Sanofi przedstawia nową markę i logo korporacyjne
Sanofi przedstawia nową markę i logo korporacyjne – jednocząc firmę wokół jednego celu i jednej tożsamości
Warszawa, 3 lutego 2022r. Firma Sanofi, zaprezentowała nową, odważną
i ujednoliconą markę korporacyjną. To efekt zapoczątkowanej w grudniu 2019r. transformacji.
W ciągu minionych 50 lat Sanofi stała się globalnym liderem na rynku firm biofarmaceutycznych, z bogatym dziedzictwem odkryć naukowych zorientowanych na poprawę jakości życia pacjentów. Naukowa wizja firmy zaowocowała odkryciem wielu przełomowych i innowacyjnych terapii m.in. w leczeniu chorób rzadkich oraz stworzeniu standardów leczenia takich schorzeń jak cukrzyca czy choroby układu krążenia. Zaangażowanie Sanofi na rzecz poprawy zdrowia publicznego co roku pomaga chronić setki milionów ludzi przed grypą, przyczyniło się także do niemal całkowitej eliminacji polio, a naukowa wizja firmy zaowocowała przełomowymi innowacjami w terapiach chorób zapalnych. Wywodząc się z różnych spółek, Sanofi jest dziś połączeniem wielu kultur, tożsamości i marek. Nowy, ujednolicony wizerunek firmy jest głęboko zakorzeniony w tym dziedzictwie i po raz pierwszy łączy swoją różnorodną historię w jedną, wspólną tożsamość. Jest symbolem dotychczasowej drogi i manifestacją ambitnej strategii na przyszłość.
Paul Hudson
CEO Sanofi
„Na progu półwiecza istnienia naszej firmy, podjęliśmy się najważniejszej transformacji
i modernizacji w naszej historii” – mówi Paul Hudson, CEO Sanofi. „W 2019 r. uruchomiliśmy naszą strategię „Play to Win”, która koncentruje się na wykorzystaniu naszej platformy do innowacji zorientowanej na odkrywanie i produkcję najnowszych i najlepszych w swojej klasie leków i szczepionek. Nasza nowa marka jest naturalnym i ważnym krokiem naprzód w tej podróży i odzwierciedla spójny sposób pracy firmy na rzecz spełnienia naszej wspólnej ambicji, aby zmieniać oblicze medycyny”.
One Sanofi - jedna tożsamość
Dotychczasowe nazwy business unit’ów wchodzące w skład firmy czyli Sanofi Pasteur
i Sanofi Genzyme, dedykowane odpowiednio szczepionkom i lekom wysokospecjalistycznym podobnie jak wszystkie inne przejęte przez firmę marki – od tej pory będą występować pod jedną, spójną nazwą Sanofi. Myślenie, działanie i funkcjonowanie jako jeden podmiot, w ramach nowego, wspólnego celu i tożsamości, dzięki bardziej strategicznemu wykorzystaniu zasobów firmy jako całości, pozwoli Sanofi jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby pacjentów dostarczając im przełomowe terapie.
Logo nawiązujące do odkryć naukowych
Nowe logo odzwierciedla nowy cel i ambicję Sanofi i jest zainspirowane prostym i zorientowanym na ruch kodem, charakterystycznym dla branży technologicznej. Dwie fioletowe kropki symbolizują naukową podróż między punktem wyjścia – ciekawością i gotowością do kwestionowania status quo i pytania „a co jeśli?” – oraz linię mety – czyli momentem odkrycia innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych mających wpływ na ludzkie życie.
Josep Catllà
Head of Corporate Affairs, Sanofi
„Dzięki naszej nowej marce zapewniamy naszym pracownikom, partnerom, pacjentom, a także pracownikom ochrony zdrowia jasne i dogłębne zrozumienie tego, kim jesteśmy i jaki jest nasz cel”- mówi Josep Catllà, Head of Corporate Affairs, Sanofi. „Nasza postawa jest autentyczna — ale też niekonwencjonalna. Wierzymy, że nowa, wyjątkowa marka i logo doskonale oddają nowy cel Sanofi, by zmieniać świat na lepsze stawiając na potęgę nauki”.
O firmie Sanofi
Sanofi to innowacyjna, globalna firma biofarmaceutyczna, której przyświeca jeden cel, aby zgodnie z hasłem „We chase the miracles of science to improve people’s lives” stawiając na potęgę nauki, zmieniać świat na lepsze. W 100 krajach zaangażowane i utalentowane zespoły pracują na rzecz zmiany oblicza medycyny, czyniąc niemożliwe możliwym. Firma tworzy terapie oraz szczepionki, które ratują życie milionom ludzi na całym świecie. Kluczowym punktem ambicji firmy jest zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna. Sanofi zatrudnia w Polsce blisko 900 pracowników. Jedna z 74 światowych fabryk Sanofi, zlokalizowana jest w Rzeszowie. Co roku w rzeszowskim zakładzie firma produkuje ponad 70 milionów produktów leczniczych, które trafiają zarówno na rynek polski jak i do 23 innych krajów. Siedziba główna Sanofi mieści się w Warszawie, a centrum dystrybucyjne w podwarszawskich Błoniach. W 2021 roku Sanofi znalazło się wśród Najlepszych Pracodawców w Polsce z tytułem Top Employer Poland 2021. Według danych IMS Health Polska, Sanofi zajmuje jedno z wiodących miejsc w krajowym rankingu największych firm farmaceutycznych. Firma notowana jest na giełdach w Paryżu (EURONEXT: SAN) i Nowym Jorku (NYSE: SNY).
Więcej informacji: www.sanofi.pl
Kontakt dla mediów w Polsce
Monika Chmielewska-Żehaluk
Dyrektor ds. Komunikacji
+48 22 280 07 53 | +48 695 588 881
e-mail: monika.Chmielewska-Zehaluk@sanofi.com
Media Relations
Sandrine Guendoul | + 33 6 25 09 14 25 | sandrine.guendoul@sanofi.com
Sally Bain | + 1 617 834 6026 | sally.bain@sanofi.com
Chrystel Baude | + 33 06 70 98 70 59 | chrystel.baude@sanofi.com
Nicolas Obrist | + 33 06 77 21 27 55 | nicolas.obrist@sanofi.com
Victor Rouault | + 33 06 70 93 71 40 | victor.rouault@sanofi.com
Lisa Zobel | + 1 908 967 4605 | lisa.zobel@sanofi.com
Investor Relations
Eva Schaefer-Jansen | + 33 7 86 80 56 39 | eva.schaefer-jansen@sanofi.com
Arnaud Delépine | + 33 06 73 69 36 93 | arnaud.delepine@sanofi.com
Corentine Driancourt | + 33 06 40 56 92 | corentine.driancourt@sanofi.com
Felix Lauscher | + 1 908 612 7239 | felix.lauscher@sanofi.com
Priya Nanduri | priya.nanduri@sanofi.com
Nathalie Pham | + 33 07 85 93 30 17 | nathalie.pham@sanofi.com

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.