Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr postępów i wyzwań, jakie stoją przed polskimi firmami. W jego 22. edycji zaprezentowano aż 1046 działań podjętych przez 266 firm, co potwierdza rosnące zaangażowanie przedsiębiorstw w kwestie społeczne i środowiskowe. Raport nie tylko podsumowuje aktywność firm w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance) w minionym roku, ale także stanowi podręcznik wiedzy i inspiracji dla całego sektora. Dokumentuje on postępy, lecz również wyznacza kierunki działań na przyszłość, wskazując, jakie wartości są naprawdę istotne w biznesie XXI wieku.
Zdrowie na pierwszym miejscu
Walka z chorobami nowotworowymi to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa. Grupa Tubądzin podjęła wysiłki mające na celu poprawę zdrowia i dobrostanu swoich pracowników oraz ich rodzin poprzez wczesne wykrywanie chorób nowotworowych. Organizacja badań profilaktycznych, edukacja na temat zdrowego stylu życia oraz zapewnienie dostępu do opieki zdrowotnej to tylko niektóre z elementów wdrożonego programu profilaktycznego. Ponadto firma zapewnia transport na badania, eliminując tym samym barierę dostępu do opieki zdrowotnej.
Neutralność klimatyczna jako priorytet
Grupa Tubądzin poprzez zarządzanie zasobami i emisją konsekwentnie zmniejsza swój ślad węglowy. Działania są planowane kompleksowo - od zamkniętego obiegu wody i własnych oczyszczalni ścieków w fabrykach, po budowę farm fotowoltaicznych i minimalizację odpadów produkcyjnych. To nie tylko osiągnięcie biznesowe, lecz również wkład w ochronę środowiska dla przyszłych pokoleń.
Inspiracja dla innych
Sukces Grupy Tubądzin to nie tylko historia jednej firmy, lecz również inspiracja dla całej branży. Ich podejście do biznesu, łączące celowe działania biznesowe z troską o społeczność i środowisko, staje się wzorcem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Grupa Tubądzin pokazuje, że odpowiedzialny biznes, to przede wszystkim konkretne działania.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.