Majaland pierwszym parkiem rozrywki w Polsce zasilanym energią słoneczną
Majaland, znany z trzech lokalizacji w Polsce - w Warszawie, Kownatach i od czerwca b.r. w Gdańsku – już działa na rzecz zielonej przyszłości. Każdy z tych parków, zajmujący powierzchnię zadaszoną 10 000m² i drugie tyle jako strefa zewnętrzna, stał się ekologicznym pionierem w branży rozrywkowej. Wiele z oferowanych na miejscu atrakcji znajduje się w hali i to między innymi na jej zadaszeniu twórcy zainstalowali panele fotowoltaiczne, które docelowo pokryją nawet 75-90% zapotrzebowania na energię elektryczną. Potencjalny nadmiar zostanie oddany do sieci, aby mogli z niego skorzystać inni lokalni konsumenci. Inwestycja została zrealizowana ze środków własnych.
Instalacja farm fotowoltaicznych w Majalad to ruch biznesowy, który przyniesie ogromne oszczędności i korzyści wykraczające poza wynik finansowy:
- Oszczędności kosztów: obniżenie rachunków za energię i zwiększenie zrównoważonego rozwoju
- Wpływ na środowisko: zmniejszenie śladu węglowego i promowanie czystej energii
- Wpływ na społeczność: nadmiar energii zostanie przekazany z powrotem do lokalnej sieci, co przyniesie korzyści pobliskim konsumentom,
- Edukacjaa: 300 000 gości odwiedzających rocznie każdy z parków, w tym grupy szkolne, są świadkami działania energii odnawialnej.
Park rozrywki prosumentem
Obecnie panele PV są już zainstalowane we wszystkich trzech parkach. W parku Majaland Kownaty do instalacji paneli wykorzystano grunt. Moc zainstalowana wynosi 1,5 MW, co docelowo pokryje około 75-90% zapotrzebowania na energię elektryczną. Na tę chwilę działa już 1 MW - inwestycja oczekuje na pozwolenie do produkcji powyżej 1 MW. Majaland Kownaty będzie pierwszym parkiem rozrywki w Polsce niemal w całości zasilanym energią słoneczną.
W Warszawie i w Gdańsku farmy fotowoltaiczne są ulokowano na zadaszeniu hal, w których znajduje się część atrakcji. Moc zainstalowana w przypadku każdej z nich wynosi 500 kW, co umożliwi pokrycie zapotrzebowanie na energię na poziomie 25-30% - obydwa parki czekają właśnie na decyzję administracyjną w sprawie przyłączenia do sieci odbiorczej, jako prosument.
Majaland to jedna z atrakcji turystycznych w Polsce, która już dziś korzysta i wytwarza znaczną część energii z odnawialnych źródeł. W celu zmniejszenia naszego wpływu na środowisko i działania w bardziej zrównoważony sposób, zainwestowaliśmy w panele fotowoltaiczne. Dzięki temu Majaland, jest nie tylko miejscem zabawy, ale także producentem zielonej energii. Każdy z trzech parków odwiedza około 300 000 gości rocznie, w tym wiele grup zorganizowanych i wycieczek szkolnych. Wszyscy mogą zobaczyć, jak w praktyce działają odnawialne źródła energii, produkujące dla nas najczystszą z energii." – mówi Żaneta Gutowska-Rukszan, Dyrektor Zarządzająca Majaland Polska.
Momentum Leisure, amsterdamski deweloper stojący za sukcesem Majaland, kontynuuje swój stabilny wzrost. W kwietniu 2024 roku firma ogłosiła partnerstwo i współpracę z firmą Mitiska REIM przy budowie czwartego już parku tematycznego, tym razem na południu Polski, sąsiadującego z największym centrum handlowym Mitiska-REIM w Gliwicach. Rozpoczęto już etap planowania i projektowania, którego głównym celem jest stworzenie płynnego połączenia między parkiem handlowym a parkiem rozrywki.
O Momentum Leisure:
Od 2008 roku Momentum Leisure rozwija i zarządza najwyższej klasy parkami tematycznymi w Europie Środkowo-Wschodniej, dostarczając niezapomnianych wrażeń i wspomnień każdemu, bez względu na wiek. Po odniesionym sukcesie parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022), Majaland Gdańsk otworzył swoje podwoje w 2024 roku. Strategia rozwoju Momentum Leisure obejmuje otwieranie nowych, zróżnicowanych tematycznie parków, gdzie najważniejsze jest bezpieczeństwo, rodzina, wspólne chwile i zrównoważony rozwój.
Więcej informacji: https://www.momentumleisure.com

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.