Aflofarm po raz trzeci nagrodzony przez magazyn Forbes
Aflofarm Farmacja Polska został nagrodzony przez magazyn Forbes plasując się po raz drugi na 1. miejscu w Rankingu Firm Rodzinnych Forbesa w kategorii firmy z przychodem powyżej 100 mln zł w województwie łódzkim. Przyznana nagroda jest uhonorowaniem ponad 32-letniej działalności w zakresie farmacji, profilaktyki, ochrony zdrowia i życia Polaków.
19 października podczas Forum Firm Rodzinnych Forbesa dla firm z województw łódzkiego oraz świętokrzyskiego i gali wieńczącej wydarzenie, które miały miejsce w Fabryce Wełny Hotel & SPA w Pabianicach odbyło się również uroczyste wręczenie nagród dla firm z przychodem powyżej 100 mln zł w województwie łódzkim.
Wśród laureatów znalazł się Aflofarm Farmacja Polska, założony 32 lata temu przez Andrzeja Furmana. Od ponad 10 lat jest zarządzany przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza.
Pabianicka firma została nagrodzona pierwszym miejscem we wspomnianym rankingu już po raz drugi – pierwszy raz zaszczytne miejsce nadano jej w 2019 roku. Wcześniej też miesięcznik Forbes – w 2018 r. przyznał Aflofarmowi wyróżnienie dla firmy odpowiedzialnej społecznie. Aflofarm Farmacja Polska od ponad 32 lat konsekwentnie działa w zakresie farmacji, profilaktyki, ochrony zdrowia i życia pacjentów w Polsce i na ponad 30 zagranicznych rynkach. To jedna z najszybciej rozwijających się firm farmaceutycznych na rynku polskim, w portfolio znajduje się ponad 200 różnych leków – Rx – na preskrypcję oraz OTC - dostępnych bez recepty. Firma zatrudnia ok. 1200 osób – w tym całe rodziny, jest jednym z najważniejszych pracodawców w województwie łódzkim i stale poszerza swoje struktury.
- Od lat budujemy Aflofarm na kanwie istotnych wartości, wśród których priorytetem jest zdrowie. Dbamy o życie, zdrowie i komfort pacjentów, oferując specjalistyczne leki Rx i OTC. Jestem dumny, że firma, którą prowadzę z braćmi tak prężnie się rozwija i dostarcza na polski, i zagraniczne rynki produkty najwyższej jakości oraz pożądanej skuteczności – mówi Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarmu. – Jestem także szczęśliwy, że jako firma rodzinna stanowimy dobry przykład – jak rozwijać biznes. Jesteśmy rodziną i zgranym teamem, który wytrwale dąży do obranych celów – dodaje.
Podczas Forum Firm Rodzinnych Forbesa przedstawiciele polskich rodzinnych biznesów poruszali tematykę odbudowy w po-pandemicznej rzeczywistości, rentowności wobec wyzwań jakimi są m.in. rosnące koszty surowców, energii, pracy, czy przerwane łańcuchy dostaw lub inflacja. Głos w dyskusji zabrał Andrzej Furman, założyciel Aflofarmu.
Nastawiony na ciągły rozwój Aflofarm, nie zapomina także o odpowiedzialności społecznej, która na nim spoczywa. Stojąc po stronie zdrowia, firma inicjuje i angażuje się za sprawą dwóch własnych fundacji – My Kochamy Pabianice i Fundacji Aflofarm - w szereg działań, które mają przyczynić się do promocji zdrowia, wdrażania zdrowych nawyków, edukacji prozdrowotnej i podnoszenia komfortu życia mieszkańców rodzinnych Pabianic lub okolic. W tym między innymi tworząc przekrojowe raporty („Polacy rok po wybuchu pandemii SARS-CoV-2”), ogólnokrajowe kampanie prozdrowotne („Nie Spal się na Starcie”), czy wspierające farmaceutów („Po pierwsze farmaceuta”) – za które odpowiada Fundacja Aflofarm, czy m.in. wsparcie rewitalizacji pabianickiego Mauzoleum Kindlerów kwotą 800 tys. zł, przekazaniem respiratorów, specjalistycznego sprzętu i łóżek do pabianickiego szpitala, organizacją bali, kolacji charytatywnych na cele lokalne – za którymi stoi My Kochamy Pabianice.

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.