Komunikaty PR

AstraZeneca przekazała 45 000 testów w kierunku SARS-CoV-2

2020-10-01  |  10:15
Biuro prasowe
Do pobrania PRS ( 0.1 MB )

Globalna firma biofarmaceutyczna przekazała 20 000 testów diagnostycznych RT-PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2 na rzecz Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz kolejne 25 000 Narodowemu Instytutowi Zdrowia Publicznego - Państwowemu Zakładowi Higieny. Ta liczba odpowiada liczbie testów wykonywanych w całej Polsce w ciągu 2-3 dni.

Wsparcie strony publicznej przez podmioty sektora prywatnego, zwłaszcza firmy farmaceutyczne,  może znacząco pomóc w zarządzaniu kryzysem związanym z pandemią COVID-19. Podstawowym narzędziem mającym na celu ograniczanie rozprzestrzeniania się koronawirusa są  testy diagnostyczne, dlatego AstraZeneca zdecydowała się wesprzeć te dwie niezwykle ważne instytucje znajdujące się na pierwszej linii walki z pandemią COVID-19  i przekazać im łącznie 45 000 testów RT-PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2.

 

Niezwykle się cieszymy, ponieważ takie darowizny wspierają funkcjonowanie placówki
w tej skomplikowanej, pandemicznej rzeczywistości –
mówi dr Andrzej Tysarowski z Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie. Musimy pamiętać, że koronawirus komplikuje życie każdego z nas, ale przede wszystkim osób cierpiących na choroby przewlekłe, w tym onkologiczne, o które w obecnej sytuacji musimy szczególnie się troszczyć z uwagi na ich ograniczoną odporność.

 

AstraZeneca od początku wybuchu pandemii jest jednym z globalnych  liderów walki z pandemią SARS-CoV-2. Oprócz zaawansowanych prac nad opracowaniem szczepionki, działania Spółki koncentrują się również na minimalizowaniu negatywnych skutków kryzysu związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zabezpieczeniem potrzeb pacjentów cierpiących na inne choroby. Dokładamy wszelkich starań, aby podejmowane przez nas inicjatywy w sposób jak najbardziej optymalny wspierały walkę
z pandemią COVID-19. Z powodu rozprzestrzeniającego się wirusa pacjenci, zwłaszcza przewlekle chorzy, mają utrudniony dostęp do specjalistycznej opieki medycznej. Mamy nadzieję, że lepszy dostęp do diagnostyki w kierunku SARS-CoV-2poprawi sytuację tej grupy chorych.
– podkreślił Piotr Najbuk, Public & Government Affairs Director w AstraZeneca.

 

 Darowizna spółki AstraZeneca stanowi istotny wkład w wysiłki Instytutu na rzecz zapewnienia  optymalnej diagnostyki COVID-19 – podkreśla Anna Dela, Rzecznik Prasowy  z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny.

Testy przekazane przez AstraZeneca to testy genetyczne wykonywane metodą RT-PCR (Real-Time Polymerase Chain Reaction), która umożliwia ustalenie, czy pacjent jest aktualnie zakażony wirusem SARS-CoV-2. Technologia ta cechuje się bardzo wysoką czułością oraz swoistością, co pozwala ograniczyć ryzyko fałszywie ujemnych lub fałszywie dodatnich wyników.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i Biuro prasowe
2024-12-28 | 15:00

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

    Ergonomiczne wirówki podłogowe i podblatowe o dużej pojemności i kompaktowej konstrukcji.   OHAUS Corporation, wiodący dostawca urządzeń
Farmacja Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
2024-10-28 | 11:40

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Medisept, lider produkcji medycznych środków dezynfekcyjnych w Polsce, rozpoczął 25 października br. kolejny etap ambitnych inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na
Farmacja Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
2024-10-03 | 13:00

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.

Za nami jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed. Poznaliśmy laureatów 10. edycji obozu naukowego ADAMED SmartUP! W poniedziałek 30 września 2024 roku w Auli Gmachu Fizyki Politechniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.