i biznesu zmieniające się wraz z postępującą transformacją energetyczną. Tworzy i wprowadza w życie rozwiązania oraz buduje projekty oparte o ideę indywidualnego miksu energetycznego, zachowując równowagę między odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu a aspektem ekonomicznym.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.