Santander Leasing rozpoczął współpracę z Elocity
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing, jedna z największych spółek leasingowych w Polsce, nawiązał współpracę z Elocity, firmą oferującą kompletny system zarządzania stacjami ładowania aut elektrycznych dla biznesu.
Oferta Elocity skierowana jest do wszystkich podmiotów, które dysponują prawem do miejsca parkingowego i odpowiednim przyłączem prądowym. Zgodnie z danymi spółki z pierwszego kwartału 2021 r. największe zainteresowanie wykazują zarządcy dużych nieruchomości, przede wszystkim powierzchni handlowych oraz biurowych, deweloperzy, firmy kurierskie, dla których elektryczny transport jest optymalnym rozwiązaniem oraz jednostki samorządu terytorialnego.
- Umowa z Elocity to kolejny krok w poszerzeniu naszej oferty w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce. Oferta w zakresie finansowania “zielonych” środków trwałych, zarówno pojazdów jak i segmentu maszyn i urządzeń oraz fotowoltaiki, od ponad 10 lat stanowi kontynuację strategii wspierania eko-inwestycji. Tylko w całym 2020 r. sfinansowaliśmy eko-pojazdy o łącznej wartości prawie 164 mln zł, co daje dynamikę 19 proc. r/r. Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. powinien przynieść kolejne wzrosty, a przyczyną do tego będzie m.in. dalszy rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych czy też możliwość uzyskania wsparcia ze środków NFOŚiGW – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.
Zgodnie z podpisaną umową o współpracy Santander Leasing będzie dostarczać rozwiązania finansowe w zakresie leasingu stacji ładowania oferowanych przez Elocity. Tym samym przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w rozwój rozwiązań wspierających elektromobilność w będą mogli liczyć na specjalne oferty finansowania dostępne na terenie całej Polski.
- Zespół Santander Leasing wykazał się dużym zrozumieniem nowej branży, elastycznym podejściem oraz ogromnym zaangażowaniem. Do pracy nad projektem został oddelegowany zespół pracowników, rozumiejących indywidualne podejście do klienta. Współpraca z jedną z największych grup bankowych na świecie jest dla nas powodem do dumy i satysfakcji. Cieszymy się, że nasz partner finansowy z taką uwagą i pieczołowitością podszedł
do projektu ekologicznego, zaawansowanego technologicznie jakim jest produkt Elocity – podkreśla Michał Baranowski, prezes zarządu Elocity.
Rozwój sieci stacji ładowania jest z oczywistych względów skorelowany z rynkiem sprzedaży samochodów elektrycznych. Jak wynika z Licznika Elektromobilności PSPA oraz PZPM, rok 2020 był w Polsce rekordowy pod względem liczby rejestracji samochodów z napędem elektrycznym. Łącznie pojawiło się ich nad Wisłą prawie 10 tysięcy, czyli o 140 proc. więcej niż rok wcześniej. Z najnowszych informacji przedstawionych przez ekspertów z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 22 009 aut „z wtyczką”, w tym 10 377 samochodów elektrycznych i 11 632 hybryd plug-in.
Obecnie stacji ładowania jest w kraju 1 364, co przekłada się na 2 641 punktów. 67 proc. stacji to stacje AC (prąd przemienny), a 33 proc. to DC (prąd stały). Najwięcej stacji ładowania jest oczywiście w Warszawie -160 sztuk. Jak wynika z najnowszego raportu PSPA „Polish EV Outlook 2020”, do 2025 r. w Polsce może powstać nawet 48 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W zakresie infrastruktury prywatnej i półprywatnej, PSPA szacuje polski potencjał nawet na 110 tys. punktów.
Elocity jest integratorem elektromobilności, łączy kierowców-użytkowników z operatorami stacji ładowania. Kierowcom oferuje bezpłatną aplikację, umożliwiającą odnalezienie odpowiedniej stacji, uruchomienie ładowania i jego rozliczenie. Z kolei dla przedsiębiorców oferuje elektryczne karty paliwowe oraz możliwość zarządzania flotą. Operatorom, czyli podmiotom chcącym oferować i zarabiać na usłudze ładowania Elocity dostarcza kompletny pakiet, a mianowicie stację ładowania wraz z jej montażem, pozwolenia formalne oraz system do zarządzania stacją ładowania w chmurze.
Dodatkowo Elocity posiada swoje autorskie patenty i oprogramowanie, dostosowane do reguł panujących na polskim rynku. Firma ma podpisane umowy dystrybucyjne z renomowanymi producentami stacji ładowania. Spółka oferuje również programy abonamentowe, umożliwiające klientom rozłożenie inwestycji w czasie. Dzięki temu oferta zyskała uznanie wśród podmiotów chcących szybko i sprawnie rozpocząć oferowanie usługi ładowania samochodów elektrycznych.
- W najbliższym czasie oczekujemy dużego wzrostu popytu ze strony wspólnot mieszkaniowych, gdzie potrzeba staje się coraz bardziej paląca: kolejni mieszkańcy osiedli przesiadają się na samochody z napędem elektrycznym i pilnie potrzebują odpowiedniej infrastruktury w miejscu zamieszkania. Spodziewamy się też wzrostu zapotrzebowania na obsługę dużych flot bezpośrednio lub poprzez firmy wynajmu długoterminowego – podsumowuje Michał Baranowski.

