AstraZeneca przekazała 45 000 testów w kierunku SARS-CoV-2

Globalna firma biofarmaceutyczna przekazała 20 000 testów diagnostycznych RT-PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2 na rzecz Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz kolejne 25 000 Narodowemu Instytutowi Zdrowia Publicznego - Państwowemu Zakładowi Higieny. Ta liczba odpowiada liczbie testów wykonywanych w całej Polsce w ciągu 2-3 dni.
Wsparcie strony publicznej przez podmioty sektora prywatnego, zwłaszcza firmy farmaceutyczne, może znacząco pomóc w zarządzaniu kryzysem związanym z pandemią COVID-19. Podstawowym narzędziem mającym na celu ograniczanie rozprzestrzeniania się koronawirusa są testy diagnostyczne, dlatego AstraZeneca zdecydowała się wesprzeć te dwie niezwykle ważne instytucje znajdujące się na pierwszej linii walki z pandemią COVID-19 i przekazać im łącznie 45 000 testów RT-PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2.
Niezwykle się cieszymy, ponieważ takie darowizny wspierają funkcjonowanie placówki
w tej skomplikowanej, pandemicznej rzeczywistości – mówi dr Andrzej Tysarowski z Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie. Musimy pamiętać, że koronawirus komplikuje życie każdego z nas, ale przede wszystkim osób cierpiących na choroby przewlekłe, w tym onkologiczne, o które w obecnej sytuacji musimy szczególnie się troszczyć z uwagi na ich ograniczoną odporność.
AstraZeneca od początku wybuchu pandemii jest jednym z globalnych liderów walki z pandemią SARS-CoV-2. Oprócz zaawansowanych prac nad opracowaniem szczepionki, działania Spółki koncentrują się również na minimalizowaniu negatywnych skutków kryzysu związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zabezpieczeniem potrzeb pacjentów cierpiących na inne choroby. Dokładamy wszelkich starań, aby podejmowane przez nas inicjatywy w sposób jak najbardziej optymalny wspierały walkę
z pandemią COVID-19. Z powodu rozprzestrzeniającego się wirusa pacjenci, zwłaszcza przewlekle chorzy, mają utrudniony dostęp do specjalistycznej opieki medycznej. Mamy nadzieję, że lepszy dostęp do diagnostyki w kierunku SARS-CoV-2poprawi sytuację tej grupy chorych. – podkreślił Piotr Najbuk, Public & Government Affairs Director w AstraZeneca.
Darowizna spółki AstraZeneca stanowi istotny wkład w wysiłki Instytutu na rzecz zapewnienia optymalnej diagnostyki COVID-19 – podkreśla Anna Dela, Rzecznik Prasowy z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny.
Testy przekazane przez AstraZeneca to testy genetyczne wykonywane metodą RT-PCR (Real-Time Polymerase Chain Reaction), która umożliwia ustalenie, czy pacjent jest aktualnie zakażony wirusem SARS-CoV-2. Technologia ta cechuje się bardzo wysoką czułością oraz swoistością, co pozwala ograniczyć ryzyko fałszywie ujemnych lub fałszywie dodatnich wyników.

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.