Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej. Z początkiem czerwca obejmie także funkcję dyrektora zespołu Origination.
Mateusz Marczewski od niespełna 14 lat związany jest z rynkami energii. Posiada dogłębną wiedzę specjalistyczną w zakresie analiz oraz handlu energią elektryczną, gazem i emisjami na europejskich rynkach towarowych. Swoje międzynarodowe doświadczenie zdobywał w Londynie w Morgan Stanley, gdzie przez prawie 5 lat zajmował się analizą rynków towarowych i handlem. Po powrocie do Polski, przez krótki okres rozwijał handel gazem w ONICO.
Od 2017 roku związany jest z Axpo Polska, gdzie początkowo był odpowiedzialny za kompleksową obsługę największych klientów przemysłowych oraz producentów energii z OZE na rynku polskim. W 2021 roku powierzono mu funkcję dyrektorską – współpracując z największymi inwestorami w sektorze energetyki odnawialnej, zajmował się rozwojem biznesu w segmencie klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej. Z początkiem kwietnia br. został mianowany członkiem zarządu Axpo Polska, a od czerwca br. ma objąć także stanowisko dyrektora działu Origination, zastępując na nim Pawła Wierzbickiego.
– Cieszę się, że moją wiedzą i doświadczeniem mogę wspierać spółkę, która nie boi się zmian, testuje nowe możliwości oraz działa na rzecz transformacji energetycznej. Dołączenie do zarządu oraz objęcie kierownictwa nad zespołem Origination traktuję jako wyraz zaufania oraz ogromne wyróżnienie. Tym bardziej że sam wywodzę się z tego zespołu i na co dzień współpracowałem z jego członkami. Mam świadomość, że przejmuję dział w momencie dużych zmian na rynku, które będą wymagały od nas jeszcze większej elastyczności i dostosowania usług do rosnących oczekiwań klientów. Jednak kultura pracy w Axpo oraz świetny zespół, z którym mam przyjemność pracować, dają mi pewność, że jesteśmy gotowi sprostać tym wyzwaniom – mówi Mateusz Marczewski, dyrektor działu Origination, członek zarządu Axpo Polska.
– Wszyscy w Axpo, zarówno w Polsce jak i na poziomie grupowym, zdajemy sobie sprawę z tego, że Mateusz jest bez wątpienia jednym z najlepszych originatorów i analityków w Europie. Od początku naszej współpracy wdraża odważne i przemyślane pomysły, które znajdują uznanie w oczach naszych największych klientów, zarówno w Polsce jak i Europie. Trafnie przewiduje trendy i dostrzega nisze na rynku. Mało osób o tym wie, ale w 2017 roku to Mateusz zaprojektował i podpisał jedną z pierwszych umów corporate PPA na polskim rynku, tworząc fundamenty pod teraz już standardowe rozwiązanie. Z jego inicjatywy rozwinęliśmy też nasze kompetencje między innymi w zakresie obsługi dużych klientów instytucjonalnych, stając się partnerem przy największych inwestycjach OZE w Polsce. Jestem przekonany, że pod jego kierownictwem zespół Origination odniesie wiele sukcesów, a on sam będzie mocnym filarem zarządu Axpo w Polsce – mówi Grzegorz Biliński, dyrektor zarządzający Axpo Polska.
Mateusz Marczewski jest absolwentem The London School of Economics and Political Science (LSE), gdzie uzyskał tytuł magistra na wydziale finansów, oraz University of York, na którym ukończył studia licencjackie z zakresu rachunkowości, finansów przedsiębiorstw i zarządzania.
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.