„Etykiety piankowe” – czy sprawdzą się w produkcji na zlecenie?
Podmioty specjalizujące się produkcją na zlecenie (np. producenci urządzeń sterowniczych, rozdzielni elektrycznych, czy instalacji), gdzie każdy produkt jest inny, często napotykają problem związany z zamówieniem odpowiednich oznaczeń dostosowanych do danej sytuacji. I nie chodzi o popularne tabliczki z napisami „Uwaga”, „Start” czy „Stop”, a o oznaczenia nietypowe i niepowtarzalne jak np. „Sterownia elektrowni wiatrowej”, których nie znajdziemy w pierwszym sklepie z etykietami. Czy rozwiązanie, jakim są „etykiety piankowe” rozwiąże ich problemy? Przedstawiamy zalety i estymowane koszty.
Brak oznaczeń = chaos
Wyobraźmy sobie jakikolwiek sprzęt z nieopisanymi przyciskami funkcyjnymi, serwerownię lub instalację chemiczną bez żadnego opisu, albo chociażby drzwi w urzędach bez numeru czy nazwy działu. Efekt? Wzrost dezinformacji, który prowadzić może nawet do powstania niebezpiecznych sytuacji. To jednak na szczęście mało realna wizja, gdyż przepisy branżowe z zakresu bezpieczeństwa oraz zarządzenia jednostek certyfikujących nakładają na producentów i administratorów odpowiednie sposoby oznaczeń. Dotyczą one urządzeń, maszyn, instalacji oraz przedmiotów ogólnego stosowania. Zgodnie z przepisami, oznaczenie powinno być widoczne, wyraźne, trwałe, a jeżeli jest w postaci pisanej to w zrozumiałym dla użytkownika języku.
Wysokie koszty tradycyjnych rozwiązań
Powszechnie stosowane oznaczenie w postaci tabliczki metalowej lub z tworzywa sztucznego, z nadrukiem grawerowanym przy pomocy frezu lub lasera, oczywiście spełnia odpowiednie normy i przepisy, lecz proces ich pozyskania jest długi i przede wszystkim kosztowny. Zazwyczaj przy szacowaniu kosztów oznaczeń uwzględniamy tylko koszt samej „tabliczki”, pomijając koszty operacyjne związane z jej pozyskaniem.
W wielu przypadkach wciąż istnieje przekonanie, że przykręcenie czy nitowanie oznacza trwałość. Wtedy w kosztach oznaczenia musimy jednak uwzględnić dodatkowe koszty operacji wykonania otworów oraz nitowania. Oczywiście, spotykane są grawerowane tabliczki z warstwą klejącą, ale występują one rzadziej.
„Etykiety piankowe” – pozwolą zminimalizować koszty? Opinie Etisoft
Innym rozwiązaniem jest system oznaczeń oparty na samoprzylepnych etykietach drukowanych za pomocą drukarek termotransferowych. Proponowana w tym rozwiązaniu etykieta nie jest typową etykietą w postaci cienkiej folii z jeszcze cieńszą warstwą klejącą. Jest to etykieta wykonana z wysokiej jakości grubego poliestru podklejonego pianką polietylenową wraz z odpowiedniej jakości klejem. Zastosowane w tym systemie „etykiety piankowe” Switchboard Panel Labels drukowane są na drukarkach termotransferowych, co oznacza, że ograniczamy do niezbędnego minimum koszty operacyjne związane z ich wykonaniem.
Oczywiście wcześniej musimy posiadać w podręcznym magazynie odpowiednie formaty etykiet i taśmę barwiącą. W tym przypadku, całe koszty operacyjne sprowadzają się do wyboru i zamówienia odpowiedniego formatu z listy produktów.
„Etykiety piankowe” Switchboard Panel Labels kontra tabliczki grawerowane – porównanie kosztów oznaczenia
Cena rynkowa tabliczki grawerowanej 100×30 z tworzywa sztucznego kształtuje się od 5 do 8 zł/sztukę, w zależności od tego, czy tabliczka ma mieć otwory, czy warstwę klejącą, narożniki zaokrąglone czy proste oraz od jednorazowego sumarycznego zamówienia.
Cena etykiety formacie 100×30 z warstwą klejącą i zaokrąglonymi narożnikami to koszt około 2,50 zł/szt.
Oczywiście, w porównaniu pominięto koszty operacyjne opisane powyżej, ale te również jednoznacznie przemawiają za etykietami Switchboard Panel Labels.
Byłoby nieuczciwe pominięcie kosztów wdrożenia systemu druku, ale jak poniżej przedstawiono, nie są one zbyt wygórowane i porównując ceny samych oznaczeń koszt wdrożenia szybko się zwróci.
- drukarka CL-S703 – 1360 euro,
- oprogramowanie etiLABEL – od 49 euro,
Należy przy tym zaznaczyć, że oferowane urządzenie może być wykorzystywane w przedsiębiorstwie również do druku innych etykiet, jak: tabliczka znamionowa, oznaczenie przewodów, oznaczenie gniazd itp., a w administracji do druku etykiet inwentarzowych czy adresowych.
„Etykiety piankowe” - zastosowania
Grubość etykiety znacząco wpływa na walory estetyczne oznaczenia, przez co etykiety są znakomitą alternatywą dla grawerowanych tabliczek. Zastosowanie grubego poliestru, oprócz oczywistych walorów estetycznych powoduje, że etykieta będzie zawsze idealnie płaska niezależnie od nierówności powierzchni, na którą zostanie naklejona. Warstwa klejąca charakteryzuje się parametrami zapewniającymi wysokiej jakości połączenie z materiałami o niskiej energii powierzchniowej np. metalowe obudowy malowane proszkowo. Zastosowanie w konstrukcji pianki polietylenowej powoduje, że etykieta doskonale dopasowuje się do nierówności powierzchni, przez co zwiększa się praktycznie do 100% powierzchnia styku etykiety z podłożem, tworząc trwałe połączenie. Druk na drukarkach termotransferowych bezpośrednio w miejscu produkcji powoduje, że można w szybki sposób uzyskać odpowiedniej jakości oznaczenie oraz tak samo szybko zareagować na ewentualną konieczność wykonania poprawki.
- Nieograniczone możliwości zastosowania, estetyka wykonania oraz cena powodują, że „etykiety piankowe” Switchboard Panel Labels znalazły uznanie w oczach wielu producentów z różnych branż i z powodzeniem mogą konkurować z powszechnie stosowanymi oznaczeniami grawerowanymi. W Etisoft, opinie naszych klientów stawiamy na pierwszym miejscu, dlatego każdorazowo konsultujemy zakres, w jakim chcą wykorzystać etykiety, dobierając dla nich najlepsze rozwiązania. Oczywiście, są obszary gdzie ze względu na obowiązujące przepisy nie da się zastosować etykiet innych niż metalowe, ale na szczęście nieustannie ulega to zmianom i jest ich coraz mniej – tłumaczy Aleksander Wolny, ekspert Etisoft.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.