Komunikaty PR

Mennica Skarbowa poszerza sieć sprzedaży

2020-11-03  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa, największy w Polsce dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych, otwiera nowy punkt sprzedaży w Katowicach. To już 14. punkt sprzedaży spółki na terenie Polski i 2. w tym mieście. Spółka nie wyklucza dalszego poszerzania stacjonarnej sieci sprzedaży, jednak obecnie skupia się na gromadzeniu większej ilości złota inwestycyjnego, co ułatwi jej prowadzenie działalności handlowej w przypadku wprowadzenia dalszych obostrzeń związanych z pandemią zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Większe zapasy ułatwią także Mennicy Skarbowej zwiększanie udziału w rynku.

Nowy sklep będzie działał na zasadzie outlet pod nową marką Spółki „Mennica Krajowa”. Stale prowadzona przez Zarząd Spółki analiza sprzedaży detalicznej wykazuje, iż drugi tego typu ośrodek handlowy w Polsce jest uzasadniony, celowy i wynikowo wpisuje się we wzrostowy trend sprzedażowy tej grupy produktów oraz ten segment rynku metali inwestycyjnych. Nowy punkt sprzedaży jest kolejnym stacjonarnym oddziałem prowadzonego przez Spółkę sklepu internetowego MennicaKrajowa.pl (działającego dotychczas pod domeną SklepMennicy.pl), który specjalizuje się w sprzedaży produktów outletowych.

W I połowie 2020 roku Mennica Skarbowa sprzedała około 1000 kg złota, czyli dwa razy więcej niż w pierwszym półroczu 2019.

„Poszerzając naszą stacjonarną sieć sprzedaży odpowiadamy na popyt ze strony Klientów, który utrzymuje się na wysokim poziomie.  Otworzyliśmy oddział w Katowicach i nie wykluczamy kolejnych w Polsce. Jednak na chwilę obecną naszym priorytetem jest zakup dużej ilości złota. Przygotowując się na zawirowania na rynkach i zakłócenie dostaw w wyniku pandemii, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka miesięcy temu, gromadzimy duże ilości kruszcu w naszym skarbcu. Jestem przekonany, że obecnie mamy największe zapasy w kraju wśród dealerów i jesteśmy lepiej przygotowani na potencjalne zawirowania na rynku niż w pierwszej fali pandemii . Takie decyzje pozwalają nam także na systematyczne zwiększanie udziału Mennicy Skarbowej w rynku i generowanie pozytywnych wyników finansowych w okresie średnioterminowym.”- podkreśla Jarosław Żołędowski, Prezes Zarządu Mennicy Skarbowej SA.

Obecnie największą popularnością w oddziałach Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. W ostatnim czasie spółka zanotowała także gwałtowny wzrost zainteresowania mniejszymi gramaturami, tym razem nie z myślą o prezentach, a o dużej podzielności własnej inwestycji.

Mennica Skarbowa to największy dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych w Polsce. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównym obszarem jej działalności jest sprzedaż złota inwestycyjnego, w formie sztabek i monet bulionowych, a także innych metali szlachetnych, w tym w postaci biżuterii. Oferowane przez spółkę produkty można kupić w sumie w 14 oddziałach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach oraz przez internet, za pośrednictwem strony mennicaskarbowa.pl oraz sklepu outletowego mennicakrajowa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.