Chiesi kontynuuje transformację kulturową z nową identyfikacją wizualną
Parma (Włochy), 22 marca 2021 r. - Chiesi, międzynarodowa grupa farmaceutyczna promująca nowe rozwiązania w opiece zdrowotnej (Grupa Chiesi), zaprezentowała nową identyfikację wizualną, która jest głęboko inspirowana pacjentami, ich postrzeganiem firmy oraz funkcjonowaniem z produktami Grupy. Manifest ten jest kolejnym krokiem w nieustannych wysiłkach na rzecz stworzenia kultury korporacyjnej, która jest prawdziwie empatyczna w stosunku do pacjentów i zgodna z najwyższymi standardami etycznymi oraz standardami zrównoważonego rozwoju, których firma Chiesi przestrzega jako certyfikowana B Corp.
W ramach tego procesu Grupa Chiesi zastosowała nowatorskie podejście do nawiązania empatycznego dialogu z pacjentami, ich rodzinami i opiekunami, aby porozmawiać na temat doświadczeń życiowych w codziennym zmaganiu się z ich chorobami i leczeniem.
Podejście oparte na empatii opiera się na wysokich standardach etycznych Grupy Chiesi jako największej na świecie firmy farmaceutycznej posiadającej certyfikat B Corp.
Wyniki tego dialogu dostarczyły Grupie Chiesi unikalnego wglądu w postrzeganie przez Pacjentów swojego stanu zdrowia, tworząc emocjonalną podstawę, która pozwoliła opracować nową identyfikację wizualną w ramach serii warsztatów, w których wzięli udział pracownicy Chiesi wszystkich szczebli, środowisk i lokalizacji geograficznych.
“Nasza nowa identyfikacja wizualna – i nasze podejście do jej rozwoju – jest pierwszym publicznym manifestem naszego podejścia do pacjenta, stawiania Gona pierwszym miejscu, jako firma rodzinna z certyfikatem B Corp”- powiedział Alberto Chiesi, Prezes Grupy Chiesi. „Chcemy mieć pewność, że empatia jest podstawą wszystkiego, co robimy. Każdy w Chiesi musi naprawdę rozumieć potrzeby naszych pacjentów i ich doświadczenia w radzeniu sobie z chorobami przewlekłymi i rzadkimi - dzień po dniu. To, czego nauczyliśmy się w tym procesie, jest nieocenione. Będziemy nadal wspierać aktywny dialog między naszymi pacjentami, pracownikami
i pracownikami opieki zdrowotnej w celu wspólnej poprawy jakości życia ludzkiego w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo.”
“To szczególny moment dla firmy Chiesi, która kształtuje wyjątkowe podejście do przemysłu farmaceutycznego”, dodał Martin Lindstrom, ekspert ds. transformacji marki i kultury oraz założyciel Lindstrom Company, który wspierał Grupę Chiesi w procesie tworzenia. Proces transformacji wszystkich elementów marki demonstruje zaangażowanie na rzecz swoich pacjentów poprzez rozmowę w ich własnym języku. To wskazuje, że Chiesi koncentruje się na empatii
i autentyczności, które są bardzo potrzebne w branży.”
W ramach nowej identyfikacji wizualnej Grupa Chiesi buduje swoją markę w oparciu o trzy obszary: Air, Rare i Care. Oprócz nowej kolorystyki, nazwy obszarów terapeutycznych są inspirowane językiem niemedycznym, jakim posługują się pacjenci. Uproszczona terminologia poprawia dostępność i zrozumienie propozycji Grupy Chiesi:
- Air oznacza produkty i usługi promujące oddychanie, od noworodków po osoby dorosłe.
- Rare koncentruje się na leczeniu pacjentów z chorobami rzadkimi i bardzo rzadkimi.
- Care łączy produkty i usługi, które wspierają opiekę specjalistyczną świadczoną przez personel medyczny i Pacjentów leczących się samodzielnie.
“Wprowadzenie naszej nowej identyfikacji wizualnej jest punktem wyjścia dla wielu kolejnych zmian, które będą stopniowo wprowadzane w celu wdrożenia podejścia opartego na empatii do pacjenta” - powiedział Ugo Di Francesco, Dyrektor Generalny Grupy Chiesi. „Naszym celem jest uczynienie życia naszych pacjentów i pracowników opieki zdrowotnej łatwiejszym i bardziej komfortowym. Aby to osiągnąć, pracownicy Chiesi w całej firmie pracują nad wieloma projektami, takimi jak zastosowania sztucznej inteligencji, które pomagają pacjentom w dawkowaniu leków lub nowe opakowania, które są natychmiast rozpoznawalne przez pacjentów z daltonizmem.”
Ponadto Grupa Chiesi kontynuuje swoją drogę w kierunku w pełni zrównoważonego biznesu. Jednym z obszarów, na którym należy się szczególnie skupić, jest walka ze zmianami klimatycznymi, a na początku czerwca firma przedstawi nowe cele klimatyczne w raporcie „2020 Sustainability Report”.
***
Chiesi Farmaceutici z siedzibą w Parmie we Włoszech, to międzynarodowa grupa badawcza z ponad 85-letnim doświadczeniem w sektorze farmaceutycznym, działająca w 30 krajach. Prowadzi badania, opracowuje i sprzedaje innowacyjne leki stosowane w leczeniu dróg oddechowych, opiece specjalistycznej i chorobach rzadkich. Centrum badawczo-rozwojowe Grupy ma swoją siedzibę w Parmie i współpracuje z 6 innymi ważnymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi we Francji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii i Szwecji w celu promowania programów przedklinicznych, klinicznych i regulacyjnych. Grupa zatrudnia ponad 6000 osób. W 2019 roku Chiesi została największą na świecie certyfikowaną firmą farmaceutyczną B Corp i jako taka jest zobowiązana do przestrzegania najwyższych standardów zweryfikowanego odpowiedzialnego postępowania biznesowego, aby
w odpowiedzialny sposób poprawić jakość życia ludzkiego wobec społeczeństwa i środowiska. Jako „Benefit Corporation” i firma certyfikowana przez B Corp, Chiesi jest prawnie zobowiązana do rozważenia wpływu swoich decyzji na swoich pracowników, klientów, dostawców, społeczności i środowisko. Podobnie jak Chiesi, globalny ruch B Corp postrzega biznes jako „siłę do czynienia dobra”. Firma zobowiązuje się również do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowego wpływu na środowisko do końca 2035 r. Więcej informacji: www.chiesi.com
Jak odmienić oblicze branżowych kongresów ?
Wyjątkowo wysoka wydajność
ODPOWIEDZIALNA SAMOOPIEKA KLUCZEM DO POPRAWY ZDROWIA PUBLICZNEGO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.