Komunikaty PR

W IKEA #PomagamyRazem i nie zapominamy o strategicznym celu, jakim jest zrównowa

2020-04-28  |  14:00
Biuro prasowe

Realizując założenia strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” IKEA (Grupa Ingka) inwestuje w zrównoważone źródła energii i wspiera lokalne społeczności, aby tworzyć lepszą przyszłość dla nas wszystkich. Prognozowane w najbliższych latach deficyty energetyczne w połączeniu z suszą i skutkami pandemii koronawirusa wymagają podejmowania kolejnych działań, które pomogą w przygotowaniu się na te przyszłe zagrożenia.

#greenrecovery
W ramach założeń strategii zrównoważonego rozwoju IKEA dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej przed 2030 rokiem. Od wprowadzenia strategii firmy „People & Planet Positive”
w 2012 roku, neutralizacja wpływu człowieka na środowisko stała się tematem ważnej  dyskusji ekspertów z całego świata, jak np. raportu IPCC z 2018 roku, opisującego katastrofalne konsekwencje wpływu ludzkości na zmiany klimatu. Także teraz, w dobie nadchodzącego kryzysu wynikającego z pandemii COVID-19, IKEA podtrzymuje swoje zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Wierzymy, że wyjątkowe czasy wymagają wyjątkowej współpracy. Teraz bardziej niż kiedykolwiek globalna społeczność musi współpracować w celu odbudowy gospodarki, na którą COVID-19 wywarł głęboki wpływ. IKEA pozostaje wierna swojemu celowi neutralności klimatycznej do 2030 i porozumieniu paryskiemu. Gdy Unia Europejska stara się wyjść z kryzysu, wspieramy budowę tętniącej życiem, odpornej i ekologicznej gospodarki, która jest neutralna dla klimatu – mówi Jesper Brodin,
CEO Ingka Group.

Ingka Group dołączyła do porozumienia Green Recovery Alliance, by jeszcze skuteczniej realizować plany wsparcia powrotu gospodarki na tory sprzed pandemii koronawirusa, przy kategorycznym uwzględnieniu priorytetów zrównoważonego rozwoju.

Energetyka w obliczu nadchodzących wyzwań i ograniczeń

Zrównoważone podejście IKEA zyskuje na znaczeniu także w obliczu nadciągającej w Polsce suszy. Brak wody poważnie wpłynie na funkcjonowanie lokalnych społeczności. Związany z nim wzrost cen żywności odczują wszyscy Polacy. Spodziewane są ogromne straty w rolnictwie – w latach 2018 i 2019 wyniosły one odpowiednio 3,5 i 3 mld zł. Susza to również poważne zagrożenie dla energetyki konwencjonalnej. Sektor ten wykorzystuje ogromne ilości wody do chłodzenia bloków węglowych. Wzrost średnich temperatur oznacza powszechne zwiększenie wykorzystania klimatyzacji oraz wentylatorów, co znów drastycznie przełoży się na zużycie energii.

W 2020 roku Ingka Group osiągnęła swój cel, aby produkować tyle zielonej energii, ile sama konsumuje w swoich operacjach. Globalnie IKEA zainwestowała dotąd blisko 2,5 miliarda euro
w rozwój OZE, w tym lądową i morską energię wiatrową i słoneczną, a w Polsce ponad 250 mln euro od 2011 roku. Farmy wiatrowe IKEA w Polsce są drugim co do wielkości portfolio odnawialnych źródeł energii Grupy Ingka na świecie. Od 2016 roku na terenie Polski działa
80 turbin wiatrowych ulokowanych na sześciu farmach. Pozwala to na redukcję emisji CO2 o około 450 000 ton rocznie. Polskie farmy wiatrowe IKEA wytwarzają w ciągu roku do 470 GWh energii. Odpowiada to średniemu zużyciu prądu przez prawie 188 tysięcy gospodarstw domowych. Dodatkowo firma wprowadziła dla swoich klientów w Polsce możliwość zakupu i instalacji paneli fotowoltaicznych dla domów jednorodzinnych.

Jesteśmy świadomi tego, że nadchodzące miesiące będą bardzo trudne dla całej polskiej gospodarki, nie tylko z powodu sytuacji epidemiologicznej, ale również suszy, która staje się coraz bardziej odczuwalna i może wpłynąć na bezpieczeństwo energetyczne kraju. Dostęp do stabilnych dostaw energii jest fundamentem zdrowej gospodarki. Spodziewane w Polsce wysokie temperatury oraz susza wymagają odpowiedzialnego podejścia zarówno ze strony biznesu, jak i lokalnych społeczności. Jako Grupa Ingka już kilka lat temu przewidzieliśmy zagrożenia związane z transformacją energetyczną
i zmianami klimatu, z którymi mamy do czynienia obecnie i rozpoczęliśmy proces transformacji firmy
w kierunku zminimalizowania ich wpływu. Ponadto w naszych działaniach pamiętamy o najbliższym sąsiedztwie i podejmujemy kroki, aby pomagać społecznościom, w obrębie których funkcjonujemy. Tak jest i tym razem w ramach zaangażowania się farm wiatrowych na rzecz zapobiegania
w rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa
– mówi Mariusz Podgórski, Kierownik ds. energii
i klimatu w IKEA Retail.

Realizując globalne założenia strategii „People & Planet Positive”, firmy należące do Grupy Ingka dążą do zapewnienia pomocy lokalnym społecznościom stojącym w obliczu suszy, kryzysu energetycznego oraz skutków pandemii koronawirusa. W Polsce IKEA przeznaczyła na wsparcie budżet o wysokości 1 miliona euro. Pomoc w ramach przekazanych środków jest już realizowana w postaci produktów dla służby zdrowia, gmin tworzących centra kwarantanny (około 40 gmin już objętych pomocą) czy organizacji pozarządowych m.in. pomagających osobom bezdomnym.  

Dodatkowo również farmy wiatrowe IKEA przyłączyły się do inicjatywy, wyposażając w niezbędne produkty 4 lokalizacje w swoim bezpośrednim sąsiedztwie – w Wieluniu, Przemyślu oraz powiatach przemyskim i lubartowskim. Jest to kontynuacja działań zaangażowania społecznego farm w lokalnych społecznościach związanych z tymi inwestycjami – w 2019 roku IKEA sfinansowała instalacje fotowoltaiczne dla 6 szkół w tychże miejscowościach, stawiając na zieloną energię, oszczędności i edukację ekologiczną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.