Komunikaty PR

Stare – nowe relacje inwestorskie. Czy na pewno takie ważne?

2020-09-14  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Autor: Nikoleta Bochenek, Specjalista ds. Relacji Inwestorskich

Sposób zarządzania spółkami wielokrotnie ulegał przemodelowaniu. Cofając się o dekadę możemy zauważyć pierwsze, nieśmiałe kroki w kierunku relacji inwestorskich. Przyczyniły się do tego nie tylko rosnące wymagania, ale również tworzenie wartościowych treści dla akcjonariuszy. Staraliśmy się pozyskać odpowiednich partnerów a potem umiejętnie budować z nimi relacje. 

Dzisiaj, w czasach powstania kolejnych start up’ów i udostępniania nowych usług szczególnie ważne jest przekazywanie na rynek rzetelnych i wiarygodnych informacji o naszym przedsiębiorstwie. Kluczowe jest korzystanie z dostępnych narzędzi oraz kreowanie wizerunku firmy. Potocznie można powiedzieć, że “papier przyjmie wszystko”, ale nie na tym polega budowanie zaufania i długoletniego planu kooperacji. 

Ostatni kwartał przyniósł wiele gwałtownych zmian rynkowych. Nie da się ukryć, że teraz wszelkie dane makroekonomiczne będą miały jeszcze większy wpływ na wyceny spółek. Mamy za sobą spadek stóp procentowych oraz możliwy wzrost inflacji, co znacząco przekłada się na wzrastającą niepewność. Dodatkową niewiadomą co do przyszłości rynków (nie tylko finansowych) jest sytuacja związana z COVID-19. Mimo przerwanego lockdownu szacuje się, że na przełomie 2020/2021 upadłość ogłosi ok. 25% więcej firm niż przed rokiem. Mówi się również o recesji aż w 68 państwach. Prognozy nie są budujące i nic dziwnego, że potencjalni partnerzy są ostrożni. 

Obecna sytuacja nie pozostawia złudzeń co do konieczności utrzymywania relacji na jeszcze wyższym poziomie. Nadrzędną cechą jest dialog pomiędzy spółką a konkretnymi podmiotami rynku giełdowego. Inwestorów należy traktować jak właścicieli. W końcu zaufali naszym planom i ulokowali odpowiedni kapitał w naszą firmę. Niezwykle ważną rolę pełni już wspomniana komunikacja. Tu również nie należy ograniczać się do suchych danych np. Wyników finansowych. Konieczne jest dostarczanie odpowiednich treści i udzielanie bieżących informacji o spółce, co pozwania generować zaufanie. 

Czasem można odnieść wrażenie, że po dostarczeniu kapitału inwestor zaczyna być traktowany jak potencjalne zagrożenie. Nic bardziej mylnego.  Nie ograniczajmy się wiec do korelacji “z doskoku”. Dajmy sobie zaufać wzajemnie. Samo finansowanie nie powoduje nawiązania długofalowej, trwałej relacji. Konsekwencja i regularność pozwolą na stworzenie długoletniej współpracy. 

Czy więc relacje z inwestorami są takie ważne? Jeżeli zależy nam na długoterminowej współpracy bez wątpienia musimy zadbać o wzajemne stosunki. Ich budowanie to wieloletni proces a efekty przychodzą z czasem. Odpowiednia komunikacja i uczciwość w tych relacjach jest najlepszą reklamą. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Kongres Rady Podatkowej o najważniejszych wyzwaniach fiskalnych dla biznesu Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:30

Kongres Rady Podatkowej o najważniejszych wyzwaniach fiskalnych dla biznesu

IX edycja Kongresu Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan odbędzie się 10-11 czerwca w Warszawie. Podczas dwudniowego wydarzenia reprezentanci biznesu, środowiska naukowego, eksperci
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.