Komunikaty PR

STADA Pharm wkracza w nowe obszary – komentarz Pauliny Romaniszyn

2024-01-31  |  15:00
Biuro prasowe

Przełomowe – tak jednym słowem podsumować można plany STADA Pharm na 2024 rok. Miniony rok zakończony na poziomie 450 mln PLN, a tym samym ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sytuacji sprzed 4 lat sprawia, że rozwój firmy osiąga spektakularne tempo. Skuteczna strategia i ambitne cele sprawiły, że z niewielkiej firmy farmaceutycznej w Polsce, przekształciliśmy się w ważnego gracza globalnej strategii STADA i wciąż nie mówimy ostatniego słowa.

 

Ubiegłe lata naznaczone dużą dozą niepewności nie przeszkodziły w rozwoju biznesowym naszej organizacji – intensywne wzrosty sprzedaży notujemy nieprzerwanie od 2020 r. W międzyczasie otworzyliśmy w Polsce również dwa magazyny, dzięki którym możemy jeszcze lepiej zadbać o zdrowie pacjentów poprzez zapewnienie im stałego dostępu do naszych produktów. Znaczny rozwój STADA w Polsce zawdzięczamy ekspansji naszych autorskich brandów, akwizycji m.in. Orofaru i Cholinexu, przejęciu Walmarku. Intensywnie rozwijamy także obszar leków uśmierzających ból. W 2023 roku skoncentrowaliśmy się na uważnym zrozumieniu rosnących potrzeb szerokiej grupy konsumentów. W efekcie rozszerzyliśmy linię produktów Oilatum do pielęgnacji różnych typów skóry, a także zaprezentowaliśmy nową odsłonę naszej czołowej marki Nizoral. W STADA Pharm zadbaliśmy również o segment męskiego zdrowia wprowadzając produkt Permen MED.

 

Jednak szczególnie istotnym dla nas wyzwaniem była odpowiedź na coraz większe zainteresowanie suplementami wśród Polaków. Według raportu „Rynek suplementów diety w Polsce 2023” korzysta z nich nawet 75 proc. dorosłych, dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby nowy produkt wyróżniał się przede wszystkim jakościowym i skutecznym składem. Z tego powodu wprowadzając linię produktów Biorythm, wykorzystaliśmy najnowsze osiągnięcia naukowe – nagrodzone Nagrodą Nobla odkrycie mechanizmów kontrolujących rytmy okołodobowe. Pionierskie założenia w połączeniu z technologią Slow Release, bazującą na uwalnianiu składników odżywczych z preparatu stopniowo do 24h, pozwoliło nam wyróżnić się na polskim rynku suplementów, a rozwijanie tego segmentu stanowi obecnie jeden z priorytetów naszej strategii biznesowej.

 

W 2024 r. zaznaczymy swoją obecność w polskiej pharmie jeszcze wyraźniej – planujemy osiągnąć wyższy poziom sprzedaży, generując 36 proc. wzrostu. To ambitne przedsięwzięcie, ale jesteśmy gotowi na jego realizację. Choć dotychczas specjalizowaliśmy się w lekach generycznych, wkraczamy w zupełnie nowy obszar terapeutyczny. W tym roku zakładamy wprowadzenie leku w obszarze nefrologii, ze szczególnym uwzględnieniem nefropatii IgA, stworzonego przez międzynarodowe laboratorium badawcze STADA. Dodatkowo, chcemy wkroczyć w segment leków oddechowych, a także dynamicznie rozwijający się rynek leków antykoagulacyjnych z silnymi cząsteczkami, takimi jak dabigatran, rivaroxaban, apixaban. Naszą ambicją jest, aby w tym obszarze osiągnąć pozycję lidera w stosunkowo krótkim czasie. Choć przyznam, że nasze plany sięgają dużo dalej, nawet do 2027 roku.

 

Pozostając jednak przy 2024, rozwój portfela produktów to nie nasz jedyny cel. Ogromne sukcesy STADA przekładają się na tworzenie nowych linii, a co za tym idzie możliwość zatrudnienia większej liczby pracowników. STADA Pharm rozrosła się do ponad 200 specjalistów w branży, a wraz z dalszą ekspansją nowych obszarów terapeutycznych – nasz zespół będzie się powiększał. To nas szczególnie cieszy, ponieważ celem firmy, ale również mnie jako lidera, zawsze było stworzenie miejsca, w którym ludzie chcą pracować i rozwijać swoje idee. W organizacji dbamy o wierność wartościom STADA: dbałość o pacjenta i pracownika, przedsiębiorczość – dlatego cenimy pomysły pracowników, zwinność – dlatego mimo przeciwności na rynku idziemy do przodu i w końcu ONE STADA, bo działamy jako jeden zespół, bez podziałów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie Biuro prasowe
2024-10-28 | 11:40

Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie

Medisept, lider produkcji medycznych środków dezynfekcyjnych w Polsce, rozpoczął 25 października br. kolejny etap ambitnych inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na
Farmacja Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.
2024-10-03 | 13:00

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.

Za nami jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed. Poznaliśmy laureatów 10. edycji obozu naukowego ADAMED SmartUP! W poniedziałek 30 września 2024 roku w Auli Gmachu Fizyki Politechniki
Farmacja OHAUS wprowadza na rynek nową generacją mieszadeł z płytą grzejną
2024-09-26 | 17:05

OHAUS wprowadza na rynek nową generacją mieszadeł z płytą grzejną

    OHAUS Corporation, czołowy światowy producent wag i urządzeń laboratoryjnych, ogłosił wprowadzenie na rynek nowej generacji mieszadeł z płytą grzejną Guardian 5000.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.