Skalowalna automatyzacja magazynu opakowań – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Działająca w branży farmaceutycznej firma Vetter zdecydowała się na automatyzację magazynu opakowań z zastosowaniem technologii pojazdów autonomicznych i systemu analityczno-zarządczego gromadzącego i przetwarzającego pochodzące od nich dane.
Vetter Pharma-Fertigung GmbH & Co. KG z siedzibą w Ravensburgu w niemieckiej Badenii-Wirtembergii to jeden z wiodących na świecie dostawców usług dla przemysłu farmaceutycznego. W 2022 r. przedsiębiorstwo zatrudniało 5,9 tys. pracowników i osiągnęło obroty w wysokości około 900 mln EUR. Firma zajmuje się aseptycznym napełnianiem i pakowaniem wstępnie napełnionych urządzeń iniekcyjnych, takich jak strzykawki, kartridże czy fiolki. Ze sterylnych linii produkcyjnych trafiają one do magazynu-chłodni, w której przechowywane są do momentu, gdy ruszą w podróż do pacjentów. Gdy wskutek dynamicznego rozwoju magazyn dystrybucyjny Vetter osiągnął granice przepustowości, zdecydowano się na zaprojektowanie i wydzielenie nowego, częściowo zautomatyzowanego obiektu magazynowego przeznaczonego do składowania opakowań.
Zastosowane rozwiązanie
W pierwszej fazie oceniono i porównano pod kątem KPI, zakładanej przepustowości i dostępnej przestrzeni magazynowej zróżnicowane automatyczne systemy składowania i transportu. Na podstawie analiz stwierdzono, że pojazdy samojezdne sprawdzą się lepiej niż stacjonarne rozwiązanie wykorzystujące przenośniki. Następnie sprecyzowano we współpracy z Vetter wszystkie systemowe wymagania względem obiektu i przystąpiono do wdrożenia rozwiązania pozwalającego na realizację założeń. – Na zastosowane w magazynie Vetter rozwiązanie złożyły się: systemy regałowe na 16,2 tys. miejsc paletowych oraz autonomiczne wózki systemowe i podnośnikowe z systemem nawigacji i samodzielnej jazdy STILL iGo systems – relacjonuje Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Pojazdy zintegrowano z systemem WMS oraz oprogramowaniem analitycznym STILL iGo insights – dodaje. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy dostawcą i Vetter komputerowe moduły wspomagania pojazdów i kierowania nimi zostały zintegrowane z systemami informatycznymi i logistycznymi klienta. Jeszcze przed realnym wdrożeniem upewniono się na drodze symulacji co do skuteczności transmisji danych pomiędzy systemem zarządzania magazynem a wózkami. – W codziennym funkcjonowaniu obiektu wyposażonego w wózki autonomiczne powstają ogromne ilości informacji. By być w stanie wykorzystać je do optymalizacji pracy floty, zdecydowano się na użycie w Vetter modułu analitycznego STILL iGo insights – mówi Jasiok – Oprogramowanie wskazuje wzorce w działaniu wózków i formułuje wstępne zalecenia dla zwiększania ich wydajności – uzupełnia Advanced Applications Manager STILL Polska. Co warte odnotowania, wdrożenie trwało zaledwie 18 miesięcy od momentu stworzenia wstępnej koncepcji.
Efekt wdrożenia
– Stworzenie zautomatyzowanego magazyn materiałów umożliwiło utrzymanie płynności dostaw towarów do naszych zakładów produkcyjnych mimo wzrostu popytu. Pomógł także rozwiązać problemy związane z niedoborem wykwalifikowanych pracowników i rosnącą presją kosztową – relacjonuje Dr Michael Schmitz, Wiceprezes Vetter ds. Logistyki. – Dzięki naszej strategii logistycznej byliśmy w stanie zainwestować w automatyzację we właściwym czasie. Kluczem do sukcesu tego projektu był wkład wysoko wykwalifikowanych osób po obu stronach. Byliśmy dzięki niemu w stanie szybko zaprojektować najlepsze możliwe sposoby transportu i składowania, znaleźć wspólnie rozwiązania dla nieoczekiwanych wyzwań i uruchomić magazyn zgodnie z harmonogramem – podsumowuje. Zastosowane w Vetter pojazdy i oprogramowanie zapewniły zwiększenie przepustowości magazynu oraz poprawę bezpieczeństwa i elastyczności procesów intralogistycznych firmy. Wdrożone rozwiązanie jest w pełni skalowalne. Obiekt jest więc gotów na przyszłość, gdyby wystąpiłaby konieczność dalszego wzrostu dziennej liczby obsługiwanych palet.
Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
OHAUS wprowadza na rynek nową generacją mieszadeł z płytą grzejną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.