Eventy integracyjne - jak pogodzić oczekiwania pracowników i pracodawców
Dzisiejsi pracownicy – szczególnie ci z pokolenia Z – oczekują od pracodawców nie tylko wynagrodzenia finansowego. Jednym z ważnych benefitów są eventy integracyjne dla firm i pracowników. Ich popularność wzrosła aż o połowę. Z reguły firmy organizują wyjazdy dla pracowników z jednym noclegiem, natomiast co trzecie przedsiębiorstwo decyduje się na 3-dniową integrację[1]. Pracownicy chcą niesztampowych wyjazdów integracyjnych. Firmy -efektów. Jak zorganizować event, który pogodzi interesy wszystkich?
Pandemia i izolacja spowodowały, że obecnie pracownicy chętniej niż przed wybuchem COVID-19 biorą udział w wyjazdach integracyjnych. Eventy integracyjne dla firm to jeden z kluczowych elementów nie tylko team buildingu, ale także employer brandingu. Już dzisiaj wiele firm planuje organizację wyjazdu w maju, czerwcu albo wczesną jesienią – czyli we wrześniu.
Pracownicy chcą nietypowych wyjazdów
Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace zdradza, że ze strony firm napływa coraz więcej zapytań o możliwość zorganizowania kompleksowego wyjazdu od A do Z.
– Zauważamy, że firmy oczekują od agencji eventowej coraz więcej. Chcą współpracować z podmiotem, który zapewni im kompleksową organizację imprezy – dodaje ekspertka. – Naszym zadaniem jest zaproponowanie odpowiedniego miejsca na wyjazd, przedstawienie spersonalizowanego menu, a także dogodnego sposobu dojazdu. Ale najważniejsze jest przygotowanie scenariusza takiej imprezy, która ma na celu team building. Ten musi być szyty na miarę, dostosowany do potrzeb pracowników, a także profilu danej firmy i wieku uczestników. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych rozwiązań. Scenariusze szyte na miarę to sposób na to, aby zapewnić pracownikom jak najwięcej atrakcji.
Scenariusze szyte na miarę
Organizacja eventów integracyjnych dla firm to zdecydowanie coś więcej niż wybór miejsca i odpowiedniego menu. Wśród popularnych scenariuszy imprez wymienić można turnieje kulinarne.
– Gotowanie w czasie pandemii stało się bardzo modne. Z powodu zamknięcia restauracji wiele osób zdecydowało się podszkolić swoje umiejętności w tym zakresie – mówi Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie do tej pory zrealizowano już ponad 1000 imprez. – Odpowiadając na zapotrzebowanie firm organizujemy dla nich m.in. turnieje kulinarne. Ich efektem są nie tylko pyszne potrawy. Do współpracy zapraszamy znanych z programów telewizyjnych kucharzy, którzy pokazują, jak wykonać smaczne dania z prostych składników. Często nawiązujemy przy tym do regionalności danego miejsca. Turniej to także okazja do współpracy między pracownikami i zdrowej rywalizacji między teamami.
Oprócz turniejów kulinarnych coraz więcej firm decyduje się także na zawody sportowe w stylu Runnmagedon. To także niejako wynik pandemii. Zamknięcie kin czy teatrów spowodowało, że wiele osób zaczęło ćwiczyć w domach. Zajęcia sportowe dla pracowników wpisują się w obecne trendy prozdrowotne. Zawody organizowane na świeżym powietrzu pomagają w budowaniu więzi między pracownikami. Przyspieszają także poznawanie zagadnień związanych z podejmowaniem ryzyka, pozwalają na szukanie kreatywnych rozwiązań problemów, a także ewentualnych konfliktów między pracownikami.
A gdzie najchętniej organizowane są eventy integracyjne dla firm? Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wybór obiektów położonych w malowniczych zakątkach Polski, np. w Karkonoszach. Ważne, aby były one zlokalizowane w niedalekiej odległości od większego miasta. Niepewna sytuacja pandemiczna sprawia, że zagraniczne wyjazdy straciły na popularności.
[1] Dane Briefly

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.