hiPower Europe wejdzie na NewConnect
hiPower Europe, spółka zajmująca się rozwijaniem technologii wodorowych i ogniw paliwowych, podpisała umowę inwestycyjną z Arena.pl S.A. Dzięki niej, poprzez odwrotne przejęcie, stanie się podmiotem notowanym na warszawskiej giełdzie. Firma, jako pierwsza w Europie, rozpoczyna wdrażanie innowacyjnej technologii odzysku wodoru z gazów resztkowych, niedostępnej dotychczas na rynku europejskim. Firma posiada również zasilane metanolem ogniwa paliwowe do produkcji energii elektrycznej i ciepła oraz mobilne stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
Technologie rozwijane i wdrażane przez hiPower Europe zostały wynalezione przez zespół naukowców na Tajwanie zespół naukowców kierowany przez dr. Jacka Gliniaka i przez dr. Justina Chou, i od kilku lat są z sukcesem stosowane na Tajwanie. Firma ma trzy główne produkty: HRP (Hydrogen Recycle&Purification), mGen, myGO.
- Technologie wodorowe wkraczają do Europy. Bardzo cieszymy się, że nasze innowacyjne na skalę światową rozwiązania, po pierwszych wdrożeniach w Tajwanie, docierają do kolejnych części świata. Liczymy, że przyczynimy się do zielonej rewolucji na tym kontynencie, a dołączenie do grona spółek giełdowych pozwoli nam na zwiększenie wiarygodności i rozpoznawalności naszej marki – komentuje dr Jacek Gliniak, prezes i współzałożyciel hiPower Europe.
Autorskie rozwiązanie HRP (Hydrogen Recycle&Purification) to technologia recyklingu wodoru z gazów przemysłowych, która pozwala na odzyskanie z gazów odlotowych nawet 70 proc. czystego wodoru. Rozwiązanie pozwala na zmniejszenie kosztów pozyskania wodoru, wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego oraz pozwala zmniejszyć ślad węglowy związany z wodorem. Rozwiązanie to jest obecnie wdrażane w 2 fabrykach na Tajwanie, w branży półprzewodników oraz w branży metalurgicznej.
Wśród projektów rozwijanych przez hiPower jest również mGen – to innowacyjny system ogniw paliwowych zasilanych metanolem, który przekształca metanol w wodór w celu wytworzenia energii elektrycznej i ciepła. mGen jest przykładem przyszłościowych rozwiązań energetycznych, ograniczając emisję CO2 i koszty infrastruktury.
- W naszym rozwiązaniu metanol jest nośnikiem wodoru, który z kolei jest nośnikiem energii. Dzięki temu stworzyliśmy generatory energii elektrycznej i ciepła, które znajdują zastosowanie przede wszystkim w zasilaniu obiektów poza zasięgiem sieci dystrybucyjnych lub w przypadku jej awarii. Niskie koszty eksplantacji sprawiają, że mGen może być głównym źródłem energii i ciepła dla domu i obiektów przemysłowych, jednak nie jest to nasz podstawowy model biznesowy. – tłumaczy dr Jacek Gliniak.
Ogniwa mGen są wykorzystywane w jeszcze jednym projekcie spółki – myGo, czyli w mobilnych i niezależnych od sieci stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Umożliwiają one dostęp do zielonej energii w dowolnym miejscu i czasie. Mogą być wykorzystane m.in. jako tymczasowe stacje ładowania przy organizacji wydarzeń masowych lub stacje w miejscu, gdzie infrastruktura sieciowa nie pozwala na szybkie podłączenie urządzeń o tak wysokim poborze energii.
Umowa zawarta pomiędzy hiPower Europe a Arena.pl reguluje nabycie przez Arena.pl 55% udziałów w kapitale hipower Europe (pozostałe 45% pozostanie w posiadaniu tajwańskiej spółki hiPower Hydrogen Tech). Jednocześnie Arena.pl dokona zmian statutu w zakresie przedmiotu działalności oraz nazwy. Prezesem spółki po transakcji ma zostać dr Jacek Gliniak, współtwórca technologii oraz obecny prezes hipower Europe.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.