Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej. Z początkiem czerwca obejmie także funkcję dyrektora zespołu Origination.
Mateusz Marczewski od niespełna 14 lat związany jest z rynkami energii. Posiada dogłębną wiedzę specjalistyczną w zakresie analiz oraz handlu energią elektryczną, gazem i emisjami na europejskich rynkach towarowych. Swoje międzynarodowe doświadczenie zdobywał w Londynie w Morgan Stanley, gdzie przez prawie 5 lat zajmował się analizą rynków towarowych i handlem. Po powrocie do Polski, przez krótki okres rozwijał handel gazem w ONICO.
Od 2017 roku związany jest z Axpo Polska, gdzie początkowo był odpowiedzialny za kompleksową obsługę największych klientów przemysłowych oraz producentów energii z OZE na rynku polskim. W 2021 roku powierzono mu funkcję dyrektorską – współpracując z największymi inwestorami w sektorze energetyki odnawialnej, zajmował się rozwojem biznesu w segmencie klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej. Z początkiem kwietnia br. został mianowany członkiem zarządu Axpo Polska, a od czerwca br. ma objąć także stanowisko dyrektora działu Origination, zastępując na nim Pawła Wierzbickiego.
– Cieszę się, że moją wiedzą i doświadczeniem mogę wspierać spółkę, która nie boi się zmian, testuje nowe możliwości oraz działa na rzecz transformacji energetycznej. Dołączenie do zarządu oraz objęcie kierownictwa nad zespołem Origination traktuję jako wyraz zaufania oraz ogromne wyróżnienie. Tym bardziej że sam wywodzę się z tego zespołu i na co dzień współpracowałem z jego członkami. Mam świadomość, że przejmuję dział w momencie dużych zmian na rynku, które będą wymagały od nas jeszcze większej elastyczności i dostosowania usług do rosnących oczekiwań klientów. Jednak kultura pracy w Axpo oraz świetny zespół, z którym mam przyjemność pracować, dają mi pewność, że jesteśmy gotowi sprostać tym wyzwaniom – mówi Mateusz Marczewski, dyrektor działu Origination, członek zarządu Axpo Polska.
– Wszyscy w Axpo, zarówno w Polsce jak i na poziomie grupowym, zdajemy sobie sprawę z tego, że Mateusz jest bez wątpienia jednym z najlepszych originatorów i analityków w Europie. Od początku naszej współpracy wdraża odważne i przemyślane pomysły, które znajdują uznanie w oczach naszych największych klientów, zarówno w Polsce jak i Europie. Trafnie przewiduje trendy i dostrzega nisze na rynku. Mało osób o tym wie, ale w 2017 roku to Mateusz zaprojektował i podpisał jedną z pierwszych umów corporate PPA na polskim rynku, tworząc fundamenty pod teraz już standardowe rozwiązanie. Z jego inicjatywy rozwinęliśmy też nasze kompetencje między innymi w zakresie obsługi dużych klientów instytucjonalnych, stając się partnerem przy największych inwestycjach OZE w Polsce. Jestem przekonany, że pod jego kierownictwem zespół Origination odniesie wiele sukcesów, a on sam będzie mocnym filarem zarządu Axpo w Polsce – mówi Grzegorz Biliński, dyrektor zarządzający Axpo Polska.
Mateusz Marczewski jest absolwentem The London School of Economics and Political Science (LSE), gdzie uzyskał tytuł magistra na wydziale finansów, oraz University of York, na którym ukończył studia licencjackie z zakresu rachunkowości, finansów przedsiębiorstw i zarządzania.
Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój.
SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo
Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.
Ochrona środowiska
Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty
Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.