Komunikaty PR

Panele słoneczne przez internet – jak zainstalować je… online?

2021-01-21  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Planując zakup lub budowę domu, stawiamy przede wszystkim na jakość elementów, dobrych ekspertów i profesjonalną ekipę budowlaną. W końcu przychodzi moment, kiedy musimy także spojrzeć bliżej na wydatki. 

O dom dbamy już od samego etapu planowania: mocne, ocieplone ściany, odpowiednie pokrycie dachu, okna nieprzepuszczające zimna ani gorąca, estetyczne wykończenie i urządzenie miejsca w taki sposób, aby żyło się po prostu przyjemnie. Ale tak jak w przypadku budowy czy remontu, warto od początku pomyśleć o późniejszej jego eksploatacji i tym, czy życie w wymarzonym domu nie będzie drogie. Zmianą, na którą decyduje się coraz więcej Polaków, jest korzystanie z energii słonecznej. Jak zacząć z fotowoltaiką? Z roku na rok jest to łatwiejsze. 

Polacy fanami energii słonecznej

Z raportu Instytutu Energii Odnawialnej wynika, że rynek fotowoltaiki rozwija się najszybciej ze wszystkich sektorów OZE w Polsce. Największy przyrost nowej mocy można obecnie odnotować w segmencie mikroinstalacji, które aktualnie stanowią 70% zainstalowanych źródeł fotowoltaicznych w kraju. Wskazuje to na wyraźnie zwiększony udział prosumentów indywidualnych i biznesowych. Na ten trend zareagował także norweski startup Otovo, który rozpoczął swoją działalność w Polsce i zyskuje coraz większe grono klientów w całej Europie. 

– W naszej działalności skupiamy się na mikroinstalacjach do 50 kW, jednak biorąc pod uwagę polski rynek, większość instalacji jest do 10 kW. Miało na to wpływ zarówno dofinansowanie z programu „Mój Prąd”, dostępne do tej wartości, jak i również zmieniająca się zasada wyliczania upustów poniżej 10 kW. Na chwilę obecną kierujemy usługi wyłącznie do klientów indywidualnych, którzy cenią sobie odnawialne źródła energii, chcą lepiej użytkować energię i oszczędzać na codziennych czynnościach, iść z duchem czasu – komentuje Paulina Ackermann, dyrektor generalny Otovo w Polsce.

Panele w Europie

Instalacje fotowoltaiczne są stosunkowo łatwe w montażu, proste w utrzymaniu, a korzyści finansowe można odczuć relatywnie szybko. To, co najczęściej budzi wątpliwości, to ilość światła i fakt, czy nasz klimat jest do tego odpowiedni. Takie wątpliwości miał także prezes Otovo, Andreas Thorsheim, który rozpoczął biznes właśnie w swojej ojczyźnie – Norwegii, która słynie z bardzo trudnego klimatu i najmniejszej ilości słońca. „Jeżeli udało nam się w Norwegii, uda nam się wszędzie” – powtarza CEO. Obecnie posiadają oni 50% rynku norweskiego i szturmem podbijają inne kraje. W ciągu jednego roku w Hiszpanii zamontowali aż 1000 instalacji, co pokazuje, jak bardzo popularne staje się to źródło energii.

Instalacja przez internet

Wszyscy żyjemy w pędzie, a pandemia koronawirusa wcale nie wspiera biznesów, naszych planów w budowaniu i remontowaniu. Standardowy model sprzedaży paneli zakłada wizytę lokalnego przedstawiciela firmy w domu, co obecnie nie jest najbezpieczniejszą opcją. Otovo korzysta z zupełnie innego rozwiązania – sprzedaży instalacji fotowoltaicznej przez internet. Na stronie firmy wystarczy wpisać dane lokalizacyjne, wybrać swój dach z widoku w Google maps, wpisać orientacyjne nachylenie dachu i rodzaj pokrycia, a wycena w kilka sekund znajdzie się na monitorze. Nie tylko wycena dokonywana jest przez internet – online można również podpisać umowę. Pierwszy kontakt osobisty z osobą z firmy następuje w momencie montażu paneli. Oszczędza to czas, daje poczucie bezpieczeństwa oraz ułatwia proces załatwiania formalności.

Sterowanie z aplikacji mobilnej

Choć instalacje słoneczne są coraz bardziej popularne, wiedza o nich nie jest powszechna. Korzystający z nich mogą zadawać sobie zatem pytanie – jak sprawdzić, czy nie pojawiła się żadna usterka? Czy po gwałtownej ulewie lub burzy wszystko na pewno działa? Rozwiązaniem na to może być specjalna aplikacja na telefon, która umożliwi alarmowanie w przypadku ewentualnych błędów.

– Przygotowując aplikację dla użytkowników naszych paneli, postawiliśmy sobie za cel nie tylko informować właściciela o stanie jego instalacji, lecz również umożliwiać kontrolę ekspertom. Co to oznacza? Jeśli wystąpiłaby usterka, dowie się o tym nie tylko użytkownik paneli, lecz również Otovo, które skontaktuje się z klientem i pomoże rozwiązać problem – tłumaczy Paulina Ackermann. 

Fotowoltaika – tak czy nie?

Ceny energii rosną z roku na rok, a same koszty utrzymania domów i codzienne wydatki diametralnie wzrosły przez ostatnie lata. W kontrze do tego koszt słonecznych systemów fotowoltaicznych spadł aż o 75% od 2009 roku.

– Wkrótce możemy zetknąć się z sytuacją, gdzie podobnie jak w salonach komórkowych, klient będzie płacił niewiele za samą instalację, a większą część za obsługę i opiekę firmy nad ich systemem w formie abonamentu. Dzięki temu nie tylko przysłużymy się środowisku (energia słoneczna oraz odnawialne źródła energii pomogły ograniczyć emisję gazów cieplarnianych i zużycie paliw kopalnych w Europie o 10% w 2015 roku), ale i będziemy mogli zaoszczędzić na naszym codziennym życiu – dodaje Andreas Thorsheim.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.