Komunikaty PR

Trendy w finansach po COVID-19

2020-10-27  |  09:45
Biuro prasowe

Niepewność co do przyszłości osiągnęła swój limit, jednak ostatnie miesiące z pandemią dały już obraz, w którym kierunku będzie podążała branża finansowa, twierdzą eksperci DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym. 

Wymuszone zmiany w harmonogramie pracy wpłynęły na stan psychiczny menedżerów: co dziwne, ogólny poziom stresu u nich spadł. Podczas gdy najlepsi menedżerowie stoją przed nowymi wyzwaniami, większość obserwuje ogólny wzrost wydajności. Po zaprzestaniu spędzania czasu na wyjazdach do innych biur i licznych przerwach, które występują w ciągu dnia pracy, wielu menedżerów zyskało od godziny do trzech w swoim dziennym harmonogramie. Ten czas mogli przeznaczyć na zdobywanie nowych umiejętności i komunikację z bliskimi, co zmniejszyło poziom lęku i poprawiło funkcje poznawcze. Liderzy już teraz wykorzystują nową wiedzę, aby przemyśleć przeszłe decyzje i planować przyszłość swoich firm.

W DataArt obserwujemy zwiększoną kreatywność wśród klientów i większą otwartość na transformację u liderów branży. Test w skrajnych warunkach, którym okazał się COVID-19, ujawnił wiele cech, wartości, mocnych i słabych stron firmy. Lepsze zrozumienie własnych potrzeb pozwala naturalnie zająć się modernizacją starych i tworzeniem nowych systemów.

Najmniej dotknięty

Banki, fundusze inwestycyjne oraz firmy fintech od dawna czują się komfortowo we wprowadzaniu nowych produktów i procesów cyfrowych, więc izolacja nie dotknęła ich tak mocno, jak operatorów wycieczek, hoteli, lig sportowych czy handelu detalicznego. Najbardziej ucierpiały instytucje kredytowe i firmy zarządzające majątkiem, które utraciły bezpośredni dostęp do swoich klientów. Z drugiej strony, zdecydowanymi zwycięzcami okazały się fundusze inwestycyjne, które wykorzystały ten moment, aby kupić spółki, które upadły lub obiecały dobre zyski w okresie ożywienia i wzrostu, który nieuchronnie nadejdzie po kryzysie.

Początkowo powszechne przenoszenie się z biura do domów doprowadziło do pewnych zakłóceń, ale wszyscy klienci w naszej praktyce finansowej szybko zrekonfigurowali procesy. Oczywiste jest, że tryb pracy zdalnej nie wpłynął w żaden sposób na nasze relacje z klientami, ponieważ większość zespołów DataArt była już wcześniej rozproszona i współdziałała z klientami zdalnie.

Przyspieszenie transformacji cyfrowej

CEO firmy Microsoft, Satya Nadella, prawdopodobnie najlepiej opisał sytuację: W ciągu dwóch miesięcy widzieliśmy takie rezultaty cyfrowej transformacji, których osiągnięcie zajmowało wcześniej dwa lata. Zainteresowanie naszych klientów cyfryzacją i cyfrowymi produktami do samoobsługi podwoiło się. Ci, którzy nadal korzystali z lokalnych centrów danych, przyspieszyli wdrażanie usług chmurowych.

Co ciekawe, bezpośrednią konsekwencją szybkiego przejścia do pracy zdalnej stało się zwiększone zainteresowanie narzędziami do wyszukiwania informacji w korporacyjnych bazach danych. Wcześniej, jeśli trzeba było coś wyjaśnić na temat działalności klienta lub partnera, wystarczyło porozmawiać z odpowiednią osobą w biurze w ramach całkowicie rutynowej interakcji. Kiedy bezpośredni kontakt był ograniczony, cyfrowe interfejsy do zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie okazały się bardzo przydatne.

Praca zdalna. Dżin wypuszczony z butelki?

Ogromna liczba osób będzie nadal pracować w domu nawet po formalnym otwarciu biur. W wielu firmach brakuje miejsca, aby sprostać wymaganiom pracowników w zakresie dystansu społecznego. Niektórzy już zapowiedzieli, że przedłużą zdalną pracę przynajmniej do końca roku. Ale co najważniejsze, możliwość ciągłej pracy w domu nie wygląda już tak egzotycznie, typowo tylko dla niektórych, stosunkowo wąskich obszarów działalności. Wpływa to również na rozwój narzędzi do komunikacji online, a także rozszerza funkcjonalności komunikatorów, interfejsów konwersacyjnych i rozwiązań wielokanałowych. Na przykład: klienci banku nie będą musieli wykonywać kilku czynności, takich jak dzwonienie, aby wysłać bezpieczne żądanie i zobaczyć odpowiedź w aplikacji. Narzędzia komunikacyjne zintegrowane z bankowością internetową za pośrednictwem jednego interfejsu będą się rozwijać coraz szybciej.

Tradycyjne procesy biznesowe są skazane na porażkę

Kryzys COVID-19 wpłynie na priorytety rozwoju biznesu nie tylko w 2020 roku, ale także w kolejnych latach. Skok w transformacji cyfrowej wymusi przemyślenie wielu tradycyjnych procesów biznesowych, które opierają się na papierowych dokumentach i osobistych interakcjach między ludźmi. Oczekujemy, że organizacje będą kładły jeszcze większy nacisk na komunikację online z klientami, dostawcami, partnerami i innymi zewnętrznymi kontrahentami.

Inteligentne technologie do automatyzacji odegrają ważną rolę w tym procesie, koncentrując się na automatyzacji poszczególnych zadań i przebudowie procesów biznesowych. Organizacje będą musiały przyciągać tych, którzy chcą się uczyć, kierować nimi i pomagać im rozwijać się w nowym kierunku. Dlatego też duża uwaga zostanie zwrócona na zarządzanie zespołem i narzędzia do organizacji współpracy, które pozwolą skutecznie wprowadzać nowych pracowników do projektów.

Nadrzędne znaczenie będą miały również kwestie bezpieczeństwa. W przeszłości poświęcano im wiele uwagi, ale znaczny wzrost ilości pracy wykonywanej w domu stwarza nowe wyzwania dla specjalistów ds. bezpieczeństwa informacji. Niektóre działania w regulowanych branżach, które wcześniej były wykonywane tylko w biurze, będą wymagały nowych modeli w kontekście bezpieczeństwa i zgodności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania? Biuro prasowe
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości
Finanse Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii
2025-03-19 | 10:00

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Giełdę określa się często mianem barometru gospodarki, gdyż w dużej mierze oddaje kondycję najważniejszych spółek i ogólne nastroje na rynku. Tym samym, indeksy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.