Grupa hiPower Energy na drodze do rozwiązania problemu ubytków wodoru
HiPower Energy (dawna Arena.pl S.A.), spółka notowana na rynku NewConnect, zawarła umowę inwestycyjną z zespołem specjalistów w dziedzinie materiałów otrzymywanych metodami zol-żel (zol-żele), w celu rozwijania oraz komercjalizacji innowacyjnej technologii wytwarzania i nanoszenia substancji, która zapewnia nieosiągalną dotąd szczelność. W ramach współpracy powstanie spółka hiPower Institute of Materials, która będzie oferować zol-żele nowej generacji oraz system umożliwiający ich nanoszenie na zbiorniki do magazynowania i instalacje do przesyłu wodoru.
- Stworzenie Instytutu stanowi kolejny etap realizacji strategicznego celu hiPower Energy, jakim jest budowa grupy spółek z sektora zielonej energii, które łączy potencjał tkwiący w innowacjach technologicznych i możliwości szybkiej komercjalizacji. Dostrzegamy liczne synergie pomiędzy hiPower Energy a nową spółką, które wynikają w szczególności z bogatych doświadczeń oraz zaawansowanej wiedzy technologicznej obu zespołów. Zawarcie umowy inwestycyjnej otwiera przed nami nowe możliwości w zakresie rozszerzenia rynku zbytu i oferty produktowej oraz rozwiązania problemu ubytków wodoru podczas magazynowania i transportu, z którym mierzy się globalny rynek wodoru - mówi Jacek Gliniak, Prezes hiPower Energy.
Technologia zol-żel jest wykorzystywana do tworzenia powłok tlenkowych, które tworzą barierę dla wodoru, zmniejszając przepuszczalność zbiorników służących do jego przechowywania. Naukowcy, którzy wejdą w skład hiPower Institute of Materials opracowali innowacyjne rozwiązanie bazujące na technologii zol-żel, które jest unikatowe w skali całego świata ze względu na nieosiągalną dotąd skuteczność, potwierdzoną serią testów laboratoryjnych. W ten sposób powstał antykorozyjny zol-żel nowej generacji, którego zastosowanie pozwala istotnie zwiększyć wydajność zbiorników do magazynowania wodoru oraz szczelność instalacji przesyłowych.
hiPower Institute of Materials będzie oferować swoje rozwiązania producentom linerów do zbiorników kompozytowych i zbiorników magazynowych. Oprócz zol-żelu oferta spółki obejmie także system umożliwiający nanoszenie powłoki barierowej na istniejące już instalacje – linery, zbiorniki, rury oraz całe instalacje do przechowywania lub przesyłu wodoru. Zastosowanie systemu umożliwi pełne wykorzystanie właściwości innowacyjnego zol-żelu i istotną redukcję ubytków przechowywanego lub przesyłanego wodoru.
W ramach pierwszego etapu działalności hiPower Institute of Materials skoncentruje się na rozwijaniu i komercjalizacji technologii uzyskania powłoki barierowej w zbiornikach i rurach, rozwoju tlenkowych materiałów aerożelowych istotnych dla izolacji termicznej oraz powłok antykorozyjnych i fobowych na określone media.
- Dzięki naukowcom z hiPower Institute of Materials możemy udostępnić branży związanej z transportowaniem i magazynowaniem wodoru technologię o potwierdzonej skuteczności, która zwiększy opłacalność inwestycji z sektora zielonej energii, przede wszystkim dzięki wyelimionowaniu strat spowodowanych wyciekami wodoru. Jestem przekonany, że innowacyjny zol-żel może odegrać istotną rolę na rynku wodoru, lecz jego potencjał jest znacznie większy i obejmuje także branżę spożywczą oraz budowlaną – podsumowuje Jacek Gliniak.
Grupa hiPower Energy będzie posiadać 30% udziałów w kapitale zakładowym spółki hiPower Institute of Materials oraz uprawnienia osobiste do powoływania i odwoływania prezesa zarządu i jednego wiceprezesa zarządu.
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.