EPEC szuka wykonawcy farmy fotowoltaicznej. Ruszył przetarg
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej opublikowało zapytanie ofertowe na budowę farmy fotowoltaicznej w Elblągu. Oferty przyjmowane są za pośrednictwem platformy zakupowej EPEC do 23 lutego br. do godz. 10:00.
Budowa farmy fotowoltaicznej jest jednym z celów strategicznych wynikającym ze Strategii Rozwoju EPEC do roku 2025. Inwestycja jest częścią modelu zaopatrzenia Miasta Elbląg w energię elektryczną i ciepło. Powstanie w części Elbląga zwaną Terkawką.
- Nasza firma konsekwentnie przeobraża się w firmę zdolną również oferować zieloną energię - mówi Andrzej Kuliński, prezes Zarządu Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. - Ogłoszenie przetargu to kolejny krok w tym projekcie. Mamy już podpisaną umowę na dzierżawę działki. Sama inwestycja będzie dodatkowym źródłem dochodów dla naszej spółki, poprzez sprzedaż energii elektrycznej.
Przedmiot zamówienia
Postępowanie zostało ogłoszone na platformie zakupowej EPEC w trybie zapytania ofertowego. Przedmiotem zamówienia jest budowa farmy fotowoltaicznej o mocy około 2 MW w formule” zaprojektuj i wybuduj”. W ramach zadań znajduje się m.in. wykonanie kompleksowej dokumentacji farmy fotowoltaicznej umożliwiającej realizację inwestycji oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową.
Zamawiający określił również przedmioty dodatkowe, m.in. usługi elektryczne, roboty instalacyjne, usługi geodezyjne. Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie Specyfikacje Warunków Zamówienia, który dostępny jest na platformie zakupowej EPEC.
Planowany termin uruchomienia farmy to koniec roku 2023.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.