Otovo i Castorama rozpoczynają współpracę w Polsce
Otovo, wiodący dostawca instalacji fotowoltaicznych w Europie rozpoczął partnerstwo z Castoramą, największą siecią sklepów typu Home Improvement (DIY) w Polsce i jest jej wyłącznym partnerem. Obie firmy będą wspólnie oferować klientom Castoramy instalacje fotowoltaiczne dostosowane do ich domów i indywidualnych potrzeb energetycznych.
Firma Otovo, obecna na 13 europejskich rynkach, wyróżnia się unikalnym podejściem do obsługi klienta. Otovo zautomatyzowało proces sprzedaży i wprowadziło tzw. „self-service”, a cały proces zakupowy, łącznie z wyceną, odbywa się online ze wsparciem konsultanta. Firma oferuje wsparcie na każdym etapie projektu – począwszy od wyboru odpowiedniego sprzętu, poprzez rozwiązanie formalności administracyjnych, aż po montaż i obsługę posprzedażową. To podejście przyczyniło się do ugruntowania pozycji Otovo jako zaufanego partnera w dziedzinie energii odnawialnej.
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację geopolityczną i rosnące ceny energii elektrycznej, montaż paneli fotowoltaicznych jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką można poczynić. Partnerstwo z Castoramą to dla nas krok w kierunku umożliwienia klientom jeszcze łatwiejszego dostępu do energii słonecznej oraz możliwości zaoszczędzenia nawet do 70-80% rocznie na rachunkach za prąd. Castorama każdego roku sprzedaje materiały budowlane, które służą do budowy i remontu tysięcy nowych domów w Polsce. To właśnie na etapie budowy nowego domu warto od razu przewidzieć taką instalację – mówi Paulina Ackermann, szefowa Otovo Polska.
Instalacje Otovo dla klientów Castoramy
Współpraca z Otovo działa na zasadzie wyłączności, co oznacza, że firma jest jedynym partnerem Castoramy. To zaufanie zostało jej udzielone ze względu na bogatą ofertę finansowania, wysoką jakość, gwarancję oraz innowacyjny proces online. Castorama uruchomiła specjalną stronę internetową, która przekierowuje zainteresowanych fotowoltaiką do usług Otovo Polska. W każdym ze sklepów klienci będą mieli okazję zapoznać się z ofertą Otovo i zapytać o szczegóły przeszkolonych przez firmę pracowników Castoramy. Wszystkie oferowane instalacje są objęte 10-letnią gwarancją na części i pracę (oprócz gwarancji producenta). Oferta przedstawiona na stronie obejmuje także wynajem paneli słonecznych z 20-letnią gwarancją na całą instalację PV.
– Obserwujemy zmianę świadomości klientów i ich ukierunkowanie na szeroko pojętą ekologię. Klienci częściej zwracają uwagę na produkty, które pozwalają zaoszczędzić energię, wodę, bądź są wykonane z alternatywnych materiałów. Potwierdzają to wyniki naszych raportów. Według jednego z nich, 58% Polaków deklaruje, że chciałoby uczynić swój dom bardziej przyjaznym środowisku, a ponad 90% osób ulepszających swoje domy zgadza się ze stwierdzeniem, że szuka sposobów na zmniejszenie zużycia energii. Ponadto, 80% polskich respondentów uważa kwestie zrównoważonego rozwoju w domu i ogrodzie są bardzo lub dość ważne, a 62% uznało, że zyskały one na znaczeniu na przestrzeni ostatnich trzech lat. Naszym celem jest osiągniecie 50% udziału sprzedaży produktów zrównoważonych dla domu, czyli produktów, które mają mniejszy wpływ na środowisko, pozwolą klientowi oszczędzić energię, wodę i inne zasoby, co pozwala stworzyć bardziej przyjazny i zdrowy dom – tłumaczy Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.
Partnerstwa tego typu nie tylko sprzyjają rozwojowi technologii fotowoltaicznych, ale także kreują model współpracy, który może stać się inspiracją dla innych firm i sektorów. Dzięki nim czysta energia jest dostępna dla każdego, a inwestycje w ekologię stają się normą.
– Koncentrujemy się na współpracy z czołowymi przedstawicielami branży, ponieważ chcemy ułatwiać dostęp nowoczesnych i wygodnych rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych. Stąd nasze strategiczne partnerstwo z Castoramą, który jest kluczowym graczem na polskim rynku – mówi Fabio Bucelli, wiceprezes ds. partnerstw w Otovo.
Otovo wierzy, że współpraca z Castoramą otworzy nowe możliwości dla klientów, zachęcając ich do inwestycji w energię słoneczną i przyczyni się do zrównoważonego rozwoju sektora fotowoltaiki w Polsce.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.