E.ON Polska i Elocity wyznaczają nowe standardy na rynku e-mobility

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Do grona firm korzystających z rozwiązań technologicznych Elocity dołączył właśnie kolejny partner: spółka E.ON Polska. E.ON Drive to działający na krajowym rynku oddział jednego z czołowych graczy w europejskiej branży elektromobilności. E.ON działa w tym zakresie na 14 europejskich rynkach, a jego inwestycje kojarzone są przede wszystkim z dynamicznym rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie obsługuje ponad 420 000 prywatnych i publicznych punktów ładowania w całej Europie. Na czym polega współpraca obu liderów elektromobilności?
W Polsce E.ON Drive skupia się głównie na współpracy B2B oraz wsparciu rozwoju infrastruktury ładowania, szczególnie dla klientów prywatnych. W obu obszarach przydatne okazuje się doświadczenie zdobyte przede wszystkim w Skandynawii i w Niemczech, a kluczowym aspektem, na którym koncentruje się spółka, jest zarządzanie mocą w nowoczesnych budynkach.
- Z naszych analiz i prognoz wynika, że jedną z barier w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych jest brak dostępnej mocy - wyjaśnia Damian Pazik, Product Manager eMoblity Solutions z E.ON Polska. - Dlatego największy nacisk kładziemy na dynamiczne zarządzanie mocą dla infrastruktury ładowania w oparciu o nasze autorskie rozwiązanie, Dynamic Load Management®. System umożliwia przekierowywanie „wolnej ”mocy w budynku z tych miejsc, w których aktualnie nie jest wykorzystywana, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych na parkingu. Rozwiązuje to sporo problemów z brakiem mocy przyłączeniowej i jej kosztem. Ale przede wszystkim pozwala zwiększyć nawet 5-krotnie dostępną liczbę punktów ładowania na parkingu biurowym - dodaje Damian Pazik.
W praktyce dla klienta B2B oznacza to nie tylko lepszy dostęp do stacji i komfort korzystania z infrastruktury EV, ale rodzi także nowe możliwości biznesowe. Coraz więcej firm buduje stacje ładowania również z myślą o udostępnianiu ich zewnętrznym użytkownikom np. w godzinach, gdy służbowe samochody zakończyły proces ładowania albo są w trasie. W takich wypadkach koniecznie jest wyposażenie stacji ładowania w wygodne opcje płatności za ładowanie.
Sprawdzeni partnerzy gwarancją rozwoju elektromobilności
I właśnie tu ze sprawdzonymi rozwiązaniami przychodzi Elocity. Dzięki współpracy i integracji systemów obu liderów elektromobilności, stacje E.ON Polska zyskują dostęp do szerokiej gamy metod płatności za ładowanie, które Elocity oferuje swoim klientom. Są to płatności za pomocą terminali płatniczych, ale też opcja płatności dokonywana z poziomu strony internetowej po zeskanowaniu kodu QR i oczywiście poprzez intuicyjną aplikację Elocity. Co ważne, kierowcy elektryków korzystający z płatności za pomocą terminali, czy strony internetowej mają możliwość automatycznego generowania faktur VAT za ładowanie.
Wystarczy, że podadzą dane i numer telefonu, a po zakończeniu ładowania otrzymają sms z linkiem do pobrania dokumentu.
Dzięki partnerskiej współpracy stacje obsługiwane w Polsce przez E.ON Drive będą również dostępne dla użytkowników aplikacji Elocity. To jedna z najpopularniejszych aplikacji na rynku e-mobility, która pozwoli dotrzeć spółce do ponad 60 000 użytkowników aut elektrycznych. Tak elastyczne podejście do potrzeb E.ON możliwe jest dzięki autorskiemu software’owi Elocity, który pozwala ściśle dopasować model współpracy.
- Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z Elocity z kilku powodów, wśród których kluczowym była rozbudowana oferta w zakresie możliwych sposobów płatności za ładowanie - wyjaśnia Damian Pazik z firmy E.ON Polska - Kompleksowość rozwiązań i wychodzenie naprzeciw potrzebom użytkowników stacji ładowania i kierowców aut elektrycznych to główne wyróżniki Elocity, które idealnie współgrają z naszą wizją i strategią rozwoju - dodaje Damian Pazik.
Z punktu widzenia klientów, którzy chcą zarabiać na udostępnianiu swoich stacji ładowania, ważne jest nie tylko zapewnienie użytkownikom elektryków różnorodnych form płatności, ale także dostępu do wsparcia technicznego. I tu także E.ON Polska korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Elocity. Mowa o obsłudze kierowców przez Dział wsparcia Klienta, czyli wyspecjalizowany helpdesk działający w trybie 24/7.
- Autorska technologia Elocity, którą rozwijamy od 2017 roku, czyli w zasadzie od początku istnienia polskiego rynku e-mobility, pozwala nam na dużą elastyczność w działaniu. Swoim klientom i partnerom możemy zaoferować zarówno kompleksową obsługę, jak i elementy, których potrzebują, aby rozwijać własne usługi. Tak właśnie jest z E.ON Polska, dla której w praktyce zaprojektowaliśmy rozwiązanie szyte na miarę - mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Jak zaznacza Adrian Nocuń dla klientów, którzy chcą udostępniać stacje ładowania aut elektrycznych zewnętrznym użytkownikom ważne jest także to, by dane pochodzące z różnych źródeł ładowania i wszystkich dostępnych form płatności gromadzone były w jednym miejscu.
- To ważna funkcjonalność software’u Elocity i jedna z naszych przewag konkurencyjnych w zakresie zarządzania sprzedażą usług ładowania. Cieszę się, że firmy zorientowane na elektromobilność, takie jak E.ON Polska doceniają nasze rozwiązania - podkreśla CEO Elocity.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.