Komunikaty PR

Mennica Skarbowa poszerza sieć sprzedaży

2020-11-03  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa, największy w Polsce dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych, otwiera nowy punkt sprzedaży w Katowicach. To już 14. punkt sprzedaży spółki na terenie Polski i 2. w tym mieście. Spółka nie wyklucza dalszego poszerzania stacjonarnej sieci sprzedaży, jednak obecnie skupia się na gromadzeniu większej ilości złota inwestycyjnego, co ułatwi jej prowadzenie działalności handlowej w przypadku wprowadzenia dalszych obostrzeń związanych z pandemią zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Większe zapasy ułatwią także Mennicy Skarbowej zwiększanie udziału w rynku.

Nowy sklep będzie działał na zasadzie outlet pod nową marką Spółki „Mennica Krajowa”. Stale prowadzona przez Zarząd Spółki analiza sprzedaży detalicznej wykazuje, iż drugi tego typu ośrodek handlowy w Polsce jest uzasadniony, celowy i wynikowo wpisuje się we wzrostowy trend sprzedażowy tej grupy produktów oraz ten segment rynku metali inwestycyjnych. Nowy punkt sprzedaży jest kolejnym stacjonarnym oddziałem prowadzonego przez Spółkę sklepu internetowego MennicaKrajowa.pl (działającego dotychczas pod domeną SklepMennicy.pl), który specjalizuje się w sprzedaży produktów outletowych.

W I połowie 2020 roku Mennica Skarbowa sprzedała około 1000 kg złota, czyli dwa razy więcej niż w pierwszym półroczu 2019.

„Poszerzając naszą stacjonarną sieć sprzedaży odpowiadamy na popyt ze strony Klientów, który utrzymuje się na wysokim poziomie.  Otworzyliśmy oddział w Katowicach i nie wykluczamy kolejnych w Polsce. Jednak na chwilę obecną naszym priorytetem jest zakup dużej ilości złota. Przygotowując się na zawirowania na rynkach i zakłócenie dostaw w wyniku pandemii, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka miesięcy temu, gromadzimy duże ilości kruszcu w naszym skarbcu. Jestem przekonany, że obecnie mamy największe zapasy w kraju wśród dealerów i jesteśmy lepiej przygotowani na potencjalne zawirowania na rynku niż w pierwszej fali pandemii . Takie decyzje pozwalają nam także na systematyczne zwiększanie udziału Mennicy Skarbowej w rynku i generowanie pozytywnych wyników finansowych w okresie średnioterminowym.”- podkreśla Jarosław Żołędowski, Prezes Zarządu Mennicy Skarbowej SA.

Obecnie największą popularnością w oddziałach Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. W ostatnim czasie spółka zanotowała także gwałtowny wzrost zainteresowania mniejszymi gramaturami, tym razem nie z myślą o prezentach, a o dużej podzielności własnej inwestycji.

Mennica Skarbowa to największy dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych w Polsce. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównym obszarem jej działalności jest sprzedaż złota inwestycyjnego, w formie sztabek i monet bulionowych, a także innych metali szlachetnych, w tym w postaci biżuterii. Oferowane przez spółkę produkty można kupić w sumie w 14 oddziałach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach oraz przez internet, za pośrednictwem strony mennicaskarbowa.pl oraz sklepu outletowego mennicakrajowa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Wyzwania dla polskiego biznesu Biuro prasowe
2024-12-04 | 08:30

Wyzwania dla polskiego biznesu

Zatory płatnicze, spadki w produkcji budowlano-montażowej czy niepokojące sygnały z europejskich rynków to tylko niektóre z czynników, które mogą wpłynąć na
Finanse Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
2024-12-03 | 14:00

Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki

Ultimo, jedna z czołowych firm zarządzających wierzytelnościami w Polsce, przechodzi rebranding i od 2 grudnia 2024 r. działa pod nową nazwą – B2 Impact. To kolejny krok w
Finanse Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
2024-12-03 | 13:30

Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł

Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.