Innova Capital sprzedaje Trimo do grupy Kingspan
Grayling Poland
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl
Innova Capital, wiodący fundusz private equity w Europie Środkowo-Wschodniej, podpisał umowę z Kingspan Group w sprawie sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Trimo, będącej czołowym europejskim dostawcą wysokiej jakości systemów fasadowych oraz dachowych budynków. Strony nie podały wartości transakcji. Jej zakończenie wymaga zgody organów regulacyjnych i spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.
W okresie inwestycji Innova Capital, spółka Trimo zdecydowanie rozbudowała swoją działalność i wzmocniła wiodącą pozycję w segmencie zrównoważonych rozwiązań w zakresie elewacji budynków. Firma zwiększyła swój udział w europejskim rynku do poziomu około 10 proc., stając się drugim największym dostawcą paneli z rdzeniem z wełny mineralnej na kontynencie (w porównaniu do czwartego miejsca w 2016 roku). Dynamicznie wzrosły jej przychody z działalności podstawowej, głównie w Europie Zachodniej, które w roku obrotowym 2019 stanowiły 35 proc. całkowitej sprzedaży (w porównaniu do 22 proc. w 2016 roku).
Wsparcie Innova Capital pozwoliło spółce skupić się na pozyskiwaniu powtarzalnych zamówień od zdywersyfikowanej bazy klientów, a tym samym zredukować zależności od dużych, jednorazowych projektów. Dzięki koncentracji w tym segmencie rynku, usprawnieniom operacyjnym oraz zaprzestaniu aktywności niezwiązanych z podstawową działalnością (konstrukcje stalowe, usługi instalacyjne), Trimo było w stanie znacząco poprawić swoją rentowność i osiągnąć jedne z najwyższych marż w branży.
„Udana transformacja Trimo pod nadzorem Innova Capital jest doskonałym przykładem tego, jak fundusz private equity może pomóc w rozwoju słoweńskiej firmy na rynkach międzynarodowych. To był intensywny, ale dobrze wykorzystany czas” powiedział Božo Černila, Dyrektor Generalny Trimo.
„Nie tylko osiągnęliśmy bardzo dobry zwrot z inwestycji, ale także udało nam się rozwinąć firmę z lokalnego czempiona w prawdziwie międzynarodowego gracza. Jestem szczególnie wdzięczny grupie menadżerskiej, pod kierownictwem Božo, za ich nieoceniony wkład, ale także wszystkim pracownikom Trimo za wsparcie okazane w trakcie naszej współpracy” stwierdził Andrzej Bartos, Senior Partner w Innova Capital, który z ramienia funduszu prowadził transakcję.
Strategia Trimo przewiduje dalsze wzmocnienie wiodącej pozycji spółki na rynku wysokiej klasy systemów fasadowych. Dołączenie do Kingspan Group pozwoli jej w pełni wykorzystać własny potencjał, dzięki silnej międzynarodowej sieci dystrybucji oraz synergiom operacyjnym z nowym właścicielem.
„Cieszymy się, że dołączamy do Grupy Kingspan, światowego lidera z branży paneli” powiedział Božo Černila.
„Z satysfakcją oczekujemy dalszego rozwoju Trimo jako części rodziny Kingspan” dodał.
O Innova Capital
Innova Capital jest niezależnym doradcą private equity, działającym w Polsce od 1994 roku, inwestującym
w większościowe pakiety akcji lub udziałów średniej wielkości przedsiębiorstw, działających w Europie Środkowo-Wschodniej. Od momentu powstania do chwili obecnej Innova Capital zainwestowała niemal 1 mld euro w blisko 60 spółek zlokalizowanych w 10 krajach tego regionu. Fundusz został również wyróżniony przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK) tytułem Firmy Zarządzającej Roku 2019.
https://innovacap.com/pl/
O Trimo
Trimo jest wiodącym dostawcą wysokiej jakości rozwiązań
w zakresie systemów fasadowych budynków, w tym ognioodpornych dachów i fasad oraz metalowych modułów do budynków niemieszkalnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Produkty firmy, wytwarzane w Słowenii i Serbii, są w większości eksportowane do krajów z Europy Zachodniej oraz z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Firma sprzedaje swoje produkty i usługi pod własną marką do ponad 60 krajów z całego świata, a jej sieć sprzedaży obejmuje blisko 30 państw.
https://www.trimo-group.com/en

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.