Komunikaty PR

Stare – nowe relacje inwestorskie. Czy na pewno takie ważne?

2020-09-14  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Autor: Nikoleta Bochenek, Specjalista ds. Relacji Inwestorskich

Sposób zarządzania spółkami wielokrotnie ulegał przemodelowaniu. Cofając się o dekadę możemy zauważyć pierwsze, nieśmiałe kroki w kierunku relacji inwestorskich. Przyczyniły się do tego nie tylko rosnące wymagania, ale również tworzenie wartościowych treści dla akcjonariuszy. Staraliśmy się pozyskać odpowiednich partnerów a potem umiejętnie budować z nimi relacje. 

Dzisiaj, w czasach powstania kolejnych start up’ów i udostępniania nowych usług szczególnie ważne jest przekazywanie na rynek rzetelnych i wiarygodnych informacji o naszym przedsiębiorstwie. Kluczowe jest korzystanie z dostępnych narzędzi oraz kreowanie wizerunku firmy. Potocznie można powiedzieć, że “papier przyjmie wszystko”, ale nie na tym polega budowanie zaufania i długoletniego planu kooperacji. 

Ostatni kwartał przyniósł wiele gwałtownych zmian rynkowych. Nie da się ukryć, że teraz wszelkie dane makroekonomiczne będą miały jeszcze większy wpływ na wyceny spółek. Mamy za sobą spadek stóp procentowych oraz możliwy wzrost inflacji, co znacząco przekłada się na wzrastającą niepewność. Dodatkową niewiadomą co do przyszłości rynków (nie tylko finansowych) jest sytuacja związana z COVID-19. Mimo przerwanego lockdownu szacuje się, że na przełomie 2020/2021 upadłość ogłosi ok. 25% więcej firm niż przed rokiem. Mówi się również o recesji aż w 68 państwach. Prognozy nie są budujące i nic dziwnego, że potencjalni partnerzy są ostrożni. 

Obecna sytuacja nie pozostawia złudzeń co do konieczności utrzymywania relacji na jeszcze wyższym poziomie. Nadrzędną cechą jest dialog pomiędzy spółką a konkretnymi podmiotami rynku giełdowego. Inwestorów należy traktować jak właścicieli. W końcu zaufali naszym planom i ulokowali odpowiedni kapitał w naszą firmę. Niezwykle ważną rolę pełni już wspomniana komunikacja. Tu również nie należy ograniczać się do suchych danych np. Wyników finansowych. Konieczne jest dostarczanie odpowiednich treści i udzielanie bieżących informacji o spółce, co pozwania generować zaufanie. 

Czasem można odnieść wrażenie, że po dostarczeniu kapitału inwestor zaczyna być traktowany jak potencjalne zagrożenie. Nic bardziej mylnego.  Nie ograniczajmy się wiec do korelacji “z doskoku”. Dajmy sobie zaufać wzajemnie. Samo finansowanie nie powoduje nawiązania długofalowej, trwałej relacji. Konsekwencja i regularność pozwolą na stworzenie długoletniej współpracy. 

Czy więc relacje z inwestorami są takie ważne? Jeżeli zależy nam na długoterminowej współpracy bez wątpienia musimy zadbać o wzajemne stosunki. Ich budowanie to wieloletni proces a efekty przychodzą z czasem. Odpowiednia komunikacja i uczciwość w tych relacjach jest najlepszą reklamą. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Konsumpcja i koniunktura napędzają branżę leasingową Biuro prasowe
2024-03-27 | 14:00

Konsumpcja i koniunktura napędzają branżę leasingową

Jak wskazują najnowsze dane Santander Leasing po pierwszych dwóch miesiącach 2024 r. nastąpiło bardzo mocne odbicie w dynamice udzielanego finansowania pojazdów. Od początku
Finanse Co wspólnego z zajęciem komorniczym mają wierzytelności faktoringowe?
2024-03-27 | 10:30

Co wspólnego z zajęciem komorniczym mają wierzytelności faktoringowe?

Jednym z kluczowych kryteriów, jakie firma faktoringowa weryfikuje przed udzieleniem finansowania w postaci faktoringu jawnego, jest kondycja finansowa płatnika faktoringowego, czyli tej
Finanse Spółki wybiorą leasing, mikrofirmy – zakupy na raty
2024-03-27 | 08:00

Spółki wybiorą leasing, mikrofirmy – zakupy na raty

Leasing, faktoring, zakupy na raty – tak zamierzają w tym roku finansować działalność firmy z sektora MŚP. Największym zaufaniem przedsiębiorców cieszy się leasing (24

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.