Eksperci mówią o przyszłości polskiej energetyki
Już 12 marca premiera pierwszego odcinka nowego sezonu podcastu E.ON Talks. Tegoroczna edycja będzie poświęcona tematyce transformacji energetycznej oraz kluczowym wyzwaniom i strategiom dla polskich firm w tym obszarze.
Wokół zmian w energetyce
Dynamiczne zmiany, którym podlega sektor energetyki, oddziałują na przedsiębiorców niezależnie od branży. Transformacja energetyczna jest dla nich szansą i daje nowe możliwości rozwoju biznesu, ale również wiąże się z obawami.
E.ON Talks jest inicjatywą, dzięki której przedsiębiorcy mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, a także czerpać inspiracje. To dlatego, że nasi rozmówcy dzielą się swoimi doświadczeniami, wiedzą i pomysłami – mówi Joanna Waszak, kierowniczka komunikacji marketingowej w E.ON Polska i twórczyni podcastu – Popularność tego projektu uświadomiła mi jak bardzo informacje, którymi dzielimy się w ramach E.ON Talks, są potrzebne i przydatne. Jako duża, międzynarodowa spółka energetyczna mamy realny wpływ na zmiany rynkowe. Czujemy się odpowiedzialni za to, by pomóc przedsiębiorcom w zielonej transformacji.
Nowy format i nowi prowadzący
E.ON Talks to autorski cykl podcastów realizowany przez grupę energetyczną E.ON w Polsce.
W nowym sezonie eksperci omówią na czym polega transformacja energetyczna i jakie zmiany przyniesie dla polskich przedsiębiorców. Pierwszy odcinek w 2024 roku poprowadzi Joanna Waszak, a jej gościem będzie Maciej Stańczuk, ekspert Business Centre Club ds. energetyki i transformacji energetycznej. Rozmówcy postarają się wyjaśnić dlaczego transformacja energetyczna jest jednym z największych wyzwań dla firm działających w Polsce.
Nowy sezon to 14 odcinków, które pojawiać będą się co trzy tygodnie. Obok Joanny Waszak rozmowy poprowadzą Anna Karanik, senior menedżerka w pionie klienta biznesowego w E.ON Polska, oraz Patryk Żółtowski, kierownik ds. kluczowych klientów, który odpowiada za zespół sprzedaży fotowoltaiki do klientów biznesowych. Każdy z prowadzących wniesie do dyskusji unikalne doświadczenia i perspektywę biznesową ze swojego obszaru.
Wszystkie odcinki E.ON Talks dostępne w jednym miejscu
Wszystkie odcinki podcastu E.ON Talks są udostępniane na dedykowanej stronie E.ON Polska oraz na platformach streamingowych YouTube, Spotify i w aplikacjach podcastowych iTunes, Podcasty Google i Spreaker.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.