Komunikaty PR

AstraZeneca otrzymuje status Centrum Badawczo-Rozwojowego

2020-09-07  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania PRS ( 0.05 MB )

Innowacyjna firma biofarmaceutyczna umacnia swoją obecność na polskim rynku - decyzją Minister Rozwoju AstraZeneca otrzymała status Centrum Badawczo-Rozwojowego.

AstraZeneca, jako pierwsza globalna firma biofarmaceutyczna w Polsce, dołączyła do grona kilkudziesięciu przedsiębiorstw ze statusem Centrum Badawczo-Rozwojowego. Jest to przypieczętowanie dotychczasowego wkładu firmy w sektor R&D w Polsce i rozwój działalności B+R AstraZeneca w Polsce.

Niezwykle cieszy mnie kontynuowanie współpracy z AstraZeneca – powiedziała Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju. Zaangażowanie firmy w Polsce świadczy o tym, że nasze działania mające na celu przyciągnięcie inwestycji są skuteczne. Właśnie takich inicjatyw potrzebuje polska gospodarka.

Grono przedsiębiorstw, które współpracują z polskim rządem i otrzymały status Centrum Badawczo-Rozwojowego stopniowo się powiększa, co stanowi bardzo pozytywny trend. Mam nadzieję, że inne firmy pójdą śladem AstraZeneca.– podkreśla Krzysztof Mazur, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Polski rynek jest kluczowy dla AstraZeneca w obszarze R&D. Ubieganie się o status Centrum Badawczo-Rozwojowego było dla firmy naturalnym następstwem dotychczasowych działań, w tym rozmów prowadzonych między prezesem Leifem Johanssonem, a premierem Mateuszem Morawieckim w styczniu br. w Davos, oraz funkcjonującym od lat w Warszawie Globalnym Centrum Operacyjnym Badań Klinicznych odpowiedzialnym za organizację i prowadzenie badań klinicznych nad nowymi cząsteczkami i lekami. Obszary terapeutyczne, w których prowadzone są badania kliniczne obejmują m.in. onkologię, choroby kardiologiczne i metaboliczne czy też choroby układu oddechowego.

Chcemy jeszcze bardziej związać się z polskim ekosystemem innowacji i uczestniczyć, wraz z innymi partnerami i stroną publiczną, w tworzeniu wartości dodanej dla Polski i polskiej gospodarki w tym obszarze – mówi Alina Pszczółkowska, Wiceprezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland. Jesteśmy przekonani, że status Centrum Badawczo-Rozwojowego wesprze nasze działania i pozwoli osiągnąć znakomite rezultaty przede wszystkim z perspektywy pacjentów.

Przyznawany przez ministra właściwego w sprawach gospodarki status Centrum Badawczo-Rozwojowego stanowi narzędzie wsparcia dla przedsiębiorstw  specjalizujących się w B+R w konkretnych obszarach np. farmacja, medycyna, energetyka, produkcja maszyn górniczych czy sektor informatyczno-inżynierski. Wspólnym mianownikiem tych przedsiębiorstw jest sprzedaż wyników własnych prac B+R do gospodarki. Obecnie w Polsce status Centrum Badawczo-Rozwojowego otrzymało niespełna pięćdziesiąt podmiotów .

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i Biuro prasowe
2024-12-28 | 15:00

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

    Ergonomiczne wirówki podłogowe i podblatowe o dużej pojemności i kompaktowej konstrukcji.   OHAUS Corporation, wiodący dostawca urządzeń
Farmacja Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
2024-10-28 | 11:40

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Medisept, lider produkcji medycznych środków dezynfekcyjnych w Polsce, rozpoczął 25 października br. kolejny etap ambitnych inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na
Farmacja Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
2024-10-03 | 13:00

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.

Za nami jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed. Poznaliśmy laureatów 10. edycji obozu naukowego ADAMED SmartUP! W poniedziałek 30 września 2024 roku w Auli Gmachu Fizyki Politechniki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.