Greenvolt Group rozwija działalność w Polsce
- Greenvolt Group, światowy lider w dziedzinie energii odnawialnej, wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku poprzez uruchomienie Greenvolt Next Polska. Tym samym firma wkracza w segment energii rozproszonej, wspierając rozwój samowystarczalności energetycznej przedsiębiorstw.
- Greenvolt Next, korzystając z nowoczesnych technologii i międzynarodowego doświadczenia, otwiera przed polskimi firmami dostęp do innowacyjnych rozwiązań z zakresu odnawialnych źródeł energii. W ofercie firmy znajdują się systemy fotowoltaiczne dostosowane do indywidualnej i zbiorowej autokonsumpcji, wspierające lokalną produkcję energii. Dodatkowo Greenvolt Next stawia na zwiększanie efektywności energetycznej, rozwój technologii magazynowania energii oraz wdrażanie innowacji w obszarze elektromobilności.
- W ramach swojej strategii Greenvolt Next planuje zainstalowanie 200 MWp mocy do 2027 roku, przy inwestycji na poziomie 9 mln euro. Działania te mają na celu przyspieszenie rozwoju rozproszonych źródeł energii w Polsce.
- Grupa Greenvolt, obecna na polskim rynku od niemal 18 lat jako Greenvolt Power, posiada bogate doświadczenie w sektorze energii odnawialnej. Firma działa na rynkach Europy, Azji i Ameryki Północnej, rozwijając projekty z zakresu energetyki wiatrowej, słonecznej i magazynowania energii.
Uruchomienie Greenvolt Next w Polsce to krok w kierunku zwiększenia działań na rzecz dekarbonizacji i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zdecentralizowane rozwiązania w zakresie energii odnawialnej w Europie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu 12 krajach Greenvolt, za pośrednictwem Greenvolt Next, planuje dostarczyć 200 MWp mocy, oferując szeroką gamę rozwiązań umożliwiających polskim firmom produkcję, konsumpcję i zarządzanie własną zieloną energią elektryczną.
- Inwestycja Greenvolt w Polsce ma strategiczne znaczenie dla całej Grupy, a działalność w segmencie rozproszonej energii na tym rynku dodatkowo potwierdza nasze zaangażowanie i stanowi naturalny krok w rozwoju naszej paneuropejskiej platformy autokonsumpcji – mówi João Manso Neto, CEO Grupy Greenvolt. - Mocno wierzymy w zdecentralizowane rozwiązania, które umożliwiają firmom kontrolę nad produkcją energii w czystszy i bardziej przystępny sposób. Wnosimy wiedzę i doświadczenie z kilku europejskich rynków, na których działamy. Współpracujemy już z tysiącami firm – dodaje.
Greenvolt Next specjalizuje się w projektowaniu, budowie, zarządzaniu i utrzymaniu dopasowanych rozwiązań z zakresu zdecentralizowanej energii poprzez systemy fotowoltaiczne (dachowe, naziemne, zadaszenia parkingowe). Rozwiązania te wspomagają autokonsumpcję energii, poprawiają efektywność energetyczną, umożliwiają magazynowania energii słonecznej oraz wspierają rozwój elektromobilności. Firma oferuje także elastyczne modele finansowania, w tym umowy zakupu energii (PPA), które pozwalają przedsiębiorstwom korzystać z odnawialnej energii po niskich i przewidywalnych cenach.
- Greenvolt Next Polska zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie instalacji, obsługi i finansowania projektów związanych z autokonsumpcją i dzieleniem się energią. Dostarczamy rozwiązania, które zapewniają większą elastyczność i obniżenie kosztów rachunków za energię, przy jednoczesnym budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi – dodaje Carlos Kruszewski Pinto, Country Manager Greenvolt Next Polska.
W ciągu najbliższych trzech lat Greenvolt Next planuje zainwestować 9 mln euro, co podkreśla rosnące znaczenie oraz potencjał zdecentralizowanej produkcji i konsumpcji energii.
Grupa Greenvolt ma ugruntowaną pozycję w Polsce, działając od niemal 18 lat w sektorze przemysłowych instalacji wiatrowych, słonecznych i magazynowania energii poprzez Greenvolt Power. Z łącznym portfelem projektów o mocy 9,3 GW, Greenvolt Power należy do czołowych graczy na europejskim rynku. Firma ostatnio zabezpieczyła 1,2 GW w polskiej aukcji mocy dla sześciu projektów systemów magazynowania energii (BESS).

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.