Komunikaty PR

Podwyżki cen prądu napędzają sprzedaż ledowych opraw oświetleniowych

2019-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Na terenie całego kraju, jak szacuje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska[1], znajduje się ponad 3,3 mln opraw oświetleniowych. Zużywają one 1500 GWh energii. Niestety, większość z nich to przestarzałe technologie – lampy sodowe i rtęciowe, zużywające ogromne ilości energii elektrycznej, za którą opłaty ponoszą wszyscy polscy podatnicy. Wysokie podwyżki cen prądu spowodowane sposobem jego produkcji obciążonym opłatami za emisję CO2 uderzą Polaków po kieszeni, nawet jeśli ceny prądu dla odbiorców indywidualnych czasowo nie wzrosną.

Dotychczasowe wysycenie infrastruktury oświetleniowej LEDami nie jest imponujące. Według NFOŚ – wspomniane wyżej, stare typy lamp mogą reprezentować aż 60% wszystkich opraw w kraju, zaś w oświetleniu publicznym, według Raportu Cyfrowe Miasta[2], LEDów znajdziemy jedynie 10%!

Niższe zużycie energii

Oszczędności – dla średniej wielkości miasta – wynikające z wymiany oświetlenia na inteligentne, sterowane LED, mogą wynosić, jak widzimy na przykładzie Szczecina – 1,5 mln zł w skali roku. W mniejszych, gminnych ośrodkach – przykład Radzionkowa – aż 673 MWh! A mowa tu jedynie o efektach ekonomicznych. Dodajmy poprawę bezpieczeństwa, efekt środowiskowy, a na końcu znajdziemy zadowolenie mieszkańców.

Bum na LED

Nie bez przyczyny włodarze samorządowi szukają oszczędności w obszarze energetycznym. W związku z rozwiązaniami polityczno-fiskalnymi kasy samorządowe gwałtownie się kurczą. Aż 70% miast w Polsce planuje inwestycje w oświetlenie energooszczędne, oparte na inteligentnych rozwiązaniach: LEDy nadają się do tego najlepiej. Już tylko wymiana opraw, według różnych szacunków przynosi od 40-60% niższe zużycie prądu. Gdy zbudowane w sterowalny system – koszty energii mogą spaść do 80%.

LED to nie wszystko

W planowaniu inteligentnych rozwiązań niezwykle istotny jest czynnik niskich kosztów eksploatacji i konserwacji nowo powstających systemów oświetleniowych. Obok LEDów istotne są także konstrukcje wsporcze: bezpieczne, wyjątkowo trwałe i umożliwiające instalację nowoczesnych opraw oraz elektronicznych systemów wspierających smart-city, jak czujniki (np. ruchu), czy punkty Wi-Fi: słupy kompozytowe. Ceny tradycyjnych słupów betonowych i metalowych będą rosły z tych samych przyczyn, co ceny energii elektrycznej – wysokiej emisji CO2 przy produkcji. Szczęśliwie projektanci i włodarze mogą sięgnąć po konstrukcje kompozytowe – dające smart-city bezpieczeństwo użytkowania inteligentnych opraw LEDowych.

Kompozytowe wsparcie smart-city

Kompozytowe słupy oświetleniowe, które mają spełniać rolę wsparcia dla inteligentnych systemów oświetleniowych z LEDami w roli głównej, muszą odprowadzać ładunek elektrostatyczny, który mógłby uszkodzić delikatną elektronikę opraw. Jedyne tego typu rozwiązania na polskim rynku wyposażone w przewody ochronne do odprowadzania wspomnianych ładunków posiada w ofercie Alumast SA – krajowy lider innowacyjnych rozwiązań kompozytowych.

Długoterminowe planowanie inwestycji i kosztów ciągnionych jest dziś ważne jak nigdy dotąd. Projektowanie infrastruktury przyszłości nie polega jedynie na wymianie opraw – choć i takie działania w obliczu gwałtownych zmian na rynku są cenne. Warto uwzględnić innowacyjne rozwiązania wsporcze, trwalsze od tradycyjnych, dające możliwość zastosowania dowolnych „wkładów” smart-city oraz zabezpieczające na lata oprawy LED. Dopiero długoterminowa eksploatacja systemów oświetleniowych przynosi wymierne efekty finansowe i środowiskowe – mówi Zbigniew Szkopek, prezes zarządu Alumast SA.

