E.ON Polska i Elocity wyznaczają nowe standardy na rynku e-mobility

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Do grona firm korzystających z rozwiązań technologicznych Elocity dołączył właśnie kolejny partner: spółka E.ON Polska. E.ON Drive to działający na krajowym rynku oddział jednego z czołowych graczy w europejskiej branży elektromobilności. E.ON działa w tym zakresie na 14 europejskich rynkach, a jego inwestycje kojarzone są przede wszystkim z dynamicznym rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie obsługuje ponad 420 000 prywatnych i publicznych punktów ładowania w całej Europie. Na czym polega współpraca obu liderów elektromobilności?
W Polsce E.ON Drive skupia się głównie na współpracy B2B oraz wsparciu rozwoju infrastruktury ładowania, szczególnie dla klientów prywatnych. W obu obszarach przydatne okazuje się doświadczenie zdobyte przede wszystkim w Skandynawii i w Niemczech, a kluczowym aspektem, na którym koncentruje się spółka, jest zarządzanie mocą w nowoczesnych budynkach.
- Z naszych analiz i prognoz wynika, że jedną z barier w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych jest brak dostępnej mocy - wyjaśnia Damian Pazik, Product Manager eMoblity Solutions z E.ON Polska. - Dlatego największy nacisk kładziemy na dynamiczne zarządzanie mocą dla infrastruktury ładowania w oparciu o nasze autorskie rozwiązanie, Dynamic Load Management®. System umożliwia przekierowywanie „wolnej ”mocy w budynku z tych miejsc, w których aktualnie nie jest wykorzystywana, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych na parkingu. Rozwiązuje to sporo problemów z brakiem mocy przyłączeniowej i jej kosztem. Ale przede wszystkim pozwala zwiększyć nawet 5-krotnie dostępną liczbę punktów ładowania na parkingu biurowym - dodaje Damian Pazik.
W praktyce dla klienta B2B oznacza to nie tylko lepszy dostęp do stacji i komfort korzystania z infrastruktury EV, ale rodzi także nowe możliwości biznesowe. Coraz więcej firm buduje stacje ładowania również z myślą o udostępnianiu ich zewnętrznym użytkownikom np. w godzinach, gdy służbowe samochody zakończyły proces ładowania albo są w trasie. W takich wypadkach koniecznie jest wyposażenie stacji ładowania w wygodne opcje płatności za ładowanie.
Sprawdzeni partnerzy gwarancją rozwoju elektromobilności
I właśnie tu ze sprawdzonymi rozwiązaniami przychodzi Elocity. Dzięki współpracy i integracji systemów obu liderów elektromobilności, stacje E.ON Polska zyskują dostęp do szerokiej gamy metod płatności za ładowanie, które Elocity oferuje swoim klientom. Są to płatności za pomocą terminali płatniczych, ale też opcja płatności dokonywana z poziomu strony internetowej po zeskanowaniu kodu QR i oczywiście poprzez intuicyjną aplikację Elocity. Co ważne, kierowcy elektryków korzystający z płatności za pomocą terminali, czy strony internetowej mają możliwość automatycznego generowania faktur VAT za ładowanie.
Wystarczy, że podadzą dane i numer telefonu, a po zakończeniu ładowania otrzymają sms z linkiem do pobrania dokumentu.
Dzięki partnerskiej współpracy stacje obsługiwane w Polsce przez E.ON Drive będą również dostępne dla użytkowników aplikacji Elocity. To jedna z najpopularniejszych aplikacji na rynku e-mobility, która pozwoli dotrzeć spółce do ponad 60 000 użytkowników aut elektrycznych. Tak elastyczne podejście do potrzeb E.ON możliwe jest dzięki autorskiemu software’owi Elocity, który pozwala ściśle dopasować model współpracy.
- Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z Elocity z kilku powodów, wśród których kluczowym była rozbudowana oferta w zakresie możliwych sposobów płatności za ładowanie - wyjaśnia Damian Pazik z firmy E.ON Polska - Kompleksowość rozwiązań i wychodzenie naprzeciw potrzebom użytkowników stacji ładowania i kierowców aut elektrycznych to główne wyróżniki Elocity, które idealnie współgrają z naszą wizją i strategią rozwoju - dodaje Damian Pazik.
Z punktu widzenia klientów, którzy chcą zarabiać na udostępnianiu swoich stacji ładowania, ważne jest nie tylko zapewnienie użytkownikom elektryków różnorodnych form płatności, ale także dostępu do wsparcia technicznego. I tu także E.ON Polska korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Elocity. Mowa o obsłudze kierowców przez Dział wsparcia Klienta, czyli wyspecjalizowany helpdesk działający w trybie 24/7.
- Autorska technologia Elocity, którą rozwijamy od 2017 roku, czyli w zasadzie od początku istnienia polskiego rynku e-mobility, pozwala nam na dużą elastyczność w działaniu. Swoim klientom i partnerom możemy zaoferować zarówno kompleksową obsługę, jak i elementy, których potrzebują, aby rozwijać własne usługi. Tak właśnie jest z E.ON Polska, dla której w praktyce zaprojektowaliśmy rozwiązanie szyte na miarę - mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Jak zaznacza Adrian Nocuń dla klientów, którzy chcą udostępniać stacje ładowania aut elektrycznych zewnętrznym użytkownikom ważne jest także to, by dane pochodzące z różnych źródeł ładowania i wszystkich dostępnych form płatności gromadzone były w jednym miejscu.
- To ważna funkcjonalność software’u Elocity i jedna z naszych przewag konkurencyjnych w zakresie zarządzania sprzedażą usług ładowania. Cieszę się, że firmy zorientowane na elektromobilność, takie jak E.ON Polska doceniają nasze rozwiązania - podkreśla CEO Elocity.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.