Greenvolt Group rozwija działalność w Polsce
- Greenvolt Group, światowy lider w dziedzinie energii odnawialnej, wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku poprzez uruchomienie Greenvolt Next Polska. Tym samym firma wkracza w segment energii rozproszonej, wspierając rozwój samowystarczalności energetycznej przedsiębiorstw.
- Greenvolt Next, korzystając z nowoczesnych technologii i międzynarodowego doświadczenia, otwiera przed polskimi firmami dostęp do innowacyjnych rozwiązań z zakresu odnawialnych źródeł energii. W ofercie firmy znajdują się systemy fotowoltaiczne dostosowane do indywidualnej i zbiorowej autokonsumpcji, wspierające lokalną produkcję energii. Dodatkowo Greenvolt Next stawia na zwiększanie efektywności energetycznej, rozwój technologii magazynowania energii oraz wdrażanie innowacji w obszarze elektromobilności.
- W ramach swojej strategii Greenvolt Next planuje zainstalowanie 200 MWp mocy do 2027 roku, przy inwestycji na poziomie 9 mln euro. Działania te mają na celu przyspieszenie rozwoju rozproszonych źródeł energii w Polsce.
- Grupa Greenvolt, obecna na polskim rynku od niemal 18 lat jako Greenvolt Power, posiada bogate doświadczenie w sektorze energii odnawialnej. Firma działa na rynkach Europy, Azji i Ameryki Północnej, rozwijając projekty z zakresu energetyki wiatrowej, słonecznej i magazynowania energii.
Uruchomienie Greenvolt Next w Polsce to krok w kierunku zwiększenia działań na rzecz dekarbonizacji i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zdecentralizowane rozwiązania w zakresie energii odnawialnej w Europie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu 12 krajach Greenvolt, za pośrednictwem Greenvolt Next, planuje dostarczyć 200 MWp mocy, oferując szeroką gamę rozwiązań umożliwiających polskim firmom produkcję, konsumpcję i zarządzanie własną zieloną energią elektryczną.
- Inwestycja Greenvolt w Polsce ma strategiczne znaczenie dla całej Grupy, a działalność w segmencie rozproszonej energii na tym rynku dodatkowo potwierdza nasze zaangażowanie i stanowi naturalny krok w rozwoju naszej paneuropejskiej platformy autokonsumpcji – mówi João Manso Neto, CEO Grupy Greenvolt. - Mocno wierzymy w zdecentralizowane rozwiązania, które umożliwiają firmom kontrolę nad produkcją energii w czystszy i bardziej przystępny sposób. Wnosimy wiedzę i doświadczenie z kilku europejskich rynków, na których działamy. Współpracujemy już z tysiącami firm – dodaje.
Greenvolt Next specjalizuje się w projektowaniu, budowie, zarządzaniu i utrzymaniu dopasowanych rozwiązań z zakresu zdecentralizowanej energii poprzez systemy fotowoltaiczne (dachowe, naziemne, zadaszenia parkingowe). Rozwiązania te wspomagają autokonsumpcję energii, poprawiają efektywność energetyczną, umożliwiają magazynowania energii słonecznej oraz wspierają rozwój elektromobilności. Firma oferuje także elastyczne modele finansowania, w tym umowy zakupu energii (PPA), które pozwalają przedsiębiorstwom korzystać z odnawialnej energii po niskich i przewidywalnych cenach.
- Greenvolt Next Polska zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie instalacji, obsługi i finansowania projektów związanych z autokonsumpcją i dzieleniem się energią. Dostarczamy rozwiązania, które zapewniają większą elastyczność i obniżenie kosztów rachunków za energię, przy jednoczesnym budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi – dodaje Carlos Kruszewski Pinto, Country Manager Greenvolt Next Polska.
W ciągu najbliższych trzech lat Greenvolt Next planuje zainwestować 9 mln euro, co podkreśla rosnące znaczenie oraz potencjał zdecentralizowanej produkcji i konsumpcji energii.
Grupa Greenvolt ma ugruntowaną pozycję w Polsce, działając od niemal 18 lat w sektorze przemysłowych instalacji wiatrowych, słonecznych i magazynowania energii poprzez Greenvolt Power. Z łącznym portfelem projektów o mocy 9,3 GW, Greenvolt Power należy do czołowych graczy na europejskim rynku. Firma ostatnio zabezpieczyła 1,2 GW w polskiej aukcji mocy dla sześciu projektów systemów magazynowania energii (BESS).

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.