Otovo i Castorama rozpoczynają współpracę w Polsce
Otovo, wiodący dostawca instalacji fotowoltaicznych w Europie rozpoczął partnerstwo z Castoramą, największą siecią sklepów typu Home Improvement (DIY) w Polsce i jest jej wyłącznym partnerem. Obie firmy będą wspólnie oferować klientom Castoramy instalacje fotowoltaiczne dostosowane do ich domów i indywidualnych potrzeb energetycznych.
Firma Otovo, obecna na 13 europejskich rynkach, wyróżnia się unikalnym podejściem do obsługi klienta. Otovo zautomatyzowało proces sprzedaży i wprowadziło tzw. „self-service”, a cały proces zakupowy, łącznie z wyceną, odbywa się online ze wsparciem konsultanta. Firma oferuje wsparcie na każdym etapie projektu – począwszy od wyboru odpowiedniego sprzętu, poprzez rozwiązanie formalności administracyjnych, aż po montaż i obsługę posprzedażową. To podejście przyczyniło się do ugruntowania pozycji Otovo jako zaufanego partnera w dziedzinie energii odnawialnej.
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację geopolityczną i rosnące ceny energii elektrycznej, montaż paneli fotowoltaicznych jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką można poczynić. Partnerstwo z Castoramą to dla nas krok w kierunku umożliwienia klientom jeszcze łatwiejszego dostępu do energii słonecznej oraz możliwości zaoszczędzenia nawet do 70-80% rocznie na rachunkach za prąd. Castorama każdego roku sprzedaje materiały budowlane, które służą do budowy i remontu tysięcy nowych domów w Polsce. To właśnie na etapie budowy nowego domu warto od razu przewidzieć taką instalację – mówi Paulina Ackermann, szefowa Otovo Polska.
Instalacje Otovo dla klientów Castoramy
Współpraca z Otovo działa na zasadzie wyłączności, co oznacza, że firma jest jedynym partnerem Castoramy. To zaufanie zostało jej udzielone ze względu na bogatą ofertę finansowania, wysoką jakość, gwarancję oraz innowacyjny proces online. Castorama uruchomiła specjalną stronę internetową, która przekierowuje zainteresowanych fotowoltaiką do usług Otovo Polska. W każdym ze sklepów klienci będą mieli okazję zapoznać się z ofertą Otovo i zapytać o szczegóły przeszkolonych przez firmę pracowników Castoramy. Wszystkie oferowane instalacje są objęte 10-letnią gwarancją na części i pracę (oprócz gwarancji producenta). Oferta przedstawiona na stronie obejmuje także wynajem paneli słonecznych z 20-letnią gwarancją na całą instalację PV.
– Obserwujemy zmianę świadomości klientów i ich ukierunkowanie na szeroko pojętą ekologię. Klienci częściej zwracają uwagę na produkty, które pozwalają zaoszczędzić energię, wodę, bądź są wykonane z alternatywnych materiałów. Potwierdzają to wyniki naszych raportów. Według jednego z nich, 58% Polaków deklaruje, że chciałoby uczynić swój dom bardziej przyjaznym środowisku, a ponad 90% osób ulepszających swoje domy zgadza się ze stwierdzeniem, że szuka sposobów na zmniejszenie zużycia energii. Ponadto, 80% polskich respondentów uważa kwestie zrównoważonego rozwoju w domu i ogrodzie są bardzo lub dość ważne, a 62% uznało, że zyskały one na znaczeniu na przestrzeni ostatnich trzech lat. Naszym celem jest osiągniecie 50% udziału sprzedaży produktów zrównoważonych dla domu, czyli produktów, które mają mniejszy wpływ na środowisko, pozwolą klientowi oszczędzić energię, wodę i inne zasoby, co pozwala stworzyć bardziej przyjazny i zdrowy dom – tłumaczy Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.
Partnerstwa tego typu nie tylko sprzyjają rozwojowi technologii fotowoltaicznych, ale także kreują model współpracy, który może stać się inspiracją dla innych firm i sektorów. Dzięki nim czysta energia jest dostępna dla każdego, a inwestycje w ekologię stają się normą.
– Koncentrujemy się na współpracy z czołowymi przedstawicielami branży, ponieważ chcemy ułatwiać dostęp nowoczesnych i wygodnych rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych. Stąd nasze strategiczne partnerstwo z Castoramą, który jest kluczowym graczem na polskim rynku – mówi Fabio Bucelli, wiceprezes ds. partnerstw w Otovo.
Otovo wierzy, że współpraca z Castoramą otworzy nowe możliwości dla klientów, zachęcając ich do inwestycji w energię słoneczną i przyczyni się do zrównoważonego rozwoju sektora fotowoltaiki w Polsce.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.