Centrum Medycyny Konopnej rozpoczyna współpracę strategiczną z Sanity Group
Grupa Centrum Medycyny Konopnej (CMK), będąca wiodącym podmiotem na rynku usług leczniczych z wykorzystaniem terapii medyczną marihuaną, wprowadzi do Polski produkty Sanity Group, niemieckiego producenta i dystrybutora innowacyjnych leków, wyrobów farmaceutycznych i kosmetyków opartych na kannabinoidach. Współpraca dotyczy wyłączności na osiem kluczowych leków. To pierwsze z szeregu wspólnych działań zaplanowanych przez CMK ze spółką, w którą zainwestowali m.in. amerykański raper Snoop Dogg, British American Tobacco i znany fundusz RedAlpine.
CMK i Sanity Group będą wspierać wzajemnie swoje działania na rzecz zwiększania świadomości polskich lekarzy i pacjentów na temat korzyści płynących z wykorzystywania marihuany medycznej. CMK Pharma, spółka z grupy CMK, zajmie się ponadto rejestracją i sprzedażą na polskim rynku ośmiu kluczowych leków produkowanych przez niemiecką firmę. Ich wprowadzenie do sprzedaży planowane jest w przyszłym roku.
- CMK ma bardzo zmotywowany i dynamicznie działający zespół, a perspektywy rozwoju polskiego rynku marihuany medycznej są bardzo dobre. Powierzenie nam nie tylko dystrybucji, ale też pełnej odpowiedzialności za kluczowe produkty, jest dowodem zaufania Sanity Group dla naszej wiedzy i doświadczenia. Jesteśmy przekonani, że współpraca istotnie wzmocni całą Grupę CMK oraz przyczyni się do zdobycia przez nasze spółki pozycji liderów w swoich segmentach rynku - mówi Rafał Szabłowski, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój CMK Pharma, manager z ponad 25-letnim doświadczeniem we współpracy z dużymi koncernami farmaceutycznymi przy wprowadzaniu oraz komercjalizacji innowacyjnych produktów leczniczych m.in. silnych leków przeciwbólowych, stosowanych w onkologii i medycynie paliatywnej.
Sanity Group jest jednym z największych graczy globalnego rynku konopnego. W 2021 r. spółka pozyskała 37,5 mln USD finansowania od British American Tobacco, co było najwyższą rundą otrzymaną w Europie przez podmiot działający w tej branży. Wcześniej zainwestował w nią także Casa Verde Capital, jeden z najbardziej znanych funduszy konopnych na świecie należący m.in. do znanego rapera Snoop Dogga. Łącznie Sanity Group pozyskała dotychczas prawie 120 mln USD od inwestorów. Niemiecki gigant prowadzi konsekwentną ekspansję na nowe rynki.
- W Polsce zdecydowaliśmy się na współpracę z CMK. Przekonała nas do tego ich dogłębna znajomość polskich regulacji i świetna strategia dotarcia do rynku w połączeniu z ogromną wiarą w potencjał produktu, jakim jest wysokiej jakości marihuana medyczna - komentuje Thimo V. Schmitt-Lord MBE, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Zagranicznych w Sanity Group.
Grupa CMK prowadzi działalność od 2021 r. i szybko stała się wiodącym podmiotem w zakresie usług leczniczych z wykorzystaniem terapii marihuaną medyczną. Od początku stawia na wysokiej klasy specjalistów, którzy niosą pomoc w takich obszarach jak np. leczenie bólu, zaburzenia neurologiczne i psychiczne, a także choroby ginekologiczne. Terapia opiera się wyłącznie na rzetelnych dowodach naukowych oraz aktualnym stanie wiedzy medycznej i jest świadczona bez względu na miejsce zamieszkania pacjentów. CMK oferuje tele-video porady, które w przeciwieństwie do świadczeń wielu innych podmiotów, przeprowadzane są realnie przez lekarza w oparciu o rozpoznanie i potrzeby medyczne. Takie podejście zapewnia pełny komfort, rzetelną informację oraz wsparcie pacjentów na każdym etapie terapii. Jednym z kluczowych inwestorów CMK jest fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który wspiera rozwój spółek z grupy od momentu jej wejścia na rynek.
- Współpraca z Sanity Group to kolejny kamień milowy w rozwoju CMK i całego polskiego rynku marihuany medycznej. Dostrzegamy potencjał na zwiększenie dostępności leków dla pacjentów, którzy nie mogą pozwolić sobie na przerwy w terapii. Zróżnicowane portfolio produktowe Sanity pomoże lekarzom jeszcze skuteczniej wdrażać zindywidualizowaną terapię medyczną dopasowaną do potrzeb pacjentów. Widzimy też wiele innych możliwych efektów synergicznych - podkreśla Kamil Sabatowski, venture builder z funduszu Tar Heel Capital Pathfinder i przewodniczący rady nadzorczej CMK.
Dane brytyjskiej firmy Prohibition Partners zajmującej się monitorowaniem i analizą rynku konopnego pokazują, że w ubiegłym roku w Polsce ponad 9 tysięcy pacjentów zdecydowało się na terapię marihuaną leczniczą - to ok. 130 proc. więcej niż w 2020 r. Analitycy firmy przewidują, że w 2023 r. z medycznej marihuany w Europie może korzystać nawet 500 tysięcy osób, co wynika m.in. z rosnącej liczby krajów legalizujących marihuanę leczniczą.
Analitycy Statista prognozują, że przychody na rynku konopi indyjskich (wykorzystywanych zarówno rekreacyjnie, jak i leczniczo) osiągną wartość 51,28 mld USD w 2023 r.

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.