Local content w energetyce jądrowej
Ecol Group
Marynarki Polskiej 163
80-868 Gdańsk
olga.dlugokecka|ecol-group.com| |olga.dlugokecka|ecol-group.com
+48605721555
https://ecol-group.com/
Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych. Inne często stosowane określenia to „wkład lokalny” lub „udział krajowy,” które podkreślają wykorzystanie miejscowych zasobów i kompetencji w celu wspierania lokalnej gospodarki oraz zwiększania akceptacji społecznej dla projektów w energetyce jądrowej.
Miłosz Motyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, podkreślił wagę local contentu przy budowie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce, nazywając go „krytycznie ważnym” elementem projektu. W jego opinii, local content powinien wynosić przynajmniej 50% w Polityce Energetycznej Polski do 2040 roku. Motyka zaznaczył, że duży udział polskich firm w tej inwestycji nie tylko wspiera gospodarkę, ale także przyczynia się do wzmacniania kompetencji lokalnych przedsiębiorstw i budowania krajowej wiedzy w sektorze energetyki jądrowej. Wskazał również na znaczenie współpracy z polskimi uczelniami, co pomoże zapewnić wyspecjalizowaną kadrę dla rozwijającej się branży.
Stawiając na rozwój lokalnych biznesów majacych szanse na rozwój przy realizacji projektu budowy pierewszej elektroni atomowej w gminie Choczewo na Pomorzu, druga edycja konferencji Baltic Nuclear Energy Forum zostanie poświęcona w dużej części właśnie kapitałowi regionów.
Wykłady oraz dyskusje w ramach paneli tematycznych będą dotyczyły między innymi: regulacji wpierających local content w energetyce jądrowej, strategii wdrożenia oraz rozwoju infrastruktury towarzyszącej budowie elektrowni jądrowej w kontekście szans dla lokalnego biznesu. Paneliści pochylą się również nad zagadnieniami związanymi z kształtowaniem kadry dla rozwoju przemysłu nuklearnego oraz rozwijaniem kompetencji lokalnych liderów. Nie zabraknie zagadnień związanych z dialogiem społecznym oraz długoterminowej wizji wpływu na gospodarcze, społeczne i klimatyczne aspekty inwestowania w energetykę jądrową.
Szczegóły: www.bnef.pl
Organizatorami konferencji są:
Fundacja Biznes dla Klimatu
UN Global Compact Network Poland
Uczelnie Fahrenheita
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Zielona lekcja na farmie wiatrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.