Komunikaty PR

Społeczna odpowiedzialność biznesu w EPEC

2024-01-15  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej od lat stosuje w praktyce społeczną odpowiedzialność biznesu. W roku 2024 EPEC w swoje działania chce jeszcze aktywniej zaprosić elblążan, a finansowanie akcji i projektów z zakresu CSR pokryje z zysków z realizacji usług pozataryfowych oraz ze zbiórek pracowniczych. 

Elbląska spółka jest aktywnym członkiem społecznej lokalności, a dobre, partnerskie relacje z interesariuszami są jedną z podstaw funkcjonowania przedsiębiorstwa. W roku 2024 EPEC chce iść o krok dalej. W planach jest aktywniejsze włączenie lokalnej społeczności w działania.  

– Pod koniec roku 2023 zrealizowaliśmy dwa projekty CSR z zakresu ekologii, do których zaprosiliśmy mieszkańców. Były to lekcje w szkołach podstawowych oraz ekologiczne warsztaty. Obie propozycje spotkały się z dużym zainteresowaniem. Łącznie w naszych działaniach wzięło udział prawie 450 osób. – mówi Paulina Bartoszewska, dyrektor ds. finansowych EPEC.  

Plany na ten rok uwzględniają nie tylko projekty ekologiczne, ale także prospołeczne. Co ważne, finansowanie tych projektów będzie całkowicie pokryte z pozataryfowych źródeł finansowych, czyli z zysku z tzw. usług odpłatnych czy wynajmu nieruchomości EPEC. 

– Zależy nam na rzeczywistym odpowiadaniu na potrzeby mieszkańców. Rozważmy kilka wariantów, w których zaprosimy mieszkańców do wspólnego działania. Więcej szczegółów podamy już niebawem – dodaje Paulina Bartoszewska. – Finansowanie tych działań pokryjemy z zysków z realizacji usług pozataryfowych. Nasi pracownicy bardzo chętnie angażują się również w różnego rodzaju zbiórki charytatywne, zarówno finansowe, jak i rzeczowe. Przeprowadzamy je wspólnie z podmiotami, z którymi współpracujemy. 

W portfolio elbląskiej spółki jest szereg usług okołociepłowniczych (pozataryfowych). To usługi związane z infrastrukturą ciepłowniczą budynków mieszkalnych, obiektów przemysłowych oraz budynków użyteczności publicznej w zakresie inwestycji, remontów, konserwacji oraz bieżącej eksploatacji. W ich zakres wchodzą m.in. prace z węzłami cieplnymi (np. montaż, konserwacja) czy instalacją wewnętrzną centralnego ogrzewania. EPEC planuje rozszerzyć swoją ofertę o nowe usługi, między innymi powiązane z odnawialnymi źródłami energii. 

CSR w EPEC  

Działania z zakresu CSR elbląskie przedsiębiorstwo realizuje poprzez codzienne czynności, które na stałe są wpisane w rdzeń spółki. To m.in. zarządzanie organizacją z uwzględnieniem norm i zasad mających wpływ na sposób realizacji celów strategii spółki, budowanie trwałych relacji z klientami, opartych na uczciwych praktykach, transparentności i otwartości oraz zwiększanie dostępności świadczonych usług.  

Spółka stale dąży do poprawy efektywności energetycznej. Istotne jest również dbanie o kwestie środowiskowe poprzez zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery oraz troska o racjonalne wykorzystanie zasobów. Te działania realizowane są przez modernizację sieci ciepłowniczej, wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii oraz rozbudowę floty w auta o napędzie eklektycznym. 

EPEC wspiera lokalną społeczność Elbląga, m.in. poprzez budowanie partnerstw społecznych, wspieranie działań charytatywnych, realizację programów proekologicznych skierowanych do mieszkańców. Spółka od lat angażuje się w lokalne inicjatywny, np. zbiórki na rzecz Hospicjum Elbląskiego, elbląskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, a także współpracuje z Regionalnym Centrum Wolontariatu w Elblągu oraz ze Stowarzyszeniem Fabryka Dobra. 

Ważnym elementem społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa są pracownicy. EPEC prowadzi działania mające na celu tworzenie przyjaznego i bezpiecznego miejsca pracy oraz dba o wysokie standardy zatrudnienia i onboardingu. 

Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu? 

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, znana pod skrótem CSR (od angielskiego zwrotu Corporate Social Responsibility), to strategia, w której firmy biorą odpowiedzialność za wpływ swoich działań na społeczeństwo i środowisko. Działania w zakresie CSR uwzględniają interes społeczny, aspekty środowiskowe. To również dbanie o dobre relacje z pracownikami i interesariuszami.  

Wyróżnia się 7 głównych obszarów CSR. Są to: ład organizacyjny, prawa człowieka, stosunki pracy, środowisko, sprawiedliwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne.

O EPEC

Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej odpowiada za dystrybucję ciepła i ciepłej wody do blisko 2 tys. odbiorców w Elblągu. Dysponuje siecią o łącznej długości prawie 200 km, zasilającą 2024 węzły cieplnych. Ponad połowa sieci jest w technologii preizolowanej. Wszystkie węzły ciepłownicze są wyposażone w układy regulacji automatycznej, firma wdrożyła także system zdalnego odczytu liczników ciepła. 

W ciągu ostatnich 8 lat przedsiębiorstwo zainwestowało ponad 109 mln zł w modernizację i rozwój sieci, pozyskując na ten cel 20,5 mln złotych ze środków unijnych.    

EPEC jest właścicielem ciepłowni węglowej „Dojazdowa” o mocy 40 MW, co pozwala na pokrycie ok. 20-25 proc. zapotrzebowania na energię cieplną.  

Przedsiębiorstwo zatrudnia 173 pracowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero Biuro prasowe
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 23:00

Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT

Dlaczego warto rozwijać karierę w energetyce? Mogli się o tym przekonać uczestnicy Targów Pracy na Wojskowej Akademii Technicznej (WAT). Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbywającego się 17 i 18 kwietnia br. Stoen Operator

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.