Komunikaty PR

E-hulajnogi Bird wróciły do Krakowa

2020-03-02  |  01:00
Biuro prasowe

Bird zadebiutował w Krakowie w sierpniu 2019 roku jako firma, która dzięki e-hulajnogom chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście oraz przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Krakowie użytkownicy przejechali ponad 350 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali samochodem, spowodowałoby to wyemitowowanie do atmosfery ponad 90 tys. kg CO2. 

-Naszą misją jest proponowanie rozwiązań, dzięki którym w miastach będzie żyło się lepiej. Elektryczne hulajnogi Bird są odpowiedzią na wysoki poziom zanieczyszczeń, w Krakowie powodowany przez tzw. niską emisję, czyli pyły i szkodliwe gazy pochodzące z domowych pieców opalanych materiałami niskiej jakości, a także nadmierny ruch samochodowy. E-hulajnogi są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z tym problemem. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Krakowie widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu. Ciekawostką jest, że użytkownicy naszych hulajnóg aż 7216 razy odwiedzili Smoka Wawelskiego. W tym sezonie pracujemy nad tym, żeby jeszcze bardziej zwiększyć dostępność hulajnóg - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.

E-hulajnogi to również receptą na problem tzw. “ostatniej mili”, czyli kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne.

Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na ulicach tak, by żaden pojazd nie stał nieużywany na chodniku, ale mógł był wykorzystywany maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 The Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird może to być nawet 18 miesięcy.

-Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy - dodaje Mathieu Deloly

W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Krakowianie będą mogli używać pojazdów codziennie przez całą dobę.

Od 2 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową.

Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. W Polsce - oprócz Krakowa - są dostępne również w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.