Currency One zintegrowane ze światową siecią Ripple
Currency One, operator serwisów InternetowyKantor.pl i Walutomat, obsłużyło pierwsze zlecenia za pomocą kanału Ripple. Integracja z tą światową siecią płatności i wymian - RippleNet, da klientom spółki nowe standardy wymian i transferów pieniężnych.
Ripple jest to sieć oparta o blockchain, łącząca ze sobą dostawców usług płatniczych oraz cyfrowych giełd na całym świecie. Ta prosta w obsłudze, tania i szybka sieć pozwala na atrakcyjną i korzystną realizację płatności globalnych. Currency One poinformowało, że jest już z nią zintegrowane.
- Dla naszych obecnych i przyszłych klientów biznesowych otwieramy nowy kanał dostępu do portfela wielowalutowego i świadczonych przez nas usług wymiany walut i transferów pieniężnych - mówi Piotr Kurczewski, prezes Currency One.
Usługę docenili pierwsi klienci instytucjonalni, wykorzystując ją do realizacji transferów z USA do Polski. Na ten moment Currency One uczestniczy w sieci Ripple jako podmiot świadczący dla innych uczestników sieci usługę rozliczeń i wysyłkę wielowalutowych przelewów na terenie Polski.
- Uczestnicy sieci RippleNet zyskują w ten sposób dostęp do szybkich przelewów wielowalutowych do Polski. Możliwe jest to dzięki sieci naszych rachunków bankowych w polskich bankach - dodaje Bartosz Grycza, product development manager w Currency One. - Stawiamy na standaryzację, która ułatwi partnerom integrację, zwłaszcza jeśli korzystali już lub zamierzają uczestniczyć w RippleNet.
Currency One w ostatnim czasie intensywnie rozwija swoje systemy. Niedawno dołączyło także do systemu płatności SEPA, a niebawem SEPA INSTANT, które umożliwiają natychmiastowe przelewy w euro i posługiwanie się przez wybranych klientów biznesowych indywidualnymi numerami rachunków w standardzie IBAN, jak w typowych kontach bankowych.

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.