Komunikaty PR

OTOVO wchodzi na polski rynek. To pierwszy e-commerce z fotowoltaiką w Polsce

2020-12-07  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Fotowoltaika – przełom w oszczędzaniu energii i dbaniu o środowisko z każdym rokiem zdobywa coraz większą popularność, podobnie zresztą jak e-handel. Norweski startup OTOVO, który działając w modelu e-commerce, postawił sobie za cel objęcie pozycji lidera w sprzedaży paneli słonecznych w Polsce, właśnie rozpoczyna działalność w naszym kraju. Tym, co wyróżni firmę, jest… możliwość kupienia instalacji fotowoltaicznej przez internet.

Prawie 85% populacji w Polsce z dostępem do internetu robi zakupy w internecie, a ponad 11% od niedawna, co jest pokłosiem sytuacji związanej z COVID-19. Ten nietypowy dla nas czas postanowił wykorzystać w naszym kraju norweski startup z branży fotowoltaiki, Otovo. Bazują oni na modelu e-commerce, czyli każda zainteresowana panelami osoba ma okazję zainstalować system solarny na swoim dachu praktycznie całkowicie online. Wystarczy wejść na stronę www.otovo.pl, podać swój adres, z mapy satelitarnej wybrać swój dach, a wycena pojawi się w kilka sekund bez konieczności wizyty przedstawiciela handlowego w domu. Konsultant będzie natomiast dostępny dla klienta w każdym momencie, aby doradzić w kwestii wielkości instalacji czy dokumentów. Co więcej, przez internet można również podpisać umowę – dzięki czemu pierwszy kontakt na żywo z pracownikiem firmy odbywa się dopiero przy montażu instalacji.

Otovo – rewolucja w fotowoltaice

„Z moim poprzednim pracodawcą odwiedziłem fabrykę Tesla w Kalifornii, gdzie produkują samochody. W trakcie pobytu pierwszy raz zobaczyłem, jak wygląda linia produkcyjna samochodów elektrycznych i byłem pod prawdziwym wrażeniem tego, jak energia słoneczna napędza te cztery koła. Temat paneli, magazynów energii, technologia źródeł odnawialnych: pochłonęło mnie to całkowicie na prawie cały rok. I pewnego dnia dotarło do mnie, jakiego przełomu doświadczamy i wiedziałem jedno: trzeba wymyślić, jak dostarczyć tę fantastyczną technologię ludziom. Poczułem, że to coś dla mnie, dla kogoś, kto nie jest ekspertem w dziedzinie energii słonecznej, ale człowiekiem internetu. Większość ludzi zamawia online wiele rzeczy i że to właśnie tak chcę pomóc ludziom kupować panele słoneczne na ich dach.”

Tak historię powstania startupu opisuje Andreas Thorsheim, CEO Otovo. Do tej pory, czyli od 2016 roku, system dobrze się sprawdza. Obecnie firma działa już na 6 rynkach, w Norwegii, Szwecji, Francji, Hiszpanii, Polsce oraz we Włoszech. Swoje pierwsze kroki Otovo stawiało w trudnym dla energii słonecznej kraju, czyli Norwegii. 

Kraj bez słońca przyszłością paneli

Według Andreasa to właśnie sukces w Norwegii był kamieniem milowym dla ich działalności. „Udało nam się w kraju, w którym jest mało słońca, energia jest bardzo tania, a siła robocza bardzo droga. Dlatego uwierzyliśmy, że uda nam się wszędzie. Efekt? W Norwegii obecnie mamy 50% udziału w rynku, w Szwecji pomiędzy 5-10%. We Francji na ten moment jesteśmy na poziomie 3%, ale wielkimi krokami zbliżamy się do 5%, który osiągniemy do końca roku. W Hiszpanii, gdzie weszliśmy najpóźniej, jest to ok 5-10% udziału w rynku, a w ciągu jednego roku zamontowaliśmy 1000 instalacji, co mówi samo za siebie.” – dodaje CEO.

Air BnB w branży fotowoltaiki

Otovo niekiedy porównywane jest do Ubera – zamawiasz online kompleksową instalację paneli słonecznych wraz z montażem, nie musisz spotykać się ze sprzedawcą aż do samego momentu dnia instalacji, a usługę dostajesz w konkurencyjnej cenie. Jednak w przeciwieństwie do Ubera, marka stawia na jakość – najlepsze falowniki, najlepsze ekipy instalatorskie z doświadczeniem, dbanie o obsługę klienta i jego wsparcie w kwestiach związanych z umową, dokumentami, także wsparcie posprzedażowe. Firma kontroluje produkcję energii zdalnie przez system, który także dostępny jest w formie aplikacji dla klienta. Dlatego, jak mówi Paulina Ackermann, dyrektor generalna Otovo w Polsce, „Uber stawia wyłącznie na dostarczenie usługi, my dostarczamy najwyższej jakości usługę z dbałością o klienta wraz z kompleksowym wsparciem już po zainstalowaniu paneli, dlatego wolimy porównywać się do Air BnB”.

Pod parasolem Otovo

Startup działa w systemie parasola – w danym obszarze zrzesza lokalnych i najlepszych instalatorów, którzy zajmują się zakupem materiałów oraz montażem, a Otovo przejmuje wszystkie dotychczasowe formalności, z którymi mieli się zmagać. Podpisywanie umowy, kontakt z klientem, pomoc w dokumentach dotyczących m.in. dofinansowań paneli z programów jak „Mój Prąd” nie jest dłużej problemem instalatora. A klient? Załatwia wszystkie formalności online, bezpiecznie i bezstresowo. Pierwsze spotkanie osobiście z przedstawicielem firmy następuje w dniu montażu, więc w czasie pandemii jest to wyjątkowo komfortowe rozwiązanie, które także pomaga dbać o zdrowie. To także główna różnica w porównaniu z tradycyjnymi firmami zajmującymi się instalacją fotowoltaiczną – nie jest potrzebna wizyta przedstawiciela w domu. Informacje, które zbiera on w trakcie wizyty, jesteśmy w stanie przygotować na podstawie zdjęć satelitarnych i ewentualnych fotografii nadesłanym do nas przez klienta. Handlowcy nie są instalatorami, dlatego nie będą w stanie ocenić możliwości technicznych na miejscu. Wystarczy, że na stronie podamy wymiary, pokrycie dachu, orientacyjny kąt nachylenia, a wycenę dostaniemy w kilka sekund. Klient sam decyduje, czy oferta mu odpowiada, czy woli się wstrzymać. Dodatkowo Otovo zapewnia bardzo korzystne gwarancje na panele, falowniki, a także na montaż instalacji.

Cel na następne lata – podbić Europę

Załoga Otovo postawiła sobie konkretny cel na najbliższe lata – dostarczyć instalacje fotowoltaiczne do jak największej liczby domów w Polsce, ale też w Europie. Na globalnym rynku fotowoltaiki nie funkcjonuje żadna firma, która ma wśród swoich klientów osoby z całej Europy. I taki właśnie jest ich zamiar – stać się najlepszym i największym dostarczycielem fotowoltaiki w Europie, a potem na świecie. Szybkie wyceny, zaawansowana technologia, najlepsza obsługa i bezpieczeństwo każdego klienta to priorytety Otovo. A do tego wszystkiego wystarczy tylko kilka kliknięć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.