Kolejny raz Stoen Operator wspiera ukraiński sektor energetyczny
Od dwóch lat nie ustają rosyjskie ataki na ukraińską infrastrukturę energetyczną. Stoen Operator realizuje kolejną formę pomocy i wspiera ukraińskich operatorów sieci elektroenergetycznych specjalistycznym sprzętem do odbudowy sieci.
Działania pomocowe polskich operatorów sieci elektroenergetycznych dla sektora energetycznego Ukrainy w ramach Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE), we współpracy z Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych, rozpoczęły się już w marcu 2022 roku.
Warszawski OSD przekazał do tej pory nieodpłatnie materiały do odbudowy elektroenergetycznych sieci dystrybucyjnych oraz agregaty prądotwórcze potrzebne lokalnym społecznościom. Wśród darów dostarczonych do operatorów Ukrainy znalazły się m.in. przewody linii napowietrznych, osprzęt kablowy, agregaty prądotwórcze oraz aparaty łączeniowe wysokiego napięcia.
Teraz, w lutym 2024 roku, Stoen Operator przekazuje nieodpłatnie dwa samochody marki Ford Transit przystosowane do napraw sieci. Posłużą one pracownikom Ukrenergo, operatora sieci przesyłowej najwyższych napięć Ukrainy.
- W 2023 roku Prezes Ukrenergo Wolodymyr Kudrytski zwrócił się z apelem do operatorów sieci elektroenergetycznych w Europie o przekazanie specjalistycznych samochodów do transportu i napraw elementów sieci elektroenergetycznych, aby przyspieszyć usuwanie awarii wywołanych rosyjskimi atakami – wyjaśnia Robert Stelmaszczyk, prezes Stoen Operator. - Wówczas zadeklarowaliśmy pomoc i teraz ją realizujemy. Ma to znaczenie ze względu na wydłużone terminy dostaw nowych samochodów tego typu.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.