Local content w energetyce jądrowej
Ecol Group
Marynarki Polskiej 163
80-868 Gdańsk
olga.dlugokecka|ecol-group.com| |olga.dlugokecka|ecol-group.com
+48605721555
https://ecol-group.com/
Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych. Inne często stosowane określenia to „wkład lokalny” lub „udział krajowy,” które podkreślają wykorzystanie miejscowych zasobów i kompetencji w celu wspierania lokalnej gospodarki oraz zwiększania akceptacji społecznej dla projektów w energetyce jądrowej.
Miłosz Motyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, podkreślił wagę local contentu przy budowie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce, nazywając go „krytycznie ważnym” elementem projektu. W jego opinii, local content powinien wynosić przynajmniej 50% w Polityce Energetycznej Polski do 2040 roku. Motyka zaznaczył, że duży udział polskich firm w tej inwestycji nie tylko wspiera gospodarkę, ale także przyczynia się do wzmacniania kompetencji lokalnych przedsiębiorstw i budowania krajowej wiedzy w sektorze energetyki jądrowej. Wskazał również na znaczenie współpracy z polskimi uczelniami, co pomoże zapewnić wyspecjalizowaną kadrę dla rozwijającej się branży.
Stawiając na rozwój lokalnych biznesów majacych szanse na rozwój przy realizacji projektu budowy pierewszej elektroni atomowej w gminie Choczewo na Pomorzu, druga edycja konferencji Baltic Nuclear Energy Forum zostanie poświęcona w dużej części właśnie kapitałowi regionów.
Wykłady oraz dyskusje w ramach paneli tematycznych będą dotyczyły między innymi: regulacji wpierających local content w energetyce jądrowej, strategii wdrożenia oraz rozwoju infrastruktury towarzyszącej budowie elektrowni jądrowej w kontekście szans dla lokalnego biznesu. Paneliści pochylą się również nad zagadnieniami związanymi z kształtowaniem kadry dla rozwoju przemysłu nuklearnego oraz rozwijaniem kompetencji lokalnych liderów. Nie zabraknie zagadnień związanych z dialogiem społecznym oraz długoterminowej wizji wpływu na gospodarcze, społeczne i klimatyczne aspekty inwestowania w energetykę jądrową.
Szczegóły: www.bnef.pl
Organizatorami konferencji są:
Fundacja Biznes dla Klimatu
UN Global Compact Network Poland
Uczelnie Fahrenheita

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.