Komunikaty PR

Woltair ogłosił zmiany personalne

2024-03-11  |  11:00
Biuro prasowe

Woltair, jeden z wiodących czeskich startupów, przeszedł transformację i wkracza w nową fazę, bardziej elastyczną i cyfrową. Startup od niedawna jest prowadzony przez nowego CEO, Víta Javůrka. Wzmacnia również zespół, tworząc w swojej strukturze nowe stanowisko przewodniczącego Rady Nadzorczej. Posadę tę od kwietnia obejmie Stefan Gross-Selbeck. Michał Borek, jako Head of International Markets, będzie nadzorował biznes na rynkach polskim, niemieckim i włoskim.

Woltair, dotychczas kierowany przez Jana Hanuša, odnotował w ubiegłym roku trzykrotny wzrost obrotów, przekraczając próg 1 miliarda koron czeskich (ok. 170 mln złotych) i osiągając rentowność w Czechach. Firma przeprowadziła również kluczową transformację, która polegała na uruchomieniu unikalnej platformy Superfix, która służy również zewnętrznym ekspertom i instalatorom. Opracowanie i uruchomienie tej platformy zasadniczo uprościło proces sprzedaży Woltair i zarządzanie operacyjne jako całość. Kluczowe było również przygotowanie i przetestowanie w praktyce strategii ekspansji na inne kraje europejskie. Po udanej transformacji misja Jana Hanuša dobiegła końca, a on sam przekazał przywództwo wieloletniemu dyrektorowi finansowemu Vítowi Javůrkowi. Jego zadaniem będzie poprowadzenie firmy do dalszego wzrostu, którego można się spodziewać w nadchodzących latach.

„Dzięki swojemu doświadczeniu Jan był w stanie fundamentalnie przekształcić Woltair w to, jaką firmą jest dzisiaj. Dzięki jego skutecznemu rozwojowi udało nam się zdigitalizować większość naszych rutynowych procesów, co pozwoliło usprawnić naszą strukturę organizacyjną i przygotować firmę na kolejny rozdział rozwoju. Dzięki Janowi jesteśmy teraz na to technologicznie gotowi i mamy przetestowaną strategię, aby to osiągnąć" – mówi nowo mianowany CEO Vít Javůrek. Przez ostatnie trzy lata był dyrektorem finansowym spółki. Vít jest absolwentem prestiżowego Uniwersytetu HEC w Paryżu, gdzie studiował finanse i zarządzanie. Po studiach przeniósł się do bankowości inwestycyjnej w Londynie, a następnie spędził siedem lat jako konsultant w McKinsey & Company, gdzie koncentrował się na finansach korporacyjnych i strategii.

Misją Javůrka w Woltair będzie przeprowadzenie firmy przez niepewne środowisko panujące obecnie na europejskim rynku instalacji grzewczych.

„Udało nam się znaleźć elastyczny model operacyjny, co pozwala nam bezproblemowo przetrwać wahania rynkowe. W samej Europie, rynek pomp ciepła może osiągnąć potencjał 900 miliardów euro w nadchodzących latach. W Czechach udało nam się zostać liderem, będziemy chcieli powtórzyć ten sukces w innych krajach. Dzisiejszy rynek jest jednak nieprzewidywalny, programy dopłat mogą być ogłaszane przez poszczególne rządy z dnia na dzień. Jest więc tylko kwestią czasu, zanim ogólnoeuropejski popyt ponownie wzrośnie" – dodaje Javůrek.

Nowy przewodniczący Rady Nadzorczej

Stefan Gross-Selbeck, nowy przewodniczący Rady Nadzorczej, od ponad 20 lat z powodzeniem buduje i zarządza firmami oraz platformami cyfrowymi. Wcześniej zajmował wysokie stanowiska kierownicze w ebay, New Work SA i ProSiebenSat1 AG. Ostatnio pełnił funkcję starszego partnera i dyrektora zarządzającego w Boston Consulting Group (BCG), gdzie zajmował stanowisko globalnego partnera zarządzającego BCG Digital Ventures, a także kierował działem X Green Tech BCG, który prowadzi globalne działania w zakresie zielonych technologii i budowania przedsiębiorstw na rzecz czystej gospodarki.

W swojej nowej roli w Woltair, Stefan będzie zaangażowany w koordynację działań i obowiązków po stronie inwestora. Dzięki bogatemu doświadczeniu w kierowaniu firmami technologicznymi na poziomie globalnym, przyczyni się do strategicznego zarządzania Woltair, aby zapewnić, że firma osiągnie swoje długoterminowe cele biznesowe i ekspansyjne.

„Jestem zaszczycony, że mogę objąć funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej Woltair, która ma szansę odegrać ważną rolę w europejskiej transformacji systemów grzewczych. Przez całą swoją karierę byłem zaangażowany w budowanie i skalowanie szybko rozwijających się firm technologicznych i nie mogę się doczekać, aby wykorzystać swoje doświadczenie aby rozwijać firmę Woltair, która ma ambicje dalszej ekspansji w Europie" – mówi Stefan Gross-Selbeck.

„Cieszymy się, że do Rady Nadzorczej dołącza osoba o tak ogromnej wiedzy jak Stefan. Doceniamy, że nasz zdigitalizowany model biznesowy wzbudza zainteresowanie globalnych inwestorów i kadry kierowniczej oraz potwierdza, że pozostajemy na dobrej drodze do realizacji naszego ambitnego planu pomocy planecie w dekarbonizacji" – powiedział Vít Javůrek.

Awans Michała Borka

Michał Borek, który dotychczas pełnił fukcję Country Managera polskiego oddziału Woltair, od marca awansował na stanowisko Head of International Markets, nadzorując firmę na rynku polskim, niemieckim i włoskim. Jest odpowiedzialny za strategię „go to market”, której celem jest dalsza ekspansja firmy na międzynarodowe rynki. Do jego zadań należy też wyszukiwanie i dopasowywanie produktów odpowiednich dla danego kraju, dzięki czemu firma będzie mogła efektywnie rozwiązywać problemy techników i klientów.

Michał Borek wcześniej pracował jako konsultant w Accenture, gdzie specjalizował się w projektach PMO (ang. post-merger integration) w sektorze bankowym. Następnie, jako General Manager w polskim oddziale Lime, osiągnął znaczący wzrost rentowności i rozwoju firmy, rozszerzając jej działalność z 3 do ponad 50 miast w Polsce.

Woltair działa jako startup pod swoją nazwą od 2021 roku. Lata 2022 i 2023 upłynęły pod znakiem transformacji, dwóch rund inwestycyjnych i ekspansji, przy czym w ubiegłym roku firma rozszerzyła swoją działalność z Czech na Włochy i Niemcy, umacniając jednocześnie swoją pozycję w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.