Otovo i Castorama rozpoczynają współpracę w Polsce
Otovo, wiodący dostawca instalacji fotowoltaicznych w Europie rozpoczął partnerstwo z Castoramą, największą siecią sklepów typu Home Improvement (DIY) w Polsce i jest jej wyłącznym partnerem. Obie firmy będą wspólnie oferować klientom Castoramy instalacje fotowoltaiczne dostosowane do ich domów i indywidualnych potrzeb energetycznych.
Firma Otovo, obecna na 13 europejskich rynkach, wyróżnia się unikalnym podejściem do obsługi klienta. Otovo zautomatyzowało proces sprzedaży i wprowadziło tzw. „self-service”, a cały proces zakupowy, łącznie z wyceną, odbywa się online ze wsparciem konsultanta. Firma oferuje wsparcie na każdym etapie projektu – począwszy od wyboru odpowiedniego sprzętu, poprzez rozwiązanie formalności administracyjnych, aż po montaż i obsługę posprzedażową. To podejście przyczyniło się do ugruntowania pozycji Otovo jako zaufanego partnera w dziedzinie energii odnawialnej.
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację geopolityczną i rosnące ceny energii elektrycznej, montaż paneli fotowoltaicznych jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką można poczynić. Partnerstwo z Castoramą to dla nas krok w kierunku umożliwienia klientom jeszcze łatwiejszego dostępu do energii słonecznej oraz możliwości zaoszczędzenia nawet do 70-80% rocznie na rachunkach za prąd. Castorama każdego roku sprzedaje materiały budowlane, które służą do budowy i remontu tysięcy nowych domów w Polsce. To właśnie na etapie budowy nowego domu warto od razu przewidzieć taką instalację – mówi Paulina Ackermann, szefowa Otovo Polska.
Instalacje Otovo dla klientów Castoramy
Współpraca z Otovo działa na zasadzie wyłączności, co oznacza, że firma jest jedynym partnerem Castoramy. To zaufanie zostało jej udzielone ze względu na bogatą ofertę finansowania, wysoką jakość, gwarancję oraz innowacyjny proces online. Castorama uruchomiła specjalną stronę internetową, która przekierowuje zainteresowanych fotowoltaiką do usług Otovo Polska. W każdym ze sklepów klienci będą mieli okazję zapoznać się z ofertą Otovo i zapytać o szczegóły przeszkolonych przez firmę pracowników Castoramy. Wszystkie oferowane instalacje są objęte 10-letnią gwarancją na części i pracę (oprócz gwarancji producenta). Oferta przedstawiona na stronie obejmuje także wynajem paneli słonecznych z 20-letnią gwarancją na całą instalację PV.
– Obserwujemy zmianę świadomości klientów i ich ukierunkowanie na szeroko pojętą ekologię. Klienci częściej zwracają uwagę na produkty, które pozwalają zaoszczędzić energię, wodę, bądź są wykonane z alternatywnych materiałów. Potwierdzają to wyniki naszych raportów. Według jednego z nich, 58% Polaków deklaruje, że chciałoby uczynić swój dom bardziej przyjaznym środowisku, a ponad 90% osób ulepszających swoje domy zgadza się ze stwierdzeniem, że szuka sposobów na zmniejszenie zużycia energii. Ponadto, 80% polskich respondentów uważa kwestie zrównoważonego rozwoju w domu i ogrodzie są bardzo lub dość ważne, a 62% uznało, że zyskały one na znaczeniu na przestrzeni ostatnich trzech lat. Naszym celem jest osiągniecie 50% udziału sprzedaży produktów zrównoważonych dla domu, czyli produktów, które mają mniejszy wpływ na środowisko, pozwolą klientowi oszczędzić energię, wodę i inne zasoby, co pozwala stworzyć bardziej przyjazny i zdrowy dom – tłumaczy Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.
Partnerstwa tego typu nie tylko sprzyjają rozwojowi technologii fotowoltaicznych, ale także kreują model współpracy, który może stać się inspiracją dla innych firm i sektorów. Dzięki nim czysta energia jest dostępna dla każdego, a inwestycje w ekologię stają się normą.
– Koncentrujemy się na współpracy z czołowymi przedstawicielami branży, ponieważ chcemy ułatwiać dostęp nowoczesnych i wygodnych rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych. Stąd nasze strategiczne partnerstwo z Castoramą, który jest kluczowym graczem na polskim rynku – mówi Fabio Bucelli, wiceprezes ds. partnerstw w Otovo.
Otovo wierzy, że współpraca z Castoramą otworzy nowe możliwości dla klientów, zachęcając ich do inwestycji w energię słoneczną i przyczyni się do zrównoważonego rozwoju sektora fotowoltaiki w Polsce.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.