SoftBlue stawia na fotowoltaikę!
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Profilem działalności firmy będzie także łączenie autorskich rozwiązań teleinformatycznych z nowoczesnymi metodami ochrony środowiska z dziedziny fotowoltaiki, na bieżąco udoskonalanymi we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym. SoftBlue w spółce zależnej posiada 50 proc. udziałów.
- Przez lata działalności w biznesie wypracowaliśmy unikalne kompetencje projektowe i realizacyjne, między innymi w obszarze Software House, Badań i Rozwoju, Inżynierii Wykonawczej, czy Consultingu. Na bazie tych doświadczeń, zdecydowaliśmy, że jesteśmy gotowi, aby rozpocząć specjalizację w obszarze ekologicznych rozwiązań z zakresu fotowoltaiki. W naszej ocenie system ten zasługuje na wzrost popularności w naszym kraju, m.in. z uwagi na płynące z niego korzyści – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue. – Działalność odrębnej spółki SoftBlue Mobility jest dla nas także kolejnym krokiem w kierunku uproszczenia struktur SoftBlue oraz jej rozwoju. – dodaje.
Profilem działalności SoftBlue Mobility jest dostarczanie efektywnych i autorskich rozwiązań do zarządzania odbiornikami. Celem systemu jest wykorzystywanie energii wyprodukowanej z ogniw fotowoltaicznych, które przetwarzają światło słoneczne w energię elektryczną. Spółka chce tworzyć autorskie rozwiązania z dziedziny fotowoltaiki i na bieżąco udoskonalać je we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym.
Fotowoltaika posiada niezliczone korzyści. Jest w pełni ekologicznym, naturalnym rozwiązaniem, które przekłada się przede wszystkim na oszczędności finansowe dla osób korzystających z jej działania. Fotowoltaika pokrywa 100 proc. zapotrzebowania na energię.
- Rozwiązania z zakresu fotowoltaiki to nie jedyny obszar, zwrócony w kierunku ochrony środowiska, w którym działamy. Stworzyliśmy już SoftBlue AirDron, czyli system wspomagający pomiar zanieczyszczeń w powietrzu. Oprócz badania aktualnego poziomu stężenia szkodliwych dla zdrowia substancji, dron zbiera informacje o gospodarstwach używających materiałów zabronionych w celach grzewczych. Nasze rozwiązanie jest przydatne m.in. instytucjom publicznym, czy służbom mundurowym – dodaje Michał Kierul.
***
SoftBlue SA to innowacyjna spółka, która powstała 2003 roku w Bydgoszczy. Firma komercjalizuje badania naukowe oraz prowadzi działania doradcze dla instytucji publicznych i biznesu, a także projekty dedykowane systemom IT. Spółka posiada grono ekspertów, dzięki którym uruchomiony został własny Dział Badań i Rozwoju, skupiający się na trzech głównych obszarach: biotechnologii, teleinformatyce oraz programowaniu.
SoftBlue prowadzi szereg działań mających na celu udogodnienia dla społeczeństwa oraz ochronę środowiska. Spółka opracowała już między innymi autorskie systemy w dziedzinie ochrony powietrza np.: Softblue Airdron
SoftBlue jest członkiem Europejskiej Agencji Kosmicznej (European Space Agency).
Od 2015 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Strona główna SoftBlue: https://softblue.pl/
SoftBlue Mobility: http://mobility.softblue.pl/
Dodatkowych informacji udziela:
Ewa Mościcka
InnerValue Investor Relations
e.moscicka@innervalue.pl
+48 535 562 945
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.