Przyrost mocy zainstalowanej szybuje w górę

Leasing na fotowoltaikę z mikrowpłatą przez pół roku

Fotowoltaika, tak – ale co z logistyką?
Więcej ważnych informacji
Kalendarium
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Globalna pozycja węgla nie jest zagrożona w najbliższych latach. Popyt napędzają państwa azjatyckie, głównie Chiny i Indie
W ubiegłym roku światowe zapotrzebowanie na węgiel spadło o 5 proc. r/r, najmocniej od II wojny światowej. To w dużej mierze efekt globalnego spowolnienia w przemyśle wywołanego przez COVID-19. W tym roku wraz ze stopniowym powrotem gospodarek do normalności Międzynarodowa Agencja Energii spodziewa się wzrostu popytu na czarny surowiec o 2,6 proc., głównie za sprawą państw azjatyckich. – Energetyka światowa jest oparta na węglu i takie państwa jak Chiny, Indie, Indonezja nie odstąpią od tego najtańszego, najbardziej bezpiecznego nośnika energii. Czyli praktycznie świat poza Unią Europejską będzie nadal opierał swoje systemy energetyczne na tym paliwie – mówi Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej
Farmacja
Od dziś farmaceuci zyskują nowe uprawnienia. Właścicieli aptek czeka szereg wyzwań

16 kwietnia wchodzi w życie większość zapisów nowej ustawy o zawodzie farmaceuty, która rozszerza uprawnienia tego zawodu. Magister farmacji będzie mógł przeprowadzić z pacjentem wywiad farmaceutyczny, doradzić mu w kwestii przyjmowanych leków, przeprowadzić podstawowe nieinwazyjne badania diagnostyczne i przeszkolić w używaniu prostego sprzętu medycznego, np. glukometru. Otwartą kwestią pozostaje to, kto będzie płacił za opiekę farmaceutyczną jako świadczenie – sam pacjent czy może NFZ. Z kolei dla właścicieli aptek wyzwaniem będzie stworzenie miejsca, gdzie takie konsultacje mogą się odbywać, oraz zapewnienie odpowiednich zasobów kadrowych.
Problemy społeczne
W Polsce co roku przeprowadza się ok. 145 transplantacji serca, ale oczekujących jest trzy razy więcej. Problemem często jest brak zgody rodziny zmarłego

W 2020 roku wykonano 145 operacji transplantacji serca i podobna liczba utrzymuje się od kilku lat. Potrzeby są jednak znacznie większe, bo liczba osób oczekujących na przeszczep to 415 – wynika ze statystyk Poltransplantu. Choć większość Polaków zgadza się zostać dawcą narządów po swojej śmierci, rzadko informują o tym bliskich. – Nawet w 10–20 proc. przypadków rodzina nie zgadza się na przeszczep – wskazuje dr n. med. Zygmunt Kaliciński, transplantolog ze Szpitala MSWiA w Warszawie. Problemami są także nieodpowiednie przygotowanie szpitalnych koordynatorów oraz ich częsta rotacja.
Problemy społeczne
Pandemia ograniczyła aktywność fizyczną dzieci o ponad 30 proc. Wśród najmłodszych rośnie problem nieprawidłowej masy ciała i problemów z kręgosłupem

Już od ok. 20 lat poziom kondycji fizycznej dzieci i młodzieży systematycznie spada, a pandemia jeszcze pogłębiła ten problem. Nauka online, zamknięte szkoły, baseny, sale sportowe i boiska spowodowały, że aktywność fizyczna wśród najmłodszych spadła o 33 proc. – wynika z raportu „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”. – Możemy mieć przyrost populacji osób otyłych i z nadwagą, prawdopodobnie zwiększy się także częstotliwość występowania wad postawy i bólu kręgosłupa – wymienia prof. Bartosz Molik, rektor AWF w Warszawie. Na zdrowie i kondycję dzieci przełożenie może mieć także coraz częściej diagnozowany zespół pocovidowy.