 


[1] https://www.ppp.gov.pl/projekt-rozwoju-PPP/Documents/Sektor_efektywno%C5%9Bci_energetycznej.PDF

[2] http://www.lighting.philips.pl/systemy/tematy/raport-cyfrowe-miasta

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Enefit Green wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kw. 2020 Biuro prasowe
2020-05-21 | 13:00

Enefit Green wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kw. 2020

Enefit Green, spółka należąca do Grupy Eesti Energia, wyprodukował 450 GWh energii ze źródeł odnawialnych w I kwartale 2020 r., czyli o prawie 20% więcej niż w tym samym
Energetyka Grupa INTER RAO Lietuva ogłasza wyniki finansowe za I kwartał 2020 r.
2020-05-15 | 17:30

Grupa INTER RAO Lietuva ogłasza wyniki finansowe za I kwartał 2020 r.

Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2020 r. obniżyły się o 45,7% r/r do 58,2 mln euro, ze względu na niższy wolumen sprzedanej energii elektrycznej i niższe ceny na rynku
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2020-05-15 | 01:00

Schneider Electric wyróżniony jako lider rynku wartego 105 mld USD

Według analiz rynek inteligentnych budynków będzie rósł w najbliższych latach o 32 procent rocznie. Prognozy przewidują, że w 2026 roku sam segment oprogramowania i usług będzie generował 2 miliardy dolarów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne - Śląskie

Medyczne innowacje przyspieszają walkę z SARS-CoV-2. Na Śląsku ruszyła budowa unikalnego w skali europejskiej centrum medycznego za 100 mln zł

Telemedycyna, dzięki zdalnemu kontaktowi między personelem medycznym a pacjentem, pomaga ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się takich epidemii jak SARS-CoV-2. Obok sztucznej inteligencji czy analizy danych stanowi jeden z wiodących trendów technologicznych w ochronie zdrowia. Również na tych obszarach swoją działalność skupiać będzie Śląskie Centrum Inżynierskiego Wspomagania Medycyny i Sportu, którego budowa ruszyła właśnie w Zabrzu. Jest to wspólna inwestycja obchodzącego 10. rocznicę działalności Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej oraz firmy Philips. Dzięki połączeniu potencjału intelektualnego oraz doświadczenia obu stron realizowany projekt przyczyni się do rozwoju innowacyjnych technologii w zakresie telemedycyny, e-zdrowia oraz zdalnej diagnostyki.

Handel

Wirtualne kasy fiskalne. Rozmowy w Ministerstwie Finansów na ostatniej prostej

W odpowiedzi na apel wystosowany przez ekspertów Ministerstwo Finansów organizuje spotkanie, podczas którego analizowane będą zagrożenia płynące z rozszerzenia pilotażu wirtualnych kas fiskalnych na branże wrażliwe podatkowo, jak gastronomiczna czy hotelarska. Zmiany mogą odbić się na wpływach do budżetu. Wątpliwości budzą także kwestie bezpieczeństwa takich kas.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Przedsiębiorcy negatywnie oceniają kondycję gospodarki i swojego biznesu. Programy pomocowe są dla nich zbyt skomplikowane

Nastroje przedsiębiorców są nieco lepsze niż w połowie kwietnia – wynika z badania Pracodawców RP. Wciąż jednak dominuje pesymizm. Firmy gorzej oceniają przy tym perspektywy gospodarki niż własne położenie. Swoją przyszłość czarno widzą szczególnie najmniejsze przedsiębiorstwa: prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikrofirmy zatrudniające do dziewięciu pracowników. Przedsiębiorcy mają też zastrzeżenia do sposobu działania programów pomocowych.

Handel

Sprzedaż zabawek przeniosła się do internetu. Tradycyjne sklepy coraz częściej korzystają z nowych form sprzedaży w sieci

Eksperci mówią już o trwałej zmianie nawyków konsumenckich. Mimo otwarcia sklepów i galerii handlowych sprzedaż przez internet wciąż notuje dynamiczne wzrosty. Jedną z kategorii, w których konsumenci chętniej kupują online, są artykuły dla dzieci, również zabawki. – Ten rok przyniósł branży transformację cyfrową – mówi Bartosz Ulman z Orbico. Do sieci przeniosła się nie tylko sprzedaż, lecz również reklama i prezentacja zabawek.