Komunikaty PR

Davos: AstraZeneca konsekwentnie realizuje swoje plany w Polsce

2022-05-24  |  16:00

Prezes AstraZeneca Leif Johansson i wiceprezes wykonawczy ds. onkologii Dave Fredrickson spotkali się we wtorek 24 maja w Davos z premierem RP Mateuszem Morawieckim. W trakcie rozmowy poruszono kwestie realizacji przez firmę inwestycji w badania i rozwój oraz partnerstw publiczno-prywatnych.

Spotkanie dotyczyło inwestycji badawczo-rozwojowych spółki AstraZeneca w Polsce. W 2020 r. w Davos w trakcie rozmowy z premierem Morawieckim prezes Johansson ogłosił, że spółka zainwestuje1,5 mld złotych w Polsce do 2024 r. Podczas dzisiejszej rozmowy podsumowano dotychczasowe działania. W latach 2020-2021 nakłady spółki AstraZeneca na badania i rozwój wynosiły prawie 700 mln złotych, a w samym 2021 r. zwiększyły się o 1/3 w stosunku do roku poprzedniego. Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat inwestycje badawczo-rozwojowe wzrosły o 626 %. Spółka zatrudniła też w ciągu ostatnich dwóch lat dodatkowe 900 osób (z 1 800 pracowników pod koniec 2019 do 2 700 obecnie). Firma posiada dwie lokalizacje: w Warszawie, oraz otwartą rok temu, i niedawno rozbudowaną, w Krakowie.

AstraZeneca jest strategicznym partnerem Polski. Prowadzimy krótko- i długoterminowe inwestycje, które wspierają rozwój sektora biotechnologicznego, i przede wszystkim tworzenie przyjaznego pacjentom systemu ochrony zdrowia – powiedział Leif Johansson, prezes AstraZeneca.

 

Polskie Centrum Badawczo- Rozwojowe to jedno z najważniejszych centrów B+R firmy na świecie. Kluczowe obszary medyczne, nad którymi pracują zespoły w Warszawie i w Krakowie to onkologia w szczególności rak płuca, kardiologia, choroby metaboliczne, choroby nerek, diabetologia i astma. Firma w 2020 r., jako pierwsza globalna firma biofarmaceutyczna, uzyskała status Centrum Badawczo-Rozwojowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii za m.in. komercjalizowanie wyników własnych prac badawczo-rozwojowych w kraju.

 

Cieszymy się, że AstraZeneca spełniła swoje deklaracje sprzed dwóch lat i znacząco zwiększyła zakres inwestycji w obszarze badań i rozwoju, co dowodzi, że Polska jest atrakcyjną lokalizacją dla globalnych, innowacyjnych firm – powiedział po spotkaniu premier Mateusz Morawiecki.

 

W trakcie rozmowy poruszono także wątek partnerstw publiczno-prywatnych, które mogą wspierać tworzenie odpornych i zrównoważonych systemów ochrony zdrowia. AstraZeneca zaangażowała się w prace powołanego przez Agencję Badań Medycznych projektu Warsaw Health Innovation Hub (WHIH). Działalność WHIH ma na celu tworzenie innowacyjnych rozwiązań medycznych, technicznych czy prawnych na rzecz poprawy sytuacji pacjentów w Polsce. Niedawno ogłoszono pierwszy projekt dla start-upów w obszarze przewlekłej choroby nerek. Sponsorem tego projektu jest AstraZeneca.

Ambicją AstraZeneca jest bycie partnerem wspierającym stronę publiczną, tak aby wspólnie odpowiadać na wyzwania, przed jakimi stoi w obecnym czasie system ochrony zdrowia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i Biuro prasowe
2024-12-28 | 15:00

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

    Ergonomiczne wirówki podłogowe i podblatowe o dużej pojemności i kompaktowej konstrukcji.   OHAUS Corporation, wiodący dostawca urządzeń
Farmacja Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
2024-10-28 | 11:40

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Medisept, lider produkcji medycznych środków dezynfekcyjnych w Polsce, rozpoczął 25 października br. kolejny etap ambitnych inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na
Farmacja Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
2024-10-03 | 13:00

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.

Za nami jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed. Poznaliśmy laureatów 10. edycji obozu naukowego ADAMED SmartUP! W poniedziałek 30 września 2024 roku w Auli Gmachu Fizyki Politechniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.