Komunikaty PR

Fenomen diety pudełkowej. Catering integralną częścią lifestyle'u

2021-01-15  |  01:00

Coraz krótsza doba, napięte deadline’y, kolejne projekty… Wyzwania dnia codziennego nie ograniczają się już do stałego schematu praca — dom. Często sfera zawodowa i prywatna przenikają się na tyle, aby współtworzyć absorbujący misz-masz skutecznych zjadaczy czasu i energii. Jak radzimy sobie w tak wymagającej scenerii? Jednym z rozwiązań jest spersonalizowany catering.

Oszczędność czasu

Catering zaczął królować wśród mieszkańców większych ośrodków (choć ostatnio wchodzi również do mniejszych miejscowości) za sprawą wygody zakupu i dystrybucji. Praktycznie każda firma cateringowa prowadzi sprzedaż online, a w przeważającej części przypadków dostawa następuje kolejnego dnia pod same drzwi. Często pięć posiłków opartych na bardzo indywidualnych potrzebach każdego klienta rozwiązuje sporo problemów, począwszy od dylematu wyboru codziennego jadłospisu, poprzez trudności z time-managementem, a na ciągłej walce z metabolizmem skończywszy.

Tak też dieta pudełkowa na stałe zagościła w grafiku wielu klientów firm cateringowych za sprawą dużej wygody korzystania z tego typu usług. Na wagę złota są dodatkowe dwie godziny dziennie, zazwyczaj przeznaczane na gotowanie i wcześniejszy zakup produktów. Dla kogo? W praktyce każdego amatora zabieganego trybu życia — pracowników korporacji, managerów, prezesów, czy nawet studentów, albo zabiegających o pierwsze doświadczenia stażystów (pomimo niewielkich zarobków, i oni mogą pozwolić sobie na dedykowaną dietę — o czym za chwilę).

Koszt

Cena jest kolejnym argumentem ze strony firm cateringowych, których numery coraz częściej pojawiają się w zakładce “Ulubione”. Na koszt większości programów wpływają trzy czynniki: dostawa, stopień specjalizacji oraz liczba kalorii. Przykładowo, największe porcje diety ketogenicznej dostarczane poza granice miasta będą nieco droższe od skromniejszych zestawów dla klientów z dzielnic w okolicach centrum. Z jakimi stawkami najczęściej spotykamy się, przeglądając foldery cateringowców?

Na krajowym rynku działa ponad 500 firm cateringowych. Uśredniając, najpopularniejszymi widełkami cenowymi jest zakres między 35 a 90 zł za dzień cateringu. Oczywiście przy większym zamówieniu na dłuższy okres, producenci oferują liczne zniżki, więc dla wielu z nas to kolejny argument do postawienia na dietę pudełkową. Czy słusznie? W tej kategorii działa podręcznikowa psychologia. Płacimy nie tylko za wygodę, ale i dodatkowe bonusy — zarówno te bardziej namacalne, jak i niematerialne. Za relatywnie niewysoką cenę mamy zagwarantowaną nie tylko wygodę, czy odpowiednio zbilansowaną dietę. Catering dla wielu z nas to także skuteczny motywator w dbaniu o własny organizm.

Zdrowie

W tym miejscu płynnie przechodzimy do najbardziej podstawowego argumentu za sięgnięciem po catering. Chęć zmiany nawyków żywieniowych? Wybieramy dietę “Health”. Noworoczne postanowienie zrzucenia paru kilogramów? Stawiamy na “Keto Fat-killer” lub “Sirt”. Ograniczające codzienne zakupy problemy z glutenem? Obowiązkowo “Gluten free”. Dieta pudełkowa jest w stanie odpowiedzieć na bardzo konkretne potrzeby żywieniowe naszego organizmu, o czym pamiętają właściciele firm cateringowych, konsekwentnie oferując coraz to nowsze propozycje. Ciekawym przykładem otwarcia się na zróżnicowaną grupę klientów jest m.in. catering dietetycznym Fit Malina.

— Po catering sięgają bardzo różne osoby, motywowane przez bardzo różne czynniki. Dla przykładu, z oferty Fit Maliny korzystają prowadzący bardzo intensywny tryb życia biznesmeni, ale także ludzie młodzi, często łączący studia z pierwszą pracą. Coraz częściej zainteresowane cateringiem są osoby starsze. Aby zadbać o swoje zdrowie, sięgają po specjalne diety, które odpowiadają bardzo konkretnym potrzebom danego wieku. Zdarza się, że to dzieci, albo wnuki namawiają seniorów do skorzystania z takich rozwiązań — wyjaśnia Adam Adamski, były mistrz Polski w kulturystyce i założyciel cateringu dietetycznego Fit Malina.

Catering dietetyczny już na stałe wpisał się w grafik osób chcących w znacznym stopniu usprawnić codzienną rutynę. Co więcej, dla wielu klientów dieta pudełkowa stała się skutecznym motywatorem w staraniach o lepszą kondycję (i to w bardzo atrakcyjnej cenie). Sami konsumenci skrupulatnie weryfikują ofertę poszczególnych dostawców, więc na rynku pozostają tylko najbardziej dbający o jakość reprezentanci branży. Czy kolejne lata upłyną pod znakiem rozwoju niszy? Patrząc na mocną pozycję cateringu w codziennym rozkładzie jazdy, klienci nie muszą martwić się o kryzys ulubionych dostawców.

Autor: Zespół Fit Malina

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.