Komunikaty PR

SUNEX niemal podwoił wynik netto

2021-04-13  |  10:00

SUNEX S.A. opublikował raport finansowy za 2020 r. W tym okresie czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii osiągnął rekordowe wyniki.  Przechody w ujęciu r./r. zwiększyły się o 35,9% do 84,6 mln zł, a wynik netto poprawił się o 86,3% do 6,5 mln zł. Zarząd SUNEX zakłada utrzymanie dynamicznego rozwoju w kolejnych okresach.

SUNEX kontynuuje dynamiczny i systematyczny wzrost działalności. Producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii w 2020 r. osiągnął 84,6 mln zł przychodów, czyli o 35,9% więcej niż rok wcześniej. Wynik na działalności operacyjnej poprawił się w ujęciu r./r. o 112,2% do 10 mln zł, a wynik na działalności operacyjnej z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) zwiększył się o 84,9% do 12,3 mln zł. Spółka w 2020 r. wypracowała 6,5 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 86,3% w porównaniu do poprzedniego roku. Wartość kapitałów własnych zwiększyła się o 23% do 32,3 mln zł.

-Miniony rok był dla nas kolejnym bardzo udanym okresem. Osiągnęliśmy w tym czasie rekordowe w historii spółki wyniki finansowe niemal podwajając wynik netto. Znaczny wzrost najistotniejszych wskaźników rentowności potwierdza jednocześnie bardzo dobrą kondycję spółki oraz wysokie zdolności do generowania zysków w kolejnych okresach. Mamy ugruntowaną pozycję oraz solidne fundamenty do dalszego dynamicznego rozwoju na bardzo perspektywicznym rynku odnawialnych źródeł energii (OZE) - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.

W 2020 roku ukończona została inwestycja polegająca na budowie hali wraz z nowoczesną linią technologiczną do produkcji zasobników. Własna produkcja zasobników C.W.U. pozwoli na uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców. Efektem wdrożenia wyrobów do własnej produkcji będzie również realizacja wyższej marży EBITDA, rozszerzenie gamy oferty produktowej, w tym realizacja nietypowych zamówień, a także usprawnienie procesów logistycznych, co z pewnością przełoży się na wzrost sprzedaży.  W grudniu spółka zakupiła w Raciborzu grunt z budynkami, co umożliwi w przyszłości dalszą rozbudowę mocy produkcyjnych. Rozpoczęto również prace koncepcyjno-analityczne zmierzające do przejęcia od Polska Ekologia (jednostki dominującej) części działalności związanej z obsługą zamówień publicznych realizowanych przez krajowe jednostki samorządowe w obszarze odnawialnych źródeł energii.

SUNEX około 60% produkcji sprzedaje do krajów Europy Zachodniej, gdzie kluczowy jest rynek niemiecki, który jest w obszarze eksportu traktowany jako rynek strategiczny. Ponadto w bieżącym roku Spółka chce zwiększyć także swoją obecność na rynku krajowym.

– W bieżącym roku zamierzamy skupić się na zintensyfikowaniu działań promocyjno-sprzedażowych na rynku polskim. W naszym kraju bardzo szybko rośnie zainteresowanie instalacjami OZE. Wpływają na to różnorodne formy wsparcia walki ze smogiem i związane z tym dofinasowania wymiany urządzeń grzewczych i elektrycznych na urządzenia OZE, a także wzrost kosztów tradycyjnej energii elektrycznej. Bardzo dobre perspektywy dotyczące rozwoju na rynku polskim związane są także z coraz powszechniejszymi przetargami publicznymi. Dlatego naszym zamiarem i jest wzmocnienie udziału oraz wartości sprzedaży krajowej przy jednoczesnym utrzymaniu niezmiennego trendu wzrostowego na rynkach zagranicznych - stwierdził Romuald Kalyciok.

Priorytetem SUNEX pozostają inwestycje w wiedzę i rozwój. W bieżącym roku planowane są dalsze przedsięwzięcia w obszarze automatyzacji procesów wytwarzania, magazynowania oraz zarządzania produkcją wyrobów metalowych wykorzystywanych w urządzeniach OZE. Wstępna wartość przygotowywanego projektu szacowana jest na 10 mln zł. Na realizację spółka zamierza ubiegać się o fundusze ze środków UE. - Posiadanie własnego działu badawczo-rozwojowego, stała współpraca z sektorem nauki i instytucjami badawczo-rozwojowymi pozwala nam osiągać dużą skuteczność w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań – dodał Romuald Kalyciok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.