Komunikaty PR

Mennica Skarbowa poszerza sieć sprzedaży

2020-11-03  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa, największy w Polsce dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych, otwiera nowy punkt sprzedaży w Katowicach. To już 14. punkt sprzedaży spółki na terenie Polski i 2. w tym mieście. Spółka nie wyklucza dalszego poszerzania stacjonarnej sieci sprzedaży, jednak obecnie skupia się na gromadzeniu większej ilości złota inwestycyjnego, co ułatwi jej prowadzenie działalności handlowej w przypadku wprowadzenia dalszych obostrzeń związanych z pandemią zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Większe zapasy ułatwią także Mennicy Skarbowej zwiększanie udziału w rynku.

Nowy sklep będzie działał na zasadzie outlet pod nową marką Spółki „Mennica Krajowa”. Stale prowadzona przez Zarząd Spółki analiza sprzedaży detalicznej wykazuje, iż drugi tego typu ośrodek handlowy w Polsce jest uzasadniony, celowy i wynikowo wpisuje się we wzrostowy trend sprzedażowy tej grupy produktów oraz ten segment rynku metali inwestycyjnych. Nowy punkt sprzedaży jest kolejnym stacjonarnym oddziałem prowadzonego przez Spółkę sklepu internetowego MennicaKrajowa.pl (działającego dotychczas pod domeną SklepMennicy.pl), który specjalizuje się w sprzedaży produktów outletowych.

W I połowie 2020 roku Mennica Skarbowa sprzedała około 1000 kg złota, czyli dwa razy więcej niż w pierwszym półroczu 2019.

„Poszerzając naszą stacjonarną sieć sprzedaży odpowiadamy na popyt ze strony Klientów, który utrzymuje się na wysokim poziomie.  Otworzyliśmy oddział w Katowicach i nie wykluczamy kolejnych w Polsce. Jednak na chwilę obecną naszym priorytetem jest zakup dużej ilości złota. Przygotowując się na zawirowania na rynkach i zakłócenie dostaw w wyniku pandemii, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka miesięcy temu, gromadzimy duże ilości kruszcu w naszym skarbcu. Jestem przekonany, że obecnie mamy największe zapasy w kraju wśród dealerów i jesteśmy lepiej przygotowani na potencjalne zawirowania na rynku niż w pierwszej fali pandemii . Takie decyzje pozwalają nam także na systematyczne zwiększanie udziału Mennicy Skarbowej w rynku i generowanie pozytywnych wyników finansowych w okresie średnioterminowym.”- podkreśla Jarosław Żołędowski, Prezes Zarządu Mennicy Skarbowej SA.

Obecnie największą popularnością w oddziałach Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. W ostatnim czasie spółka zanotowała także gwałtowny wzrost zainteresowania mniejszymi gramaturami, tym razem nie z myślą o prezentach, a o dużej podzielności własnej inwestycji.

Mennica Skarbowa to największy dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych w Polsce. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównym obszarem jej działalności jest sprzedaż złota inwestycyjnego, w formie sztabek i monet bulionowych, a także innych metali szlachetnych, w tym w postaci biżuterii. Oferowane przez spółkę produkty można kupić w sumie w 14 oddziałach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach oraz przez internet, za pośrednictwem strony mennicaskarbowa.pl oraz sklepu outletowego mennicakrajowa.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget
2025-07-21 | 09:00

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutam. Ponad jedna trzecia użytkowników portfeli
Finanse Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?
2025-07-17 | 08:00

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Pożyczki online a emigracja – dlaczego warto o nich mówić?  Coraz więcej Polaków wybiera życie za granicą, szukając stabilizacji, lepszych zarobków
Finanse Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.