Europa stawia na transport zrównoważony - komentarz ekspercki
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
Nowe rozporządzenie unijne odn. zaprzestania produkcji aut o silnikach spalinowych – komentarz ekspercki TrybEco
Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco: Uchwała unijna ma podłoże nie tylko biznesowe czy gospodarcze, ale przede wszystkim ekologiczne. Pracowałem przez lata w sektorze motoryzacyjnym, więc mogę powiedzieć, że to rozporządzenie jest konieczne. Decyzja Parlamentu Europejskiego to jasny sygnał, że Europa stawia na transport zrównoważony. Musimy pamiętać jednak, że zmiana samochodów ze spalinowych na hybrydowe lub elektryczne to tylko jedna z opcji. I wcale nie najtańsza. Będzie się to bowiem wiązało z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury, między innymi budową stacji ładowania, czy wypracowaniem sposobów wy- miany i utylizacji baterii. Będzie to duży wysiłek dla państw, samorządów i koncernów samo- chodowych. Będzie to też wydatek dla użytkowników, którzy będą musieli zadbać o właściwe auto i ponieść część kosztów związanych choćby utylizacją baterii.
Druga opcja to zmiana sposoby codziennego przemieszczania się, czyli postawienie na alternatywy dla samochodów, które są mniej wymagające dla przestrzeni miejskiej, nie są takim obciążeniem infrastrukturalnym ani nie są tak kosztowne. Dlatego transport codzienny tzw. ostatniej mili, czyli rowery, skutery czy hulajnogi oraz codzienny transport masowy, jak auto- busy elektryczne i pociągi, to opcje, które są w zasięgu portfela każdego użytkownika.
Marcin Szymczak, dyrektor generalny TrybEco: Rozporządzenie to krok we właściwym kie- runku, ale nie rozwiązuje całkowicie problemu zanieczyszczeń związanych z samochodami. W miastach 20-30 proc. zanieczyszczeń wytwarzanych przez auta to efekt ścierania klocków hamulcowych czy opon. Powinniśmy zatem przede wszystkim postawić na mikromobilność. 80 proc. podróży w miastach to podróże do 10 km, także rozwój w kierunku promocji tej formy transportu jest zdecydowanie bardziej właściwy.
Tomasz Przygucki, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Jako jeden z przedstawicieli czołowych marek samochodów w województwie łódzkim, poznał branżę samochodową od podszewki. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjął decyzję o założeniu firmy TrybEco. Jak wskazuje sama nazwa przedsiębiorstwa, właściciel proponuje porzucenie tradycyjnego środka komunikacyjnego w postaci samochodu na rzecz ekologicznych rowerów, a tym samym „przełączenie się” na tryb eko.
Andrzej Sieczkowski
Więcej informacji:
Email: andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl Tel: +48 510 291 250 |
*** TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpo- wiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczęd- ności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego. |

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.