Enefit Green z kolejnym wzrostem
Enefit Green, spółka należąca do Grupy Eesti Energia, wyprodukował 160 GWh energii elektrycznej w lutym 2020 r., czyli o 15% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Energia elektryczna wyprodukowana w lutym 2020 r. wystarczyłaby na pokrycie średniego rocznego zużycia około 53 500 gospodarstw domowych. Większość produkcji pochodziła z farm wiatrowych Enefit Green, które wytworzyły w tym czasie 144 GWh energii elektrycznej.
Aavo Kärmas, prezes zarządu Enefit Green, wyraził zadowolenie z utrzymującego się na początku roku trendu. W styczniu padł miesięczny rekord produkcji spółki wynoszący 165 GWh. - Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym w lutym 2020 r. również osiągnęliśmy wyższą produkcję niż w roku ubiegłym - powiedział Kärmas.
Oprócz energii pochodzącej z farm wiatrowych, na wyniki produkcji Enefit Green w lutym wpłynęła także: działalność farm słonecznych w Estonii i Polsce, elektrociepłowni Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrowni wodnej Keila-Joa oraz energia odnawialna pochodząca z inwestycji na wyspie Ruhnu.
Wzrost produkcji energii ze źródeł odnawialnych przez Enefit Green odgrywa kluczową rolę w realizacji celu Eesti Energia, jakim jest wytwarzanie 45% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i alternatywnych do 2023 r.
Więcej o Enefit Green
Enefit Green to należąca do Grupy Eesti Energia spółka wytwarzająca energię ze źródeł odnawialnych. Posiada 20 farm wiatrowych w Estonii i na Litwie, cztery elektrociepłownie w Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrownię wodną w Keila-Joa, 36 elektrowni słonecznych w Estonii i Polsce oraz fabrykę pelletu na Łotwie. Jest jednym z największych producentów energii odnawialnej w regionie i największym producentem energii z wiatru.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.