Stoen Operator o wymianie liczników w nowym spocie
Trwa masowa wymiana liczników u odbiorców energii elektrycznej. Stoen Operator, który odpowiada za dystrybucję energii elektrycznej na terenie Warszawy i okolic, już w październiku br. przekroczył pierwszy kamień milowy związany z tym zadaniem. Dotyczy on ilości wymienionych urządzeń w konkretnych przedziałach czasowych, wymaganych nowym prawem energetycznym. Stołeczny operator dla swoich odbiorców przygotował właśnie krótki spot edukacyjny. Wyjaśnia w nim szczegóły dotyczące trwającej wymiany liczników na mierniki zdalnego odczytu.
Cel zrealizowany z nadmiarem
Konieczność wdrożenia tzw. inteligentnego opomiarowania przez wszystkich operatorów wynika z podpisanej 2 czerwca 2021 roku przez prezydenta RP nowelizacji Ustawy Prawo Energetyczne. Wprowadza ona obowiązek instalacji liczników zdalnego odczytu u 80% odbiorców w gospodarstwach domowych do 2028 roku. Zgodnie z tymi przepisami operatorzy do końca 2023 r. będą musieli wymienić co najmniej 15% wszystkich urządzeń, dwa lata później – 35%, natomiast w 2027 roku ma to być już 65%.
By wypełnić te kamienie milowe Stoen Operator prowadzi systematyczną wymianę opomiarowania. Obecnie odbywa się ona głównie na obszarze dzielnicy Praga Południe.
- Stan postępu prac na koniec listopada 2023 roku wskazuje, że nasi monterzy zainstalowali dotychczas ponad 190 tys. liczników zdalnego odczytu spełniających wymagania Rozporządzenia Pomiarowego. Tym samym osiągnęliśmy już kamień milowy o wartości 15% wymaganych mierników. Obecnie poziom ten to już ponad 17% zainstalowanych inteligentnych liczników na obsługiwanym przez nas terenie – mówi Jakub Tomczak, szef Pionu Zarządzanie Pomiarami w Stoen Operator.
O wymianie liczników w edukacyjnym spocie wideo
Warszawski operator systemu dystrybucyjnego planuje dalsze intensywne prace w obszarze wymiany liczników także na przyszły rok, Oprócz sprawnej realizacji programu przygotował także w ostatnim czasie krótki spot wideo. Firma wyjaśnia w nim, czym jest licznik zdalnego odczytu, jakie pełni funkcje i jakie są korzyści płynące z zastosowania inteligentnego opomiarowania. W materiale operator zwraca także uwagę zarówno na bezpieczeństwo montowanych urządzeń, oraz na dodatkowe zabezpieczenia m.in. szyfrowania danych. Materiał prezentuje harmonogram prowadzonej wymiany i pokazuje pracę inżynierów i monterów Stoen Operator.
Udostępniony spot to już trzeci materiał wizerunkowo-edukacyjny, przygotowany w ostatnim czasie przez warszawskiego operatora, w którym przybliża rolę OSD w funkcjonowaniu miasta i pozwala poznać codzienną pracę różnych zespołów swoich specjalistów.
Materiał jest dostępny m.in. na stronie Stoen Operator : https://www.stoen.pl/pl/strona/liczniki-zdalnego-odczytu
